Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door AvdB »

Leuk ding die Pony. Was die niet van een AW-forummer? (degene die ook een fraaie Toyota Crown en Accord heeft??)

Jammer dat de Visa moet wijken, maar persoonlijk vind ik de Pony leuker. veel plezier ermee!!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door #3 Micha »

AvdB schreef:Leuk ding die Pony. Was die niet van een AW-forummer? (degene die ook een fraaie Toyota Crown en Accord heeft??)

Jammer dat de Visa moet wijken, maar persoonlijk vind ik de Pony leuker. veel plezier ermee!!
Bedankt en ja klopt. De Accord heeft hij niet meer, de Crown wel. Dat plezier gaat wel goed komen denk ik :oranje:.

Vandaag de Visa weer opgehaald. Uiteindelijk toch het wiellager laten doen, vanwege tijdgebrek. Iemand gevonden die het voor een bijzonder laag bedrag kon. Nu nog APK en dan na m'n tentamens volgende week flink aan de slag om het af te maken!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha en Joël D. - Het wagenpark

Bericht door ViveLaFrance »

#3 Micha schreef:Daarnaast natuurlijk gewoon betrouwbare Mitsubishi techniek (4G36 blok) en ook Ford onderdelen.
Het was toch ook een halve Morris?

Leuke foto's :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door #3 Micha »

Nee, het schijnt dat de ontwerper een Morris kreeg om uit elkaar te halen als inspiratie voor de Pony. Waarom dat een Morris moest zijn is mij een raadsel :clown:. Er zitten naar mijn weten geen Morris onderdelen op.

En thanks!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door ViveLaFrance »

#3 Micha schreef:Nee, het schijnt dat de ontwerper een Morris kreeg om uit elkaar te halen als inspiratie voor de Pony.
De Marina inderdaad. Hyundai trok een medewerker van Morris aan voor hun eerste auto. Officieel is de Pony een ontwerp van Giugiaro las ik net.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door nvdw »

Die medewerker was George Turnbull, voormalig directeur van British Leylands Austin-Morris divisie. Turnbull had enorm veel kennis van efficiënte productieprocessen en daar was de Morris Marina de uitkomst van: een oersaaie en technisch nauwelijks interessante, maar wel degelijke en winstgevende auto. Hyundai heeft drie jaar van Turnbulls kennis gebruik gemaakt, daarna heeft hij nog de Paykan-fabriek in Iran helpen oprichten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door #3 Micha »

Kijk, dit is interessante lectuur :thumbup:. Na m'n tentamens ga ik me er meer in verdiepen :).
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door nvdw »

"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door #3 Micha »

Toffe link! Thanks :).

Zo, nieuwe APK zit op de Visa en die staat ook weer thuis. Eergisteren antennepootje gespoten en dashboardverlichting gemaakt. Ook nog klokje proberen te maken, maar dat is niet gelukt helaas.

Als je goed kijkt zie je dat de wijzertjes zijn geknapt in het rondje, 30 jaar oud plastic houdt overduidelijke niet van spanning. Was niet meer te lijmen, te klein.
Afbeelding
SV13A1 by Micha Collection, on Flickr

Nieuwe lampjes geplaatst in het tellerblok. 5/15 kleintjes waren stuk, en nog een grotere die bestemd was voor het acculampje. Overigens vervangen door lampjes uit een oud Panda dashboard wat ik van de week binnen kreeg, toch handig dat het allemaal universeel is.
Afbeelding
SV13A2 by Micha Collection, on Flickr

Ik had iets te veel los gemaakt, uiteindelijk bleek dat je het dashboard er zo uit kon klikken, schroevendraaiertje onder en boven, en hij was los.
Afbeelding
SV13A3 by Micha Collection, on Flickr

Maar alles werkt weer!
Afbeelding
SV13A4 by Micha Collection, on Flickr

En zondag met de Panda naar Italia A Zandvoort geweest. Was weer erg gezellig, dit jaar niet gereden op het circuit. Kostte geld in tegenstelling tot vorige jaren, maar vond het ook niet erg nodig. Even een paar uurtje rond gelopen en toen weer naar huis gegaan.

Afbeelding
S34A1 by Micha Collection, on Flickr

Afbeelding
S34A2 by Micha Collection, on Flickr

Vandaag weer verder gegaan aan de Visa, vooral aan de nieuwe bestuurdersdeur bezig geweest, geen foto's gemaakt daarvan. Morgen hoop ik hem af te hebben en hem erin te hangen.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Micha's Dierentuin - Panda, Vis(a) en Pony

Bericht door #3 Micha »

Even tussen alle oude auto's door. We zijn vrijdagavond teruggekomen van twee weken vakantie. Donderdag de 7e naar Oostenrijk vertrokken met de 350. Daar een week bij de Wörthersee vertoeft, was erg leuk maar vooral erg warm. Ook nog een dagje naar Slovenië (Bled) geweest, echt een aanrader als je in de buurt bent!

Tijdens de heenreis kwam het nadeel van de 350 naar boven, de airco deed het slecht tot niet. Ook de radio liet het regelmatig afweten, maar dat was al een bekend probleem. Zou zijn opgelost door de dealer, maar na een paar dagen bleek al dat het niet had geholpen. Op de heenweg trilden de remmen hevig bij licht remmen, maar dat is later verdwenen. Toch weer aardig wat minpunten.

Na een week richting een plaatsje buiten München getogen. De route voer via de Großglockner Hochalpenstraße, echt een aanrader als je in de buurt bent. Wel redelijk duur (€35,- per auto), maar je krijgt er veel voor terug. Het asfalt was perfect, het was uitzonderlijk rustig, het museum bovenop is best grappig (en gratis toegang). Het meest bizarre van het verhaal is dat er bovenop de top een gigantische parkeergarage van 4 verdiepingen is. En natuurlijk leuk om 30 graden en sneeuw in een paar uur tegen te komen.

Twee plaatjes van onderweg.
Afbeelding

Afbeelding

En vanuit München nog een aantal dagen bij Rettenberg in de buurt gezeten. Vrijdagochtend naar huis gegaan, verschrikkelijk veel file en wegwerkzaamheden gehad, ik mag hopen dat ze dat een beetje op orde hebben als ze tol gaan heffen in Duitsland...

Al met al een heerlijke vakantie gehad, een aantal dagen extreem warm en een dag veel regen, verder super weer, lekker eten, aardige mensen. Niet veel te klagen :angel:.
Laatst gewijzigd door #3 Micha op 24 jul 2016, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie