Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door #3 Micha »

Ik kon niet eens achterin de nieuwe Renault Espace zitten :lol:. Daar koop je dan een MPV voor...

Fijn dat hij goed bevalt, blijft een frisse verschijning!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door HondArd »

#3 Micha schreef:Ik kon niet eens achterin de nieuwe Renault Espace zitten :lol:. Daar koop je dan een MPV voor...
Kon je wel goed achterin de oude Espace?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:
#3 Micha schreef:Ik kon niet eens achterin de nieuwe Renault Espace zitten :lol:. Daar koop je dan een MPV voor...
Kon je wel goed achterin de oude Espace?
Kon je überhaupt goed zitten in een Renault?
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door #3 Micha »

Geen idee, gelukkig nooit in hoeven zitten :oranje:.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Goh, ging vanavond het olielampje toch weer knipperen, met de melding "ververs motorolie". Terwijl dat twee maanden/4000km geleden nog gedaan is bij de grote beurt. Vreemd....

Maar dit was niet voor het eerst, dus even opgezocht: vorig jaar eveneens op 17 mei kreeg ik dezelfde melding. Bleek dat ze toen bij de afleverbeurt de olieververstermijn niet gereset hadden in de computer. Nou, ik ben benieuwd wat deze keer de oorzaak zal zijn :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:...

Maar dit was niet voor het eerst, dus even opgezocht: vorig jaar eveneens op 17 mei kreeg ik dezelfde melding. Bleek dat ze toen bij de afleverbeurt de olieververstermijn niet gereset hadden in de computer. Nou, ik ben benieuwd wat deze keer de oorzaak zal zijn :clown:
Zo, in onderhoud bij de Peugeot dealer, dit en soortgelijke domme dingen ken ik zo goed uit mijn "leaseperiode"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Grrr, voor de tweede keer een boete met m'n Mito. Oké, in inmiddels ruim 40.000km is dat zo gek nog niet, maar toch...

Deze keer ook geen snelweg, maar in de bebouwde kom, nota bene een vaste flitskast die er al jaren staat. En die dus blijkbaar ook tegemoetkomend verkeer flitst. En dan moet je geen 59 rijden (56 na correctie), want dan kost je dat 48 euro. Maar goed, eigen schuld, dikke bult.

Nu is het overigens niet op een route waar ik vaak kom, dit was meer uit nieuwsgierigheid. Vanaf Den Bosch heb ik namelijk twee opties om in Oss te komen: gewoon via de A59, of binnendoor via een typische sluiproute. Wat me echter al eens was opgevallen dat de borden richting Oss dan een totaal andere kant op wijzen dan hoe ik dan rij: in plaats van een boerenweg door niemandsland wordt je richting een provinciale weg gestuurd. Niet alleen is dat een anderhalf keer zo lange route (15,8 vs. 10,2km), die weg slingert ook nog eens grotendeels door enkele langgerekte dorpen heen. Terwijl je op die andere, praktisch kaarsrechte route hooguit een paar koeien kan laten schrikken. Puur naar de weginrichting kijkend kan ik die borden nog wel begrijpen, maar is het echt gewenst om met name toch een behoorlijk aantal vrachtauto's dwars door een stel dorpen te laten denderen? En die andere route is nog maar enkele jaren geleden flink onderhanden genomen (lees: versmald en volgegooid met drempels), was het dan niet verstandiger geweest die weg juist geschikter te maken voor het verkeer wat er toch echt blijft rijden?

Overigens begon m'n Mito stipt na 40.000km sinds de aankoop te miepen over een onderhoudsbeurt. Het blijft blijkbaar toch lastig, een computer resetten bij een beurt....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Nou, voorlopig maar even niet teveel meer klagen over andere weggebruikers (ik had eigenlijk nog een hele tirade in gedachten over het rijgedrag van sommige idioten in een hoosbui met praktisch geen zicht), want zojuist bijna zelf de veroorzaker van een grote klapper geweest....

Net voor de oprit van de snelweg bij het werk ligt een wat vreemde, ovale meerbaans rotonde, waar ik naar de middenbaan moet om linksaf de snelweg op te gaan. Dan kruis ik dus de buitenbaan waar zowel doorgaand verkeer van de "overkant" alsook verkeer van links van de snelweg af komt, en ga vervolgens de tweede baan op waar in principe alleen verkeer direct vanaf diezelfde snelweg op kan zitten. Op de buitenbaan een Golf, maar die slaat af, en dus kan ik meteen door. Om vervolgens bijna een Espace naar binnen te krijgen. Geen kleine auto toch, maar op de een of andere manier heb ik hem totaal niet zien aankomen. Hij mij gelukkig wel....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Het zal ook geen asociale Alfa-rijder zijn :twisted: Ze doen het altijd goed in lijstjes van merken met de meeste schaderijders. In dit opzicht doe je ook het merk een plezier :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Ja ho even: na laatst meerdere keren op één dag van de weg af te zijn gereden door slapende Renault-rijders was dot gewoon mijn poging tot wraak :devil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie