Duke's Nieuwe bak.

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
duke
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:52
Locatie: Altnaharra

Duke's Nieuwe bak.

Bericht door duke »

Afbeelding
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Een witte Subaru Impreza WRX (Nee,geen STI) van eind 2007 met slechts 26k op de teller.Er zijn ooit enkele tientallen van deze auto in NL geimporteerd maar vanwege CO2 wetgeving is er besloten om in NL alleen de STI te verkopen.
Heb hem nu bijna een week en ik rij als een vorst. Fantastisch geluid van de 2.5 boxer en geweldige wegligging.
De Prelude is opgeruimd en heeft plaatsgemaakt voor deze. Mijn bedoeling is ook om er weer een flink aantal jaren van te genieten.
Ik heb voor Subaru gekozen vanwege de eigenzinnigheid van het merk en de wereldwijde reputatie van betrouwbaarheid en kwaliteit.
Eerst bekeek ik enkele WRXen uit 2004,2005 en 2006 wat ik niet echt een mooie auto vind maar als techneut waardeer ik de boxer,de 4wd en de turbotechniek. Toen zag ik de WRX van het huidige model Impreza,die ook nog eens gewoon een mooie auto is.
Ik weet dat het geen auto is waar je heel lekker zuinig de 1 op 15 mee haalt maar met een 1 op 9.5 valt het best mee als je netaan 10k per jaar rijdt.Je koopt deze wagen niet voor de zuinigheid maar voor het rijplezier.
En af en toe die lekkere duw in je rug... Morgen weer rijden.. Jawelll!!!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door WizardOfOss »

Mooi kleurtje! En ik moet zeggen, het model begin ik ook steeds meer te waarderen, heel apart is ie wellicht niet, maar toch wel aangenaam dik.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
duke
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:52
Locatie: Altnaharra

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door duke »

Misschien niet een heel bijzonder design maar toch vind ik de Impreza van dit model ondergewaardeerd qua belangstelling. Als je een uur lang langs een drukke weg gaat staan komt er misschien eentje voorbij.
De kleur was ook behoorlijk doorslaggevend. Hier in Nederland heeft ooit iemand geroepen dat je met een witte blijft zitten maar hoe zuidelijker je komt,hoe meer witte auto's je ziet. Ik was in 2009 een paar weken in Dubai en daar is ongeveer de helft wat de wagens wit in verschillende varianten.
Ook de donkere ramen staan hem goed.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door Leeuw »

Wouw, deze kleur haalt de auto enorm op. De auto is gewoon gemaakt voor deze kleur. Hij oogt idd erg goed met deze wielen, skirts en spoilertje.
De achterlichten blijf ik erg goedkoop vinden, veel aftermarket lampen ogen beter.

Zijn er aftermarketlampen te koop die mooier zijn? en wat is jouw mening van de lampen?


Feli met je aankoop, coole bak.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door ViveLaFrance »

duke schreef:Ik was in 2009 een paar weken in Dubai en daar is ongeveer de helft wat de wagens wit in verschillende varianten.
Ander klimaat ;)

Gefeliciteerd met je aankoop :)
Mijn auto is het zeker niet. Volstrekt saai en verkeerd geproportioneerd. Gewoon geen potente uitstraling. Wit helpt dan helemaal niet mee :no:
Vive la France, Vive la Différence
duke
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:52
Locatie: Altnaharra

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door duke »

@leeuw. Het enoge wat mij stoort is het rode mistachterlicht in de linker-binnenste unit. Op de USA uitvoering is deze ook gewoon wit en is het geheel dus symmetrisch. Er zijn aftermarket rode en zwarte achterlicht units te koop. Vooral de rode staan hem erg goed.Als ik het goed heb is daar de 2011 STI hatchback voorzien van rode units.
De WRX kost daar trouwens 26000 dollar en de STI 35000 dollar :silent: Leuk land.. Nederland...

Nog even een pica van de voorkant.

Afbeelding

@chrisrenault.. Gelukkig is het niet jouw auto,anders had ik hem niet.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door Leeuw »

En ga je nog voor die geheel rode lampen? Ik heb dat eens bij een lexus is200 gezien en dat stond ook wel erg goed.
Zwarte spiegels, dat zie je niet vaak meer. Of is dat express gedaan
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door HondArd »

@Duke: mag ik U complimenteren met Uw keuze :thumbup: Over smaak valt te twisten, maar daar jij met jouw auto moet rijden moet jij je er gelukkig bij voelen, en gelet op de specificaties vind ik het één van de interessantere auto's van de laatste jaren. Erg gave kleur ook, en het haalt de auto helemaal op.
Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat ze bij dit model zijn afgestapt van de stijlloze ramen. Vond het altijd een erg gaaf gezicht om bij een op het eerste gezicht normale auto geen stijlen te zien als de deur open ging, en de ruiten zakten ook nog eens niet weg zoals de zgn premiummerken dat wel doen bij die constructie. En om het windgeruis hoefden ze bij Subaru ook niet terug naar ruitsijlen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door Martin »

Ik heb echt een zwak voor straatauto's met de roots in de rallysport. Geweldig dat je zoiets gewoon koopt. Zelf zit ik inderdaad tegen het brandstofverbruik van turbo-vierwielaandrijving-auto's te hikken. Toch moet er een keer eentje komen.
Stap eens op de fiets
duke
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:52
Locatie: Altnaharra

Re: Duke's Nieuwe bak.

Bericht door duke »

@leeuw.. Die spiegels zijn denk ik expres zwart uitgevoerd. Het is een soort carbon-look spul. Ik vind het meer een geheel nu dan bij witte spiegels.
Spiegels zijn zo groot geworden de laatste jaren dat ze in de witte kleur erg op de voorgrond zouden komen.
Dan beter zwart.Nuvallen ze een beetje in de donkerte van de ramen weg.
Plaats reactie