Extra auto....

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

nvdw schreef:Mitsubishi Pajero Sport?
Ja cool, maar een beetje alles of niets de prijzen en km standen.
Kwam er 1 tegen die een beetje voldeed met 103.000 km en €13800 en dat is eigenlijk te veel.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Extra auto....

Bericht door nvdw »

Even voor de duidelijkheid: de auto komt in Spanje te staan. Wil je de auto hier kopen of daar? Geen idee hoe de occasionmarkt daar is trouwens.

SsangYong Musso of Rexton? Dat zijn toch redelijk stevige wagens met een goeie (Mercedes) diesel.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Nou, dat weten we nog niet zeker. Aanschaf zal ook pas na September zijn, maar om een beetje gericht te kijken/zoeken/vergelijken willen we de keuze een beetje beperkt houden.

De aanschaf van nieuwe auto's is een stuk voordeliger, maar de 2e hands markt is met veel producten niet interessant. Ze zeggen weleens: "er is niet zoiets als 2e hands in Spanje" dat is natuurlijk zwart-wit, maar veel spul is echt tot op de draad versleten, want waarom doe je het anders weg?

Een extreem voorbeeld van hoe krankzinnig sommige rotzooi geprijsd is in een 2e hands winkel.
Een foei, echt foeilelijk schilderij van puzzelstukjes op een plankje vroegen ze 15,- voor, dezelfde puzzel kost nieuw iets van bijv. €2,50. Dat slaat echt nergens op, hetzelfde geld voor veel elektrische meuk zoals boormachines, grasmaaiers, fietsen, wasmachines, koelkasten.

Het is niet voor niets dat hier in NL Marktplaats leeggekocht wordt door -veelal- Marokkanen die dit vervolgens meenemen naar Spanje/Marokko en 2-5x de prijs vragen (en krijgen) dan dat ze hier betalen op MP. Het nadeel is dat de transportkosten van dit soort dingen aan de hoge kant is, anders is het zeer lucratieve business.

Om één of andere rede (technisch verhaal) moest ik per sé een ouderwetse wasmachine hebben met een mechanische klok, uiteindelijk met heel veel zoeken een oud b-merk barrel van 15 jaar gevonden met een vraagprijs van 150,- Een splinternieuwe kost 199,- dus.... :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:


http://www.coches.net/suzuki-grand-vita ... -covo.aspx
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Extra auto....

Bericht door nvdw »

Die Rextons vielen me nog wel mee in prijs. Het blijft een knuppelmerk maar boeiend. Ik zou zeker eens informeren naar de kosten en baten van export want mogelijk dat je nog wat dure BPM kan teruggraaien, zeker bij zo'n niet al te oude dieselboot.

Als ik een huisje in Spanje had ging ik op zoek naar zo'n maffe rariteit uit de nadagen van de gesloten markt, een Dodge 3700 GT of een Chrysler 180 met Barreiros dieselmotor :D
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

nvdw schreef: Als ik een huisje in Spanje had ging ik op zoek naar zo'n maffe rariteit uit de nadagen van de gesloten markt, een Dodge 3700 GT of een Chrysler 180 met Barreiros dieselmotor :D
Daar hoef je geen huisje in Spanje voor te hebben hoor. ;)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Extra auto....

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:
ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:Afkomst: Betrouwbaar, onsloopbaar, dus eigenlijk Japans.
Jij wilt geen airbags? :clown:
Hoewel dit Tom's topic is en zijn uitgangspunten, ben ik wel benieuwd wat je anders had willen aandragen.
Je zag de emoticon wel toch? ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

nvdw schreef:Die Rextons vielen me nog wel mee in prijs. Het blijft een knuppelmerk maar boeiend. Ik zou zeker eens informeren naar de kosten en baten van export want mogelijk dat je nog wat dure BPM kan teruggraaien, zeker bij zo'n niet al te oude dieselboot.
Oh, dat ga ik zeker uitzoeken.
nvdw schreef:Als ik een huisje in Spanje had ging ik op zoek naar zo'n maffe rariteit uit de nadagen van de gesloten markt, een Dodge 3700 GT of een Chrysler 180 met Barreiros dieselmotor :D
Leuke dat dit soort dingen bestaan, maar het vinkt geen enkel hokje af.
Martin schreef:
ViveLaFrance schreef: Hoewel dit Tom's topic is en zijn uitgangspunten, ben ik wel benieuwd wat je anders had willen aandragen.
Ik ook :)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Extra auto....

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:
Martin schreef:
ViveLaFrance schreef: Hoewel dit Tom's topic is en zijn uitgangspunten, ben ik wel benieuwd wat je anders had willen aandragen.
Ik ook :)
Eerste waar ik aan denk gezien de eisen is een Honda CR-V. Als de trekhaak serieus wordt gebruikt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef: Eerste waar ik aan denk gezien de eisen is een Honda CR-V. Als de trekhaak serieus wordt gebruikt.
Wat boedoel je daarmee? Is dit ding dan zo bere sterk?
Verder lijkt het mij wel een goede keuze, want zover ik weet is de CR-V vooral een wegauto, maar eventueel toch 4x4. En wat ik er mee ga 4x4-en is niet de camel-trophy.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Extra auto....

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Wat boedoel je daarmee? Is dit ding dan zo bere sterk?
Nee hoor, anderen kunnen het ook prima. Ging me meer om het formaat auto, geen Jimny-autootjes.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie