Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk Micha! Een Citroën is altijd goed 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door nvdw »

Ha een Visa!! Een Leadèr nog wel. Maar nu moet er dus nog een pekelbak komen? :)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door Timo »

FANTASTISCH :thumbup: Ziet er goed uit, en een hele lage kilometerstand. Tof.

Misschien vind ik zo'n Visa nog wel leuker dan een Panda :oops:
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Thanks allemaal voor de leuke reacties :oranje:. Ik ben niet van plan heeeel veel te veranderen eigenlijk. Een pekelbak laat ik maar even voor wat het is :clown:.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

De pleures, drukke tijden. De Visa heeft mij afgelopen weken een aantal keer heen en weer gebracht naar Delft, en dat doet hij perfect. Comfortabel, stil. Paar dingen die me zijn opgevallen: Je kunt echt onmogelijk had over drempels. Hij is echt veeeel stiller dan de Panda. Hij is een stuk trager dan de Panda. Vier deuren is verdomde handig.

Toch twee weken terug nog een paar plaatjes kunnen schieten!

Afbeelding
SV2A1 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
SV2A2 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
SV2A3 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
SV2A4 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
SV2A5 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
SV2A6 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
SV2A7 by Micha Collection, on Flickr

Ik heb gelukkig voor deze winter een stalling kunnen regelen, voor komende winter moet ik het nog even aankijken :).
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door ViveLaFrance »

Leuke foto's :D Eens kijken naar een duelletje met de Visa...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Bedankt Chris :oranje:.

Je zou het bijna vergeten, maar ik heb gelukkig ook de Panda nog :)! Een paar plaatjes dan maar.

Afbeelding
IMGP9073 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9213 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9235 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9275 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9276 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9292 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9297 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9389 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
IMGP9390 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Voor de Panda wil ik deze winter optisch wat zaken gaan aanpakken, voornamelijk de nieuwe voordeur en misschien wel de velgen spuiten. Daarnaast ook eens de remmen voor en achter vernieuwen.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Nog een klein updateje; een aantal weken geleden m'n verwarming gefixt. Hij deed het wel, alleen er kwam heel weinig lucht doorheen. De fan blies wel dus het enige wat ik eruit kon halen was dat de klep niet helemaal open ging. Dus de auto binnen gezet en het interieur gaan demonteren.

Eerst alleen de rechterkant los gehaald.
Afbeelding
S3A1 by Micha Collection, on Flickr

Ventilator eruit, daarin zat de klep.
Afbeelding
S3A2 by Micha Collection, on Flickr

Maar uiteindelijk ook de linker kant van het dashboard eruit gehaald. M'n contactslot wou ik namelijk ook nog eens maken (veert niet terug), dus die eruit gehaald en gesmeerd, maar dat mocht niet baten.
Afbeelding
S3A3 by Micha Collection, on Flickr

En toen alles weer terug gebouwd. Ook meteen de 3 lampjes op de middenconsole aangepakt, daarvan werkte er slecht 1. De sigarettenaansteker is ook gefixt. De zekering van de dashcam vloog er telkens uit als ik hem erin stak, maar vooralsnog lijkt het erop dat alleen de stekkertjes verkeerd om erin zaten....
Afbeelding
S3A4 by Micha Collection, on Flickr

Onderweg naar Delft de magische grens voorbij gegaan. Tevens hielden na deze magische grens de knipperlichten er mee op, maar die zijn op een Italiaanse manier (S.H.I.T.) ook weer begonnen met werken.

En nog een paar leuke plaatjes
Afbeelding
S3A6 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
S3A7 by Micha Collection, on Flickr

En inmiddels staan ze beide mooi en warm binnen, de Visa in Haarlem en de Panda hier thuis.
Afbeelding
S1A1 by Micha Collection, on Flickr

En ook nog een bestuurdersdeur opgehaald, zodat ik die kan vervangen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Update! Nieuwe velgen gekocht! Originele accessoire velgen voor Fiat (origineel de Ritmo en ook de Lancia Delta). Ik kon ze voor een mooie prijs overnemen. Ze zijn 5J breed, dus wat bredere banden dan 135 was wel noodzakelijk, het is 155 geworden (165 ging een beetje ver). Ben ook heel blij met de stance, ze staan net wat mooier naar buiten toe waardoor hij er een stuk dikker uitziet.

Ze zijn in vrij nette staat (geen nieuwstaat, maar dat hoeft van mij nu ook niet) en ik heb er meteen maar Goodyears onder laten zetten, dan kan ik er weer even tegen. Alleen de wielbouten binnenkort even zwarte maken.

AfbeeldingS31A1 by Micha Collection, on Flickr

AfbeeldingS31A2 by Micha Collection, on Flickr

En ook nog: Een Autobianchi A112 Abarth uitlaatspruitstuk wat ik redelijk goedkoop kon kopen. Zou moeten zorgen voor wat meer flow van de motor, weet nog niet of ik hem ga plaatsen want ik weet niet exact hoe hij uitkomt onder de auto en of ik hem zou moeten aanpassen daarvoor.

AfbeeldingS31A3 by Micha Collection, on Flickr
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door HondArd »

Ben niet zo'n fan van de velgen eerlijk gezegd, alhoewel het an sich echt hele mooie velgen zijn. Een oer-Panda blijft eigenlijk gewoon een zo kaal mogelijk werkpaard, ietwat luxe lichtmetalen velgen misstaan in mijn ogen dan toch. En bredere banden dan standaard heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Toen ik met de Civic CRX terugging van 195 naar 185 deed dat wonderen voor het weggedrag.
Een ander uitlaatspruitstuk is ook iets waar je mee moet uitkijken, je kan er veel mee winnen maar ook veel mee verliezen. Een kennis van mij destijds bij de Type-R club had een ander spruitstuk in zijn ATR en won onderin iets aan koppel maar verloor dat bovenin aan maximum toerental en daardoor ook vermogen. Voordat je het spruitstuk monteert zou je eigenlijk een rollenbank meting kunnen doen om te zien waar je motorisch staat. Als het nieuwe spruitstuk erop zit doe je hetzelfde en dan kan je zo zien wat je wint en/of verliest.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie