Martin's rijtje; Focus First edition 2015

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Martin's rijtje

Bericht door ViveLaFrance »

Gefeliciteerd! Lijkt in een goede staat te zijn :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Martin's rijtje

Bericht door Leeuw »

gaaf. FOTO"S !!!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door Martin »

Hee, wat is dat?

Afbeelding
Afbeelding

O ja, die heb ik ook nog. Nadat hij rijdbaar was, heb ik er amper mee gereden. Eén keertje bij een Autovisieforum meeting en een keertje om tentoon te stellen bij de meeting van de Alfaclub op het circuit van Assen. Da's alweer drie jaar geleden. De kriksteun aan de rechterkant werd elke keer als actiepunt bij de APK genoemd.
Afbeelding
Een reden om hem te schorsen en hem weer te laten keuren als dit in orde is gemaakt. De planning is om dit volgende week te laten doen.
Laatst al de olie ververst, ook zo'n puntje dat nog steeds moest gebeuren en het luchtfilter vervangen. Volgens Brezan wordt deze overigens niet meer gemaakt. Gelukkig lag er nog ergens eentje op voorraad.
Net op het moment dat ik het bijna opgaf en een laatste keer het gaspedaal een paar keer snel achter elkaar hard intrapte, sloeg hij eindelijk aan.
Afbeelding
Leverde wel een zwarte plek op het gras op :bonk:

Ik betrapte mezelf er steeds vaker op, dat ik zat te kijken wat er te koop is aan oldtimers en youngtimers. Eentje om eventueel ook af en toe mee naar het werk te rijden. Vooral nu ik iets dichter bij huis werk heb. Uiteindelijke toch onzinnig om er een auto bij te kopen, terwijl er eentje ongebruikt in de schuur staat.
Vandaar het plan om de puntjes op de "i" te zetten, te laten taxeren en dan in het voorjaar ook soms voor woon-werk-verkeer te gebruiken. Heb vandaag een rondje gereden. Wat was dat heerlijk. Ik merk wel dat ik extra voorzichtig rijd met deze auto. Misschien dat dat nog wel een keer minder wordt.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door #3 Micha »

Lekker dit :yes: :kwijl:.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door WizardOfOss »

Blijft toch gewoon een hele leuke auto :yes:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door nvdw »

Kriksteunen, wat een gemekker leveren die dingen altijd op. Hooguit handig als je onderweg met dat lullige schaarkrikje en het boordgereedschap aan de gang moet maar als ik de garagekrik pak, til ik een auto altijd op bij een iets steviger punt... en dat is dan niet de kriksteun ;)

Lekker koesteren dit ding, Martin. Zo'n mooie onverknoeide Ascona zie je niet vaak meer. En inderdaad, lekker mee rijden. Ik merk bij mijn Daf ook dat hij erg veel moeite heeft de benzine op te pompen als hij lang heeft stilgestaan.

Maarre, luchtfilters op? Een Ascona is toch niet zo exotisch dat zulk spul niet meer gemaakt wordt? Ongetwijfeld dat er honderdduizend andere Opels zijn (of zelfs andere merken) die exact hetzelfde filterelement gebruiken. Ik heb ook nooit moeite om een filter voor in de pannekoek van mijn 340 te vinden.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door Leeuw »

leuk zeg.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door HondArd »

nvdw schreef:Maarre, luchtfilters op? Een Ascona is toch niet zo exotisch dat zulk spul niet meer gemaakt wordt? Ongetwijfeld dat er honderdduizend andere Opels zijn (of zelfs andere merken) die exact hetzelfde filterelement gebruiken.
Daar zat ik ook al aan te denken, een Ascona van dit model lijkt mij toch een redelijk gangbaar model voor een youngtimer/klassieker. Maar als een normaal filter niet lukt kan je toch ook naar een soort van sportluchtfilter uitwijken? Die hoef je enkel maar te reinigen en opnieuw in te olieën en kan je weer opnieuw gebruiken.

Desalnietemin, gewoon koesteren dit ding en gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Ik krijg altijd een glimlach op mijn gezicht als ik voorheen gangbare auto's nu nog zie rondrijden. Dat doet me persoonlijk veel meer dan een willekeurige supercar.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Martin's rijtje; schuurvondst?

Bericht door Martin »

Hou ik mij netjes aan de snelheid, word ik nog gefotografeerd.
Afbeelding
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Martin's rijtje; op de foto.

Bericht door WizardOfOss »

Ik ben nog steeds benieuwd hoe die borden precies meten, het valt me vaak op dat wanneer ik een constante snelheid rijdt (cruise control!) zo'n bord toch zeer uiteenlopende waarden toont.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie