HondArd's historie

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Ik heb er een kussen tussen moeten doen, kwam ik een stukje naar voren. Vandaag heen en terug naar venlo, 2x 200+km
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: HondArd's historie

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Ben benieuwd wat ik morgen weer krijg bij de verhuur. Ga twee weken op vakantie.
De huurauto is €1,- per dag. Meestal een panda ofzo. Vorige keer kreeg ik een Opel Mokka
Een huurauto voor 1 euro per dag? :bonk: Foutje zeker, want voor dat bedrag vind ik een Panda erg luxe :puh: Op Malta hebben we 8 dagen een Citroën C3 gehuurd voor honderden euro's. Ik bel jou wel de volgende keer :D

Fijne vakantie! ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Nee hoor geen foutje, wel behoorlijk goedkoop idd. 8-)
Ik hen nu een fully loaded Captur diesel met 4000km op de teller kost me maar liefst 1,20 per dag extra. Dus ben nu voor twee weken zo'n €40 kwijt
Bijlagen
IMG_20160618_180558.jpg
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: HondArd's historie

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Dus ben nu voor twee weken zo'n €40 kwijt
Say what?! Om welk bedrijf gaat het? Hebben ze soms een enorme vloot dat ze de prijs kunnen drukken of dien je als huurder de auto nog zelf in elkaar te schroeven? :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Ik boek via doyouspain.com en dan kies ik een maatscappij, in dit geval goldcar. En het zal wel de vloot zijn voor de aankomende zomer.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: HondArd's historie

Bericht door ViveLaFrance »

Handig om te weten. Dergelijke zaken regelen wij nooit voor de vakantie. We zien het daar wel :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Inmiddels rijd ik al meer dan een jaar met volle tevredenheid met de Klokkebaai en ik kan niet anders zeggen dat het een enorm allround rij-ijzer is. Dat wat voor mij het belangrijkste is (krap van buiten, ruim van binnen, goedkoop in gebruik) maakt hij ruimschoots waar en qua veelzijdigheid heb ik ook niets te klagen.
Het is echter 1 ding waar hij ietsjes op tekort komt en dat is op prestaties in bergachtig/heuvelachtig terrein, eerder de manier waarop die ze moet leveren. Vorig jaar al meegemaakt tijdens een kampeeruitje met mijn dochter in de Ardennen dat ik op de snelwegen aldaar wel eens terug moest schakelen naar 5 en soms naar 4 om nog een beetje de gang in te houden. 2 weken geleden werd dat iets vaker de 4 omdat het hele gezin er toen in zat, stedentripje Reims gedaan 8-)
Dat is voor passagiers best schrikken als je niet gewend bent aan 100 (of meer) in een lagere versnelling dan normaal. Mijn vrouw vroeg zich af of dat wel goed ging. De toerenteller vertelde me dat er nog best wat ruimte was. En een goed warm gedraaide motor (hadden er al een paar 100km op zitten) kan hogere toerentallen best aan, (daar komt het vooroordeel ;) ) helemaal als het een Honda is. Echter helemaal in Reims aangekomen vergeet je dit nadeel meteen want dat krijg je meer dan dubbel en dwars terug door het gemak waarmee hij zich door het stadsverkeer loodst.
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: HondArd's historie

Bericht door nvdw »

Met een CVT heb je daar dus geen last van... :angel:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Afgelopen week heeft de auto de tweede beurt gehad. Op voorhand had ik de luchtfilters al vervangen en de ruitensproeier vloeistof aangevuld, dus ik had de werkplaatsmedewerker nog op het hart gedrukt dat daar niet meer naar gekeken hoeft te worden.

De beurt an sich had nog wat voeten in aarde. Het prikken van de datum om te beginnen want het kwam zo 1-2-3 niet uit bij mijn werk en/of de thuissituatie. En toen ik eenmaal een datum/tijd (online) voor geprikt had en daar ook de bevestiging voor had gekregen stonden ze bij de (in een verbouwing zittende) dealer even te kijken dat ik de auto voor een beurt aan kwam bieden. Ja, de uitgedraaide email leek inderdaad uit naam van "Jan Hop" te komen, maar dat was nou net op het moment dat de server er twee dagen uit had gelegen. In het afspraken systeem was in die twee dagen namelijk niets bij gekomen en op de dag dat ik de auto aan kwam bieden stonden er nog een paar beurten gepland dus: ik moest een andere afspraak maken. Maar om mij tegemoet te komen voor de moeite zou ik gratis een leenauto meekrijgen, normaal is dat een x-bedrag per kilometer en dan moet je hem nog vol terug inleveren ook.
Dus in de ochtend van de eigenlijke beurt al vroeg vertrokken. Onderweg had ik nog een fietser de schrik van zijn/haar leven gegeven. Ik reed op een parallelweg langs de snelweg die breed genoeg is voor 2 auto's als die netjes 60 rijden... maar het was erg donker. In de verte zag ik al een auto dus ik reed al wat meer naar rechts. Maar mee dat die auto mij voorbij was zag in ineens het flauwe schijnsel van een fietsreflector erg vlak voor me. Geen licht, dus ik moest net iets te hard remmen om er niet bovenop te zitten. Die kreeg dus de claxon en gelet op de slingerende beweging die daarop volgende was die erg geschrokken. Tja, je had ook je licht aan kunnen doen, had ik je gezien en had ik eerder rekening met je kunnen houden.

Toen het inleveren van de auto, kreeg ik de nieuwe Civic als leen-auto mee! :pompom: Dat was wel even wat anders dan de Klokkebaai. Ik dacht dat we al goed voorzien waren in de opties, maar die van de Civic zijn net iets uitgebreider. Adaptieve cruise-control, dode hoek signalering... alleen de automaat hadden ze wat mij betreft weg mogen laten. Toeren die spontaan omhoog en omlaag lijken te gaan terwijl ik nauwelijks iets met het gaspedaal doe, de iets te grote trap in de rug als je vanuit stapvoets optrekt terwijl de het gaspedaal vrij zacht beroerd.... nee, automaten ga ik echt nooit maar dan ook NOOIT* aan wennen. Maar.... wel een lekker roffelende driepitter aan boord, ik had de geblazen 1-liter meegekregen :pompom: het rood van de toerenteller begint echter al bij 5500 :nopompom: En verder: Je zit lekker laag in de auto en met de stoel in de laagste stand leek het net of ik weer in "My First Honda" zat... maar dan een paar maatjes veel te breed. Lengte had ik op zich geen moeite mee, dat kon ik achteruit inparkerend wel inschatten, maar de vakken waren net wat krapper dan zoals ik ze gewend ben met de "Klokkebaai". Dus achteraf was ik wel weer blij dat ik de Jazz weer mee kon nemen, dat is alles bij elkaar de auto die net iets beter bij onze situatie past en alles doet wat het doen moet als gezinsauto.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Voorafgaande aan de beurt aangegeven dat het navigatiesysteem wel eens kuren heeft. Vlak voordat we op vakantie gingen (Lëtzebuerg) hadden we op proef al de route voor volgend jaar naar Albanië ingepland, wat hij niet helemaal meteen pakte maar hij gaf wel aan hoe laat we aan zouden KUNNEN komen (bijna 24 uur later). Afijn, we waren in Lëtzebuerg in Esch-sur-Alzette en hadden de route ingesteld naar Belval. Begon navi ineens gekke dingen te doen om vervolgens een eindbestemming bijna 24 uur later aan te geven... dat was dus de route naar Albanië die we een paar routes van te voren als proef hadden ingesteld. Verder zet navi het pijltje wat de auto voorstelt NAAST de weg en verschiet te klok in een tunnel wel eens een uur.
De monteur had er naar gekeken en er bleek iets van een fout in het systeem te zitten waar we nog een update over krijgen, wordt vervolgd dus.

*tenzij het een oude stijl CVT is, zoals op de PCX 125
Laatst gewijzigd door HondArd op 17 okt 2017, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Civic is nog steeds een eigenzinnige auto en dat waardeer ik, echter vond ik hem cool en gaaf, nu vooral geforceerd en lelijk.
Plaats reactie