Misschien was ik niet duidelijk, maar hij is nog niet aangeschaft. Want eigenlijk is het te vroeg en de wegenbelasting in NL is 5x zo hoog.Martin schreef:Gefeliciteerd met de Outback. Mooie keuze.
Extra auto....
Re: Extra auto....
Re: Extra auto....
Er van uitgaande dat de Outback het gaat worden: mag ik U complimenteren met Uw keuze
Laatst gewijzigd door HondArd op 27 mar 2016, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Extra auto....
Ah, ok. Op de late avond ben ik ook niet erg scherp, dus niet goed gelezen.Leeuw schreef:Misschien was ik niet duidelijk, maar hij is nog niet aangeschaft. Want eigenlijk is het te vroeg en de wegenbelasting in NL is 5x zo hoog.Martin schreef:Gefeliciteerd met de Outback. Mooie keuze.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Extra auto....
Vond je het onderstel niet onrustig? Ik heb twee Outbacks gereden en het was stuiteren geblazen Daar hoefde ik het terrein niet eens voor inLeeuw schreef:Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.
Zeer netjes Geeft ook weer aan dat 'waardevastheid' een mythe is en het vooral bepalend is welke deal je maakt en wie je treft.Leeuw schreef:En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)
Vive la France, Vive la Différence
Re: Extra auto....
Niets van gemerkt, juist erg relaxed, maar er zal vast ooit nog een proefrit komen en zal daar op letten, bij welke snelheid en ondergrond was dat?ViveLaFrance schreef:Vond je het onderstel niet onrustig? Ik heb twee Outbacks gereden en het was stuiteren geblazen Daar hoefde ik het terrein niet eens voor inLeeuw schreef:Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.
*ik ben natuurlijk de DS3 gewend en die heeft best een redelijk sportief onderstel en korte wielbasis, dus dat kan ook de oorzaak zijn dat het mij niet opgevallen is.
Ik ga dit weekend nog bij een Nissan X-trail kijken en kijken wat daar het inruil aanbod is.ViveLaFrance schreef:Zeer netjes Geeft ook weer aan dat 'waardevastheid' een mythe is en het vooral bepalend is welke deal je maakt en wie je treft.Leeuw schreef:En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)
Re: Extra auto....
Leeuw schreef:Niets van gemerkt, juist erg relaxed, maar er zal vast ooit nog een proefrit komen en zal daar op letten, bij welke snelheid en ondergrond was dat?ViveLaFrance schreef:Vond je het onderstel niet onrustig? Ik heb twee Outbacks gereden en het was stuiteren geblazen Daar hoefde ik het terrein niet eens voor inLeeuw schreef:Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.
*ik ben natuurlijk de DS3 gewend en die heeft best een redelijk sportief onderstel en korte wielbasis, dus dat kan ook de oorzaak zijn dat het mij niet opgevallen is.
Ik ga dit weekend nog bij een Nissan X-trail kijken en kijken wat daar het inruil aanbod is. edit: verkochtViveLaFrance schreef:Zeer netjes Geeft ook weer aan dat 'waardevastheid' een mythe is en het vooral bepalend is welke deal je maakt en wie je treft.Leeuw schreef:En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)
Re: Extra auto....
De outbacks die ik gereden heb waren dan weer niet stuiterig. Misschien verschil in referentiekader!
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Extra auto....
In de stad en op de snelweg. Vooral hobbels in wegen en drempels verwerkt de Outback naar mijn smaak niet goed. Zeker voor een grote auto. Veel te stug.Leeuw schreef:Niets van gemerkt, juist erg relaxed, maar er zal vast ooit nog een proefrit komen en zal daar op letten, bij welke snelheid en ondergrond was dat?
Zou kunnen. Of verschil in auto's, want er bestaan veel generaties Outback.Jurjen schreef:De outbacks die ik gereden heb waren dan weer niet stuiterig. Misschien verschil in referentiekader!
Vive la France, Vive la Différence
Re: Extra auto....
Gisteren hebben we gereden in een 4x4 Nissan X-trail mét CVT.
Het eerste wat me opviel was de stilte, en het comfort. Je verwacht iets wat een beetje meert utilitair is.
De CVT bevalt erg goed in de auto, wat een verschil bijv. met een oude Prius of een civic hybrid.
Waar in de prius, maar vooral in de ondergemotoriseerde civic de automaat loopt te krijsen als een vernest nest dat geen ijsje krijgt, is het gedrag in de behoorlijk krachtige X-trail fantastisch, ongelofelijk stil, comfortabel en vlot. Enkel als je opeens weer vol gas geeft, gilt hij weer.
Dus de CVT was een positieve verassing.
maar...het interieur is van materiaal waar een ik niet wist dat het nog bestond, en erger nog dat een serieus bedrijf het als Nissan gebruikt in een auto met een vraagprijs boven de 10.000 euro. Kunststof doet het te veel eer aan, het is ordinair en krasgevoelig lelijk plastic (ook niet het praktische off road plastic). Nu reed in het topmodel, dus het stuur was van leer, poe hee.
De stoelen waren eigenlijk ook niet fijn, volledig vlak en geen enkele ondersteuning.
De auto viel dus een beetje tegen, maar de CVT was zo lekker dat ik een proefrit wil gaan maken in een Outback CVT.
Het eerste wat me opviel was de stilte, en het comfort. Je verwacht iets wat een beetje meert utilitair is.
De CVT bevalt erg goed in de auto, wat een verschil bijv. met een oude Prius of een civic hybrid.
Waar in de prius, maar vooral in de ondergemotoriseerde civic de automaat loopt te krijsen als een vernest nest dat geen ijsje krijgt, is het gedrag in de behoorlijk krachtige X-trail fantastisch, ongelofelijk stil, comfortabel en vlot. Enkel als je opeens weer vol gas geeft, gilt hij weer.
Dus de CVT was een positieve verassing.
maar...het interieur is van materiaal waar een ik niet wist dat het nog bestond, en erger nog dat een serieus bedrijf het als Nissan gebruikt in een auto met een vraagprijs boven de 10.000 euro. Kunststof doet het te veel eer aan, het is ordinair en krasgevoelig lelijk plastic (ook niet het praktische off road plastic). Nu reed in het topmodel, dus het stuur was van leer, poe hee.
De stoelen waren eigenlijk ook niet fijn, volledig vlak en geen enkele ondersteuning.
De auto viel dus een beetje tegen, maar de CVT was zo lekker dat ik een proefrit wil gaan maken in een Outback CVT.
Re: Extra auto....
Grrr. problemen met vergunningen in Spanje.
Dus we zijn nog even in NL....
Dus we zijn nog even in NL....