Extra auto....

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Extra auto....

Bericht door Jurjen »

Evt iets kopen met een berg rest BPM en dan uitvoeren?
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Jurjen schreef:Evt iets kopen met een berg rest BPM en dan uitvoeren?
Ja, ik heb gezien dat de BPM iets van 1500,- zal zijn voor bijv. een Honda CR-V met diesel.
Ik weet niet of er nog dikke BMP monsters zijn die dan opeens interessant worden?
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Extra auto....

Bericht door Jurjen »

In theorie alles wat kneiterduur was (dus veel BPM) en (omdat de BPM per jaar afbouwt) kneiterhard afgeschreven is in de eerste jaren. Denk aan X5, 7-series etc.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Extra auto....

Bericht door HondArd »

De gebruikskosten blijven echter extreem hoog als je zo'n auto koop. Helemaal als het eigenlijk voor erbij is.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Extra auto....

Bericht door Jurjen »

Ik heb geen idee wat de MRB is in Spanje. Brandstofkosten vallen natuurlijk mee als je 'm weinig gebruikt.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Extra auto....

Bericht door HondArd »

Verzekering en onderhoud zullen ook evenredig hoog zijn. Veel mensen verkijken zich er vaak op en denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als ze een wat oudere dikke bak kopen. Maar een auto die qua nieuwprijs duur is, blijft in gebruik gewoon duur, ook al tref je een goed onderhouden exemplaar. En weinig gebruiken kan helpen om de kosten ietwat te drukken, maar ooit komen de kosten toch wel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Extra auto....

Bericht door Jurjen »

Ik heb geen idee hoe die markten zijn in Spanje qua verzekering etc. We kunnen moeilijk daar maar een berg aannames over doen. Een landcruiser oid lijkt me ook een mooie keuze. Hondsbetrouwbaar, groot, veel BPM.

Ik vermoed niet dat TS onder jouw 'veel mensen' valt, ik ook niet.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Een X-serie van BMW zal er nooit komen, wat een drakenparadijs.

Maar zo'n LandCruiser is wel gaaf, maar blijft toch echt onnodig groot en onzuinig.

MBR is laag, zal max 150,- per jaar zijn, verzekeren is nogal lastig te berekenen.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Extra auto....

Bericht door Leeuw »

Ik ben vandaag toch even wezen kijken naar een Subaru Legacy, maar we kwamen vrij snel uit bij een 2009 Outback. Dat is toch wel een wijze bak met z'n Boxer Diesel, heerlijke -on-japanse- stoelen, en in de comfort uitvoering (basis) enorm luxe, maar gelukkig zonder leren bekleding.

Het ding rijd echt lekker, veel trekkracht, stil (zodra de diesel warm is !) fijne wegligging.

En toen kwam het inruilaanbod en hij stelde voor om gelijk over te steken, dat komt neer op zo'n €12.500 voor onze DS3. (terwijl ik 13.500 betaald heb 4 jaar geleden)

Gevoelsmatig is de wat hogere km stand van 2ton een minpunt, maar de auto voelde en klonk zo goed dat ik het gevoel heb dat dit makkelijk naar 4ton kan. (de verkoper verteld dat de gemiddelde Subaru meer dan 300.000km rijd.)

De stoelbekleding van stof zag er ook als nieuw uit, ook de knopjes enz.


Grappig trouwens dat de verkoper me meteen in een braakliggend stuk terrein met modderplassen en kuilen en hellingen stuurde, ook de kuilen en hellingshoek is beter dan verwacht.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Extra auto....

Bericht door Martin »

Gaat in één keer hard op het forum met de nieuwe aanschaffen. :D Gefeliciteerd met de Outback. Mooie keuze.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie