Leeuw's auto's

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Leeuw's auto's

Bericht door Leeuw »

Bedankt voor de positieve reacties 8-)

Ik heb dus een proefrit met de 1.4 gehad met 95pk en dat is zeker niet te weinig, hij komt er erg goed mee weg, maar je merkt dat het onderstel gewoon veel meer aankan. Erg prettig rijd hij zeg, veel comfortabeler dan een mini, maar hij hoekt bovengemiddelt goed. Ook de overzichtelijkheid is veel beter dan verwacht.

Paar kleine minpuntjes:
De bekrachtiging is bij erg lage snelheid te hoog, dus even wennen. ook al is het niet zo erg als bij fiat.
De stoelen zijn prima, maar niet van Volvo niveau helaas, die zitten voor mijn lengte perfect.

en betreft de "kritiek" op de 0% regeling, ik ga er zeker even op door bij de dealer, bedankt voor het erop wijzen
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Leeuw's auto's

Bericht door Leeuw »

Hierbij even een uitleg hoe we gekomen zijn tot aankoop van de DS3

Onze Geliefde 306 cabrio kreeg aan het begin van het jaar last van wat dingetjes. We hebben toen besloten om er toch iets van 1500,- in te investeren om het weer top te maken. Maar toen kwam er weer een ander probleempje, daarna weer de drukgroep. Of het nou komt door de garage of gewoon domme pech, we waren helemaal klaar met de auto, bovendien is het onze enige auto en zochten we toch wat veiligers, betrouwbaarder en comfortabelere auto.

Fiat Punto my life 3drs: Een half jaar geleden ben ik naar de fiat dealer gegaan en de Punto 1.3 My life bereden (?) een erg fijne auto, bovendien fraai en luxe. Ze hadden enkel een witte en ik was geïnteresseerd in een bepaalde kleur blauw maar wilde deze eerst IRL zien, de verkoper zou mij terugbellen. Dit is nooit gebeurd en mede door het diesel zijn hebben we besloten dat het geen punto diesel bij deze dealer zou worden.

Kia Rio 3drs: Op een gegeven moment ben ik naar de Kia dealer gegaan. Want de Rios is best wel een hele leuke auto, met een goede prijs en 7 jaar garantie. Ik trof een goede verkoper, deze bood koffie aan, luisterde en gaf direct een prijs voor inruilauto. Ik zou gaan voor de (nog niet levrbare) 3 deurs. Maar een offerte kon tch gemaakt worden. Hij heeft veel contact gehouden en gaf ons aandacht. Aan de verkoper en prijs heeft het niet gelegen maar...... aan het interieur. De rio heeft namelijk nog een jaren80 plastic interieur, alleen in een bepaald uitrusting niveau krijg je mooier plastic (!) maar ondertussen is de auto dan geen 11,900 maar iets van 16,00 euro en dan nog waren stoelen matig en saai zwart het uitzicht.

Ford Fiesta 3drs Te duur met een lekkere motor, maar vooral mevrouw "leeuw" vond deze auto niks. tja.... het is ook haar geld.

Suzuki SwiftLeuke auto, maar wel erg beperkt in uitvoering en mogelijkheden, vreemd genoeg ging ik kijken naar deze auto omdat ik dacht dat Daniëlle hem wel leuk zou vinden. Ze vond het een hele stomme auto :blont: vrouwen... De dealer en verkoper was erg goed en down to earth. de verkoopprijs bleef ook wel erg hoog.
p.s. het verschil in de huidige en vorige Swift is erg groot, ook al zie je dat niet aan de buitenkant.

Volkswagen Up! 3drs De prijs van deze auto in een zeer goede uitrusting is echt erg laag, bovendien ruimer dan je denkt. Een Volkswagen werd toch wel heeeeel erg serieus overwogen, ik wist niet wat ik meemaakte. Ik die misschien aan een VW ging, brrr. Gelukkig heeft de verkoper gezorgd dat ik geen VW rij. deze mensen zijn nog steeds gewend om audi's en VW's te verkopen met een verkoopprijs vanaf 30k. Dus dat gepeupel die voor zoiets als een up komt, bah. Nu weet ik weer waarom ik o.a. zo'n schijthekel heb aan VW.
Als ze de UP willen verkopen, moeten ze gewoon een leuke jonge verkoop(ster) neerzetten. Die ondertussen niet 1 audi verkoopt maar lachend 20 ups. Weg met die eikels van arrogante lamlullen. Uiteindelijk na veel rondbellen kreeg ik zo'n 50km verderop een verkoper aan de telefoon die me wel respectvol behandelde, me hielp en email beantwoorde. Gelukkig toch nog even naar de Citroen dealer gegaan.

Citroën DS3 Ik had een topic geopend over welke auto voor 14k max. Op een site als autotrack kwam ik een DS3 tegen welke afgeprijsd was van 20k. voor 16k. dat was al een flinke korting en een DS3 is erg leuk, en was/is Citroën niet het merk met die hoge kortingen... Toch even langs de dealer die deze auto te koop had staan (dorp verderop) Toen verteld waar ik voor kwam, auto even bekenen en inruilauto op waarde geschat. We kwamen toen met alle bijkomende kosten als afleverpakket, leges en weet ik niet wat voor meuk een stuk te hoog. Maar de verkoper was erg goed, leuk en enthousiast en nam alle tijd. Maar met de prijs kwamen we er niet uit. Die zelfde middag mijn vrouw de kia laten zien en die was over veel dingen enthousiast, en uiteindelijk hebben we een alles of niets bodemprijs gekregen (hij wist ook dat ik aan de goedkopere up zat te denken en keek naar de ds3) Deze prijs was erg goed. Een paar dagen later nog een met de Citroën verkoper gepraat en ik heb hem gewezen op de uiteindelijke prijs van de kia rio. Verteld dat als hij ook deze prijs voor mekaar kreeg de deal zou doorgaan en dat de garage enkele accessoires zou monteren. tot mijn verbazing zijn we er dus uitgekomen, een stuk onder de 14k. incl alle kosten en 3 jaar 0% rente. Citroën NL blijkt dealers finacieel te kunnen helpen om de deal rond te krijgen en te zorgen dat de dealer geen /niet te veel verlies op de auto maakt.

Wat ik achteraf nog wel aangevinkt heb is voor 374,- 5 jaar fabrieks garantie (ipv 2jr.) incl. vervangend vervoer en europese pechhulp.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Leeuw's auto's

Bericht door ViveLaFrance »

Een weloverwogen keuze dus :)
Geef Daniëlle een compliment wat betreft de Swift :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Leeuw's auto's

Bericht door Leeuw »

Ja, wat vooral opvalt tijdens de zoektocht is dat een jonge 2e hands (1 á 2 jaar) met weinig km,s duurder zijn of even duur als nieuw.
Dan liever een 100 procent nieuwe, met een jaar of 5 garantie.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Leeuw's auto's

Bericht door Leeuw »

nog 7 nachtjes :sleephappy:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Leeuw's auto's

Bericht door ViveLaFrance »

Spannend! :pompom:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Leeuw's auto's

Bericht door Leeuw »

Binnen :pompom: Onze eerste nieuwe auto.
Hier een paar foto's, let niet te veel op de kwaliteit en belichting want het was vreselijk koud en nat weer en heb dus onder een afdak gestaan.
Dakprint is een optie waar ik wss zelf niet voor gekozen zou hebben, maar nu ik het een paar keer gezien heb in het echt is het wel leuk en origineel. Op termijn laat ik het dak eens wrappen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leeuw op 21 jan 2012, 13:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Leeuw's auto's

Bericht door #3 Micha »

Gaaf man! Toffe kleur, volgens mij nog nooit gezien in het echt, erg leuk dak ook :D. Gefeliciteerd ermee ;).
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Leeuw's auto's

Bericht door Jurjen »

Mooi hoor, zeker ook dat dak is een erg leuke feature.

Gefeliciteerd!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Leeuw's auto's

Bericht door ViveLaFrance »

Ohhhhh Tom, briljant dak man! :thumbup:
Nogmaals gefeli met deze mooie voiture ;)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie