Extra auto....

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Martin schreef:Gefeliciteerd met de Outback. Mooie keuze.
Misschien was ik niet duidelijk, maar hij is nog niet aangeschaft. Want eigenlijk is het te vroeg en de wegenbelasting in NL is 5x zo hoog. :|
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Extra auto....

Bericht door HondArd »

Er van uitgaande dat de Outback het gaat worden: mag ik U complimenteren met Uw keuze :thumbup:
Laatst gewijzigd door HondArd op 27 mar 2016, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Extra auto....

Bericht door Martin »

Leeuw schreef:
Martin schreef:Gefeliciteerd met de Outback. Mooie keuze.
Misschien was ik niet duidelijk, maar hij is nog niet aangeschaft. Want eigenlijk is het te vroeg en de wegenbelasting in NL is 5x zo hoog. :|
Ah, ok. Op de late avond ben ik ook niet erg scherp, dus niet goed gelezen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Extra auto....

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.
Vond je het onderstel niet onrustig? Ik heb twee Outbacks gereden en het was stuiteren geblazen :bonk: Daar hoefde ik het terrein niet eens voor in :puh:
Leeuw schreef:En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)
Zeer netjes :thumbup: Geeft ook weer aan dat 'waardevastheid' een mythe is en het vooral bepalend is welke deal je maakt en wie je treft.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.
Vond je het onderstel niet onrustig? Ik heb twee Outbacks gereden en het was stuiteren geblazen :bonk: Daar hoefde ik het terrein niet eens voor in :puh:
Niets van gemerkt, juist erg relaxed, maar er zal vast ooit nog een proefrit komen en zal daar op letten, bij welke snelheid en ondergrond was dat?

*ik ben natuurlijk de DS3 gewend en die heeft best een redelijk sportief onderstel en korte wielbasis, dus dat kan ook de oorzaak zijn dat het mij niet opgevallen is.
ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)
Zeer netjes :thumbup: Geeft ook weer aan dat 'waardevastheid' een mythe is en het vooral bepalend is welke deal je maakt en wie je treft.
Ik ga dit weekend nog bij een Nissan X-trail kijken en kijken wat daar het inruil aanbod is.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Leeuw schreef:
ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.
Vond je het onderstel niet onrustig? Ik heb twee Outbacks gereden en het was stuiteren geblazen :bonk: Daar hoefde ik het terrein niet eens voor in :puh:
Niets van gemerkt, juist erg relaxed, maar er zal vast ooit nog een proefrit komen en zal daar op letten, bij welke snelheid en ondergrond was dat?

*ik ben natuurlijk de DS3 gewend en die heeft best een redelijk sportief onderstel en korte wielbasis, dus dat kan ook de oorzaak zijn dat het mij niet opgevallen is.
ViveLaFrance schreef:
Leeuw schreef:En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)
Zeer netjes :thumbup: Geeft ook weer aan dat 'waardevastheid' een mythe is en het vooral bepalend is welke deal je maakt en wie je treft.
Ik ga dit weekend nog bij een Nissan X-trail kijken en kijken wat daar het inruil aanbod is. edit: verkocht
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Extra auto....

Bericht door Jurjen »

De outbacks die ik gereden heb waren dan weer niet stuiterig. Misschien verschil in referentiekader!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Extra auto....

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Niets van gemerkt, juist erg relaxed, maar er zal vast ooit nog een proefrit komen en zal daar op letten, bij welke snelheid en ondergrond was dat?
In de stad en op de snelweg. Vooral hobbels in wegen en drempels verwerkt de Outback naar mijn smaak niet goed. Zeker voor een grote auto. Veel te stug.
Jurjen schreef:De outbacks die ik gereden heb waren dan weer niet stuiterig. Misschien verschil in referentiekader!
Zou kunnen. Of verschil in auto's, want er bestaan veel generaties Outback.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Gisteren hebben we gereden in een 4x4 Nissan X-trail mét CVT.
Het eerste wat me opviel was de stilte, en het comfort. Je verwacht iets wat een beetje meert utilitair is.


De CVT bevalt erg goed in de auto, wat een verschil bijv. met een oude Prius of een civic hybrid.
Waar in de prius, maar vooral in de ondergemotoriseerde civic de automaat loopt te krijsen als een vernest nest dat geen ijsje krijgt, is het gedrag in de behoorlijk krachtige X-trail fantastisch, ongelofelijk stil, comfortabel en vlot. Enkel als je opeens weer vol gas geeft, gilt hij weer.

Dus de CVT was een positieve verassing.

maar...het interieur is van materiaal waar een ik niet wist dat het nog bestond, en erger nog dat een serieus bedrijf het als Nissan gebruikt in een auto met een vraagprijs boven de 10.000 euro. Kunststof doet het te veel eer aan, het is ordinair en krasgevoelig lelijk plastic (ook niet het praktische off road plastic). Nu reed in het topmodel, dus het stuur was van leer, poe hee.

De stoelen waren eigenlijk ook niet fijn, volledig vlak en geen enkele ondersteuning.

De auto viel dus een beetje tegen, maar de CVT was zo lekker dat ik een proefrit wil gaan maken in een Outback CVT.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Grrr. :x problemen met vergunningen in Spanje.
Dus we zijn nog even in NL....
Plaats reactie