Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Ja, dat facelift verhaal vind ik ook altijd wel tof. Setje andere bumpers, lampen en een paar stripjes. Dit was overigens een Type 2 met een Type 1 satellieten dashboard.

APK moet denk ik ook wel goed komen. Ik weet dat hij motorische en elektronisch goed is. Rot is hij zeker niet, ik hoop vooral dat de remmen voldoen...
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Gisteren moest de Visa voor de APK, helaas afgekeurd op een kapot voorwiellager. Zoals ik al zei had ik iets van de remmen verwacht, omdat hij niet zo lekker meer rolde. Dat bleek dus een wiellager te zijn. Ga het zelf vervangen, scheelt een boel geld...
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door ViveLaFrance »

Aiii balen zeg, maar zo heb je weer een leuke klus erbij. Respect voor hoe je het allemaal aanpakt :worshippy: Daar zou ik het geduld niet voor hebben :oops:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Ach ja, zo bekijk ik het ook maar Chris, extra leerervaring :clown:.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door nvdw »

Wiellager is nog 'te doen' Micha.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Dat leek mij ook. Ik heb alvast twee NOS lagers weten te fixen (een reserve) voor 35 euro inclusief verzenden. Op de universiteit hebben we een pers staan, daar willen ze me helpen met de lagers persen. Zoals het er nu uitziet wordt het nog een goedkope fix :). Hopen dat ik alles een beetje eenvoudig los krijg.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

Oops. Update :D.

Vrijdagochtend naar Nieuw-Vennep gereden en daar een aanhangertje opgehaald. Toen door getogen naar Antwerpen. De heenweg verliep verrassend voorspoedig, geen files, geen oponthoud. In Antwerpen aangekomen naar de nieuwe aanwinst gereden. Deze op de aanhanger gezet en de terugreis ingezet. Dat ging iets minder voorspoedig helaas, veel file (wat verwacht je op vrijdagmiddag?). De E350 4-matic heeft zich echter bewezen als uitstekende trekauto. Ruim voldoende vermogen, erg stabiel en zuinig (1:9 valt me niet tegen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's volgen vrijdag (staan nog op m'n computer thuis) :). Inclusief foto's van leuke tijdscorrecte goodies.

Dit gaat overigens wel betekenen dat de Visa weg moet :(.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door HondArd »

Jammer van de Visa, maar er komt wel iets heel unieks voor terug. Die kentekenplaat verraadt echter wel dat hij al een jaar of 15 niet meer op de weg geweest is. De vervaldatum APK van KH-64-KY verraadt iets anders, maar dit soort kentekenplaten (geel met zwarte letters zonder blauwe NL balk links) zijn bij mijn weten sinds 2001-2002 niet meer toegestaan.
Zie ik dat overigens goed? Staat er een Alfa 75 links naast de Pony?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door #3 Micha »

75 is van Joël :).

De auto is gewoon mee gereden met deze illegale platen, ik zou het niet zo snel doen hier in de randstad, maar op het platteland kan het vaak prima zolang je de originele mee hebt.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door ViveLaFrance »

Leuke wissel, maar lang niet zo karakteristiek als de Visa :)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie