Extra auto....

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Extra auto....

Bericht door Leeuw »

...en op termijn wellicht een vervangende auto.

We willen er graag een auto bij voor in Spanje, maar het wordt wel een werkpaard waar de DS3 niet geschikt voor is.

enkele eisen:
  • Bouwvorm: Station/pick-up/suv/jeep
    Aandrijving: 4x4
    Extra's: trekhaak, airco, achterbank.
    Kleur: maakt niet uit, maar voorkeur is licht (wit dus) ivm brandende zon.
    Afkomst: Betrouwbaar, onsloopbaar, dus eigenlijkJapans.
    Budget: € 12.500 max
    Jaarkilometrage:8.000-12.000km
    Leeftijd: na 2008
    Brandstofvoorkeur: geen voorkeur
    No-go modellen / merken: VAG, Frans, Italiaans
Eigenlijk kom je dus op een Subaru uit, maar er zijn er weinig van en nogal prijzig, dus ik ben benieuwd naar alternatieven.

Ben benieuwd waar jullie mee komen.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Extra auto....

Bericht door Martin »

Het eerste waar ik dan aan denk is een Grand Vitara. Eén van de dames op mijn werk heeft er net eentje gekocht. Daar moet een grote caravan achter. Bouwjaar is voor die prijs op het randje of net niet
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Extra auto....

Bericht door HondArd »

Daihatsu Terios, Toyota RAV4. Daar zijn 4x4 versies van te krijgen en de richtprijzen liggen aan de goede kant van de €12.500,--.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Eem Grand Vitara is idd wel een optie, die ga ik onthouden.
De Terios is te klein, en bovendien vind ik hem TE lelijk, ook de RAV4 lijkt mij ook aan de kleine kant, maar is wellicht het bekijken waard.

Een Nissan Patrol GR met 6cyl diesel, daar heb ik altijd wel een zwak voor, wellicht omdat ik er honderden omgebouwd naar grijs kenteken heb. Maar te duur of te oud.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Extra auto....

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:Eem Grand Vitara is idd wel een optie, die ga ik onthouden.
De Terios is te klein, en bovendien vind ik hem TE lelijk, ook de RAV4 lijkt mij ook aan de kleine kant, maar is wellicht het bekijken waard.
RAV4 is enkel aan de kleine kant op de achterbank, daar waar bij een (Corolla) Verso makkelijk 3 volledige kinderzitjes naast elkaar kunnen is dat bij de RAV4 al beperkt tot 2 maar ik kan daarin wel achter mezelf zitten. Voorin heb je als bestuurder en passagier echter alle ruimte. Een kennis van mijn ouders (merkvast aan Toyota) is al aan zijn 2e RAV4 toe. Hij is tegen/over de 1,90, iets breder dan ondergetekende en heeft een schoenmaat boven de 45, dus een goede zitpositie is denk ik niet moeilijk te vinden.
De Terios (het laatste model althans) heb ik persoonlijk goed in kunnen zitten, maar ik denk dat als je als bestuurder rond de 1,90 zit het misschien wel een probleem kan worden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:
Leeuw schreef:Eem Grand Vitara is idd wel een optie, die ga ik onthouden.
De Terios is te klein, en bovendien vind ik hem TE lelijk, ook de RAV4 lijkt mij ook aan de kleine kant, maar is wellicht het bekijken waard.
RAV4 is enkel aan de kleine kant op de achterbank, daar waar bij een (Corolla) Verso makkelijk 3 volledige kinderzitjes naast elkaar kunnen is dat bij de RAV4 al beperkt tot 2 maar ik kan daarin wel achter mezelf zitten. Voorin heb je als bestuurder en passagier echter alle ruimte. Een kennis van mijn ouders (merkvast aan Toyota) is al aan zijn 2e RAV4 toe. Hij is tegen/over de 1,90, iets breder dan ondergetekende en heeft een schoenmaat boven de 45, dus een goede zitpositie is denk ik niet moeilijk te vinden.
De Terios (het laatste model althans) heb ik persoonlijk goed in kunnen zitten, maar ik denk dat als je als bestuurder rond de 1,90 zit het misschien wel een probleem kan worden.
Ik ben idd 1.95m (maat 47,5) maar wat ik ook met te klein bedoel is dat we graag een grote "kofferbak" willen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Extra auto....

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Afkomst: Betrouwbaar, onsloopbaar, dus eigenlijkJapans.
Jij wilt geen airbags? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:Afkomst: Betrouwbaar, onsloopbaar, dus eigenlijkJapans.
Jij wilt geen airbags? :clown:
:clown:
Mwah, het schijnt dat elke airbag na een aantal jaar niet betrouwbaar meer is, en na verloop van tijd er helemaal mee stopt.
edit: dit schijnt een beetje achterhaalt te zijn.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Extra auto....

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:Afkomst: Betrouwbaar, onsloopbaar, dus eigenlijk Japans.
Jij wilt geen airbags? :clown:
Hoewel dit Tom's topic is en zijn uitgangspunten, ben ik wel benieuwd wat je anders had willen aandragen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Extra auto....

Bericht door nvdw »

Mitsubishi Pajero Sport?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie