HondArd's historie

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: HondArd's historie

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, de markt krijgt rake klappen. Na een historisch hoog aantal in december vorig jaar was januari 2016 de slechtste start in 50 jaar. Het is ook niet dat de Jazz het enorm goed deed qua afzet, maar kijkend naar zijn segment was het voor Honda een redelijk begin.

Januari 2016 B-segment MPV:

Kia Venga - 189
Nissan Note - 176
Ford B-Max - 160
Hyundai ix20 - 152
Honda Jazz - 108
Opel Meriva - 98
Toyota Verso-S - 61
Fiat 500L - 49
Citroën C3 Picasso - 43

In Europa zakte de verkoop van de Jazz afgelopen jaar met 19%, in de VS met 11%.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

We hebben de Jazz al een paar weken en we gaan gewoon verder waar we met de Mandarijn mee zijn gestopt, RIJDEN! Dat betekent dat er niet veel tijd overblijft voor een leuke fotoshoot, dus doe ik het voorlopig met tussendoor geschoten foto's.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ook proberen we langzaam aan thuis te worden in extra opties die er op deze auto zitten. Onlangs een probleem gehad met de bandenspanningswaarschuwing. Die werd ineens actief terwijl er geen lucht verdween uit de banden. Eenmaal gereset is het probleem niet meer teruggekomen (en de banden blijven toch op spanning.
Ook ben ik bezig geweest met de her-inrichting van de reservewielbak. We wisten al dat er geen reservewiel in de nieuwe Jazz terecht zou komen en daar de band en velgmaat van de Mandarijn hetzelfde is als van de Klokkebaai (zuid-west Brabantse naam voor bosbes) besloten we om het reservewiel van de Madarijn naar de Klokkebaai over te zetten. De dealer die de Mandarijn inruilde was niet op de hoogte dat er een reservewiel in zat. De standaard bak met noodgereedschap die in de Klokkebaai aanwezig was moest er dus uit moest en toen zakte de plaat die de reservewielbak afdekt door bij belading. Om hier weer stevigheid in te brengen gisteren wat in elkaar geknutseld waardoor niet alleen het reservewiel nu goed vastligt, maar tevens middenin de plank er weer draagvermogen aanwezig is. Van dit knutselwerk heb ik nog geen foto's.
Laatst gewijzigd door HondArd op 28 feb 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: HondArd's historie

Bericht door Martin »

Plaatjes bij het praatje. ;)
HondArd schreef: Afbeelding Afbeelding Afbeelding.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Dank je Martin. Bij mij liepen de plaatjes wel eens vast
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: HondArd's historie

Bericht door Martin »

Zelf .jpg toevoegen aan de regel en het is opgelost.

OT: Ziet er netjes uit.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: HondArd's historie

Bericht door ViveLaFrance »

Leuke koosnamen :clown:
Blauw is dé kleur voor deze Jazz. Zag laatst een oranje en dan valt de rommelige/ingedrukte achterzijde heel erg op.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Martin schreef:Zelf .jpg toevoegen aan de regel en het is opgelost.
Ah, nu werkt het. Maar wel vreemd, toen ik de plaatjes plaatste (niet in de gaten hebbende dat de .jpg was weggevallen) was een incidenteel plaatje wel zichtbaar, om bij een her bezoek van het topic toch weer te verdwijnen. :crazy:
Martin schreef:OT: Ziet er netjes uit.
Dank U 8-)
ViveLaFrance schreef:Leuke koosnamen :clown:
Blauw is dé kleur voor deze Jazz. Zag laatst een oranje en dan valt de rommelige/ingedrukte achterzijde heel erg op.
Oranje was wel mijn eerste keus. Nu hij zo voor de deur staat moet ik wel eerlijk zeggen dat blauw de meest geslaagde kleur is voor dit model Jazz. Bij de dealer stonden een zwarte en een witten en dat is me nou net te saai voor dit model. Grijs vind ik (een KPGC10 uitgezonderd) nooit een geslaagde kleur voor een auto, geel zou je op een gegeven moment beu worden en dan wordt blauw al snel de meest tijdloze kleur. Probeer hem wel beter te onderhouden (interieur een exterieur). De Mandarijn was af en toe net een vuilnisbak, voordeel is wel dat de kindjes 3,5 jaar ouder zijn sinds we de Mandarijn kochten. En op dit moment houden ze de Klokkebaai goed mee schoon (snoeppapiertjes niet meer op de grond gooien maar in het vuilnisbakje stoppen bijvoorbeeld) en koekjes hebben ze nog niet gegeten in de auto.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Had deze foto's over het hoofd gezien.
Is fraai hoor.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: HondArd's historie

Bericht door Joël D. »

Gefeliciteerd, fraaie kleur. :yes:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Vrouwlief is in Parijs met mijn zoon, de twee dochters heb ik eigenlijk geen kind meer aan, lekker weer maar niet te zonnig DUS: tijd om de Klokkebaai eens aan de buitenkant onder handen te nemen. Eerst goed wassen, daarna goed in de was zetten ("Wax on, Wax off) en het is net of hij net uit de showroom komt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Overigens: de Mandarijn heeft niet lang te koop gestaan. Binnen een paar weken nadat wij hem ingeruild hadden kreeg hij een nieuw baasje.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie