Martin's rijtje; Focus First edition 2015

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door Leeuw »

De techniek die erachter zit zal minder high-tech zijn, de sample tijd zal hoger zijn en dus zal er een kilometertje verschil kunnen zijn.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door WizardOfOss »

Een kilometertje? Hier in Oss staat er een die me probeert wijs te maken dat ik op de cruise control van 30 naar 60 accelereer....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door Leeuw »

oh :bonk: dat heb ik nog nooit gezien bij zo'n bord
zal wel defect of heel slecht afgesteld staan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb het al bij meer borden gezien, niet altijd zo extreem, maar als je dichterbij komt loopt je snelheid duidelijk op, tot een bepaald punt dat ie weer begint te dalen dan.

Op de Dorpenweg van Ravenstein richting Oss staat er ook een bij het binnenrijden van Haren, die vertoont dat dan weer niet, maar die geeft wel weer structureel een kilometer of 15 te hoog aan. Ik snap de plaatsing van die paal ook niet helemaal, kort na het binnenrijden van de bebouwde kom ligt een rotonde, dus al passeer je dat bord met 80, nog geen 100 meter verderop moet je toch in de remmen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door Martin »

In het kader van 15-5 (15 mei) vandaag even snel een paar foto's geschoten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door ViveLaFrance »

Grappig :puh:
Had ik al eens gezegd dat ik deze kleur goed vind passen bij de 155?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door Martin »

Misschien had je het inderdaad al gezegd. Er zijn een paar kleuren waar de 155 heel mooi uitkomt. Dit Proteo prosso is er inderdaad één van,
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door Martin »

Tijd voor een update over de Focus. In het voorjaar ging het acculaadlampje soms branden. De ene keer wel, de andere keer niet. Uiteindelijk toch maar eens proberen te achterhalen wat het probleem was. Dit ging toch sneller dan ik had verwacht.
Afbeelding
Het grijze draadje was afgebroken. Het eerste plan was om er een nieuwe stekker aan te zetten. Helaas kon ik die nergens los kopen. Uiteindelijk op de sloop de stekker met zo lang mogelijk draad van een Focus 1.4 gehaald. Beide draden aan elkaar gesoldeerd en de kabel met een lus weer naar de dynamo gelegd. Daarna hier geen probleem meer mee gehad.
Een maand geleden begon het motormanagement lampje te branden. Daarop een uitleeskastje gekocht om met de laptop de storing te kunnen uitlezen. Het bleek de beruchte P1518 code te zijn. Oftewel de "IMRC: Intake Manifold Runner Controller". Bij eerste inspectie bleek de nippel van de staalkabel nog goed aan de klep te zitten. Dat was het dus niet. Vervolgens het kastje van het schutboard geschroefd en open gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding
Ook daar zat de kabel en de bijbehorende veer nog goed. Waarschijnlijk is er dan sprake van slecht contact. Ondermeer zit er een koperen strip aan de onderzijde van de printplaat. Ik heb geprobeerd deze voorzichtig schoon te maken. Verder de schroeven van de printplaat een keer losgedraaid zo ver dit wilde. Ook met de hand de rol een paar keer gedraaid. Daarna alles weer in elkaar geschroefd en weer op de plek gemonteerd. Tenslotte de foutcode gewist. Bij de eerste proefrit ging het goed en ook na een week woon-werkverkeer is het lampje nog steeds uit.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Martin's rijtje; van 1f2 naar 3f2

Bericht door Martin »

Zaterdag de ST170 ingeruild. Eigenlijk vanaf vorig jaar zomer al zitten kijken wat de opvolger van de Focus moest worden. Min of meer tot mijn eigen verrassing is het weer een Focus geworden. Ik heb de Focus2 en de Focus3 fase 1 overgeslagen. Het is een Focus 3 fase 2 uit 2015 geworden.
Afbeelding
Afbeelding
1.0 ecoboost 125 pk in titanium uitvoering met 18" velgen. Kleur: Magnetic.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Martin's rijtje; van 1f2 naar 3f2

Bericht door WizardOfOss »

Nice! Fraaie kleur en mooie velgen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie