Mijn arme Alfa!

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door HondArd »

Blijft toch apart om te zien, zo'n detail van een verbrandingsmotor wat uiteindelijk voor een groot probleem zorgt. Maar heb je met je nieuwe motor ook een nieuwe computer erbij gehad of is het nog de computer van je oude blok?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Leeuw »

Mén, wat een gedoe zeg. Hopelijk is het vlot gevonden. Maar is de sensor in het "nieuwe blok" niet defect oid.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Martin »

Je zou denken dat de datalog gereset moet worden, dus dat de oude storing nog in het geheugen staat. :crazy:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

De sensor is de nieuwe die de dealer op m'n oude blok had gezet en is het probleem niet. Inderdaad iets in de software of wellicht een kabelbreuk. Ik ga maandag bij een garage langs die me is aangeraden door het bedrijf die de ombouw heeft gedaan en die ook van het probleem weet.

Ik heb in ieder geval m'n auto weer terug en hij loopt als een zonnetje. De nieuwe koppeling is ook voelbaar een verbetering, hij werkt een stuk lichter en schakelt soepeler. De motor is ook veel rustiger dan m'n oude en hij rijdt weer heerlijk. Ik ben in ieder geval blij dat het allemaal goed werkt en lekker rijdt. Nu nog het software probleem oplossen en dan ben ik weer klaar voor een hoop plezierig kilometers.
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door TomSR »

Martin schreef:Je zou denken dat de datalog gereset moet worden, dus dat de oude storing nog in het geheugen staat. :crazy:
Zoiets was het ook. Mijn dashboard was 'blijven hangen'. Vrij vlot opgelost en ik rij alweer een paar dagen vrolijk rond met m'n Alfaatje.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Leeuw »

goed om te horen, succes ermee
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door HondArd »

Zo, dat zijn nog eens goede berichten :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door Jurjen »

Top!
BramvanHulst
.
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019, 16:29

Re: Mijn arme Alfa!

Bericht door BramvanHulst »

Mocht je in de toekomst de olie van je auto willen laten verversen, dan heb ik een fijne oplossing voor je. Ik heb van mijn Alfa de
olie laten verversen door ServiceRight Auto's: https://serviceright-autos.nl/olie_verversen/. Het is zeker de moeite waard om contact met ze op te nemen omdat hier in heel Nederland garages zijn aangesloten. Zij gaven mij zelf aan wat de beste garage was voor Alfa in mijn regio. ik zelf kom uit Utrecht dus, In Utrecht ben ik naar Garage Irik De Bilt gegaan via ServiceRight. Hier hebben ze ook inclusief auto laten ophalen en aflever service.
Plaats reactie