HondArd's historie

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: HondArd's historie

Bericht door ViveLaFrance »

Grappig :puh:
Goed dat je het zelf doet, bij de garages hebben ze het al druk genoeg natuurlijk :twisted:

YEAH OEHHHHHH WAT VOELT DAT GOED, EINDELIJK KAN EEN RENAULTADEPT HET EENS ZEGGEN :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:Goed dat je het zelf doet, bij de garages hebben ze het al druk genoeg natuurlijk :twisted:
Ze zouden graag een afspraak met mij willen maken voor de beurtjes, maar als je als monteur een oliefilter zo vast draait dat je een speciale tang nodig hebt om hem los te krijgen, dan heb ik het idee dat ze hun diploma bij een pakje boter hebben gehad.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Leuk om dat zelf te doen, maar je hebt je dashboard redelijk toegetakeld om een filter te vervangen, zelfs een Alfa zit niet zo rottig in elkaar (nou ja.....) dus er had wel een lampje moeten gaan branden Ard ;)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Tja, dat had het inderdaad. Maar als ik fanatiek ga klussen vergeet ik wel eens vaker het grote geheel, plus het werkplaatshandboek wat ik heb is nogal onduidelijk. Ik zou namelijk verwachten dat de dingen die je regelmatig moet doen ergens in een apart hoofdstuk simpeler staan uitgelegd. Ach ja, weet ik dat weer voor de volgende keer.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: HondArd's historie

Bericht door Martin »

Hoe is het verder gegaan met de Civic?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Die is sinds een paar weken de deur uit :cry: Het was de bedoeling dat ik die vorig jaar echt goed onder handen ging nemen en ik zou het nog gedaan hebben ook. Maar toen stak er ineens een paaltje over toen ik aan het fietsen was met als gevolg een gebroken heup. Heb ik heel de zomer niets meer kunnen doen. Pas sinds begin december was ik weer een beetje mobiel. Nu wilde ik het dit jaar weer op gaan pakken, maar elke keer kwam er weer iets belangrijkers tussen waardoor het er ook niet meer van kwam en toen was voor mij de maat eigenlijk vol. Hij is nu bij een iemand die er wel tijd in kan steken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

We zijn weer aan de winterbanden begonnen, maar daar we de originele velgen niet echt heel mooi vonden deze maar voor de winterbanden gereserveerd. Toen moesten we ook meteen aan nieuwe zomervelgen, en deze zijn het geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Doordat de spaken ietwat doorlopen in de rand lijken ze groter dan ze werkelijk zijn

Winterbanden (met velgen) komen er pas onder bij structureel lager dan 7°C.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: HondArd's historie

Bericht door Joël D. »

Zien er prima uit.

Bij ons gaan de winterbanden er ook pas begin/half november er onder.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Misschien was het al opgevallen aan de nieuwe avatar en het qua kleur gewijzigde onderschrift, maar als er echt niets tussenkomt dan worden we over een paar maanden echt eigenaar van de nieuwste Honda Jazz. Onze eerste nieuwe auto, dus de eerste die we helemaal van begin af aan naar onze hand kunnen zetten en tevens onze eerste auto die nieuw ook meteen in Nederland afgegeven wordt.

Qua accessoires binnen heeft mijn vrouw een wensenlijstje en hoe het er buiten uit gaat zien is weer aan mij, behalve de lakkleur. Dat laatste was nog een hele leuke want alle 5 (jawel, ook onze kindjes hadden daar een uitgesproken mening over) dachten we daar anders over. Om hier toch overeenstemming in te krijgen maar beslist dat we allemaal een top 3 samen moesten stellen waarbij jouw persoonlijke nr.1 3 punten kreeg en dat liep door tot 1 punt voor de nr.3. Zowat alle kleuren werden wel een keer genoemd, behalve donkergrijs. 2 kleuren staken er aan het eind met kop en schouders bovenuit, namelijk rood en blauw met 1 punt in het voordeel voor de laatste. Verder opvallend: iedereen in het gezin had blauw in zijn/haar top 3 staan, wat bij alle andere kleuren niet voorkwam.

Dus: over alles waar onze volgende Jazz aan moet voldoen zijn we het eens en morgen gaan we hem bij de dealer samenstellen. Hopelijk rollen er in Japan genoeg “Sporty Blue Metallic” Jazzjes Elegance met 6-bak van de band zodat we die iets eerder dan april in ontvangst mogen nemen.
"The closest to reality car that money can buy"
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: HondArd's historie

Bericht door AvdB »

Leuk man! Dat blauw is een erg goede keuze!

Hier al twee keer een nieuwe auto gekocht. En ja, het idee dat jij de eerste scheet op de bestuurdersstloel laat... Onbetaalbaar! Geniet van de voorpret! :thumbup:
Do epic shit, how hard can that be??
Plaats reactie