Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk, een Scénic :) Het bewijs dat een MPV geen busje hoeft te zijn.

Over de Milano Torino, krijgt helaas geen opvolger blijkt uit het vijfjarenplan van FCA.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Ik zag het, jammer. Alfa moet dure auto's gaan maken. Tsja, of dat echt zal lukken? Met de Stelvio lijken ze het nu aardig te doen, maar ik moet het verder nog maar zien.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Alfa moet dure auto's gaan maken.
Juist daarom zou ik een nieuwe MiTo verwachten. Velen beschouwen het model als een concurrent van de Fiesta en Clio, maar ik vind het meer een tegenhanger van de Mini en DS 3, want compact luxe. Uiteraard niet het duurste segment, maar wel overzichtelijk hetgeen toch zeker voor Alfa een mogelijkheid is om geld te verdienen. Het schrappen van de Fiat Punto zal er vast mee te maken hebben.

FCA wil duidelijk hogerop gezien de toekomstplannen. De komende jaren focust het bedrijf zich op Jeep, Alfa en Maserati en zal Italië de thuisbasis worden voor het bouwen van dure modellen. Fiat gaat kleine, elektrische auto's bouwen met de 500 (Giardiniera keert terug) en Panda als belangrijkste spelers.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door HondArd »

Het schrappen van een opvolger voor de MiTo vind ik echt een gemiste kans. Het was echt een enorme aanwinst in het B-segment en goed beschouwd ook geen hele verkeerde auto. Als mijn oudste dochter (die is Alfa fan) een rijbewijs zou hebben en op zoek zou gaan naar een auto voor haarzelf, zou ik haar echt niet bij een MiTo weghouden. En als je toekomstige Alfa rijders voor je wil winnen moet je ze ook de gelgenheid geven om al op jonge leeftijd daar op een betaalbare manier mee kennis kunnen laten maken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:Het schrappen van de Fiat Punto zal er vast mee te maken hebben.
Jep... en Fiat ziet er ook geen heil meer in om zelfs het huidige platform een update te geven voor een nieuwe Punto, laat staan een Mito. Wel voor allerlei crossover-achtige onzin maar dat is Fiats nieuwe strategie: minder auto's bouwen met meer marge in plaats van andersom.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb zo de cijfers niet, maar financieel schijnt het concern er wel stukken beter voor te staan dan enkele jaren geleden. Zo bekeken heeft Marchionne het gelijk aan z'n zijde. Maar toch, met de Punto hadden ze ooit de meestverkochte auto van Europa in handen. Je zou toch denken dat daar ook wat aan te verdienen zou zijn...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Aangezien er een nieuwe 500 Giardiniera komt, zou het mij niet verbazen als een verlengde 500 met vijf deuren de Punto vervangt. FCA zal het populaire B-segment vast niet links laten liggen. De bovengemiddeld presterende Tipo wordt waarschijnlijk wel gesaneerd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Toch maar eens een update: ik heb nog steeds de Mito. En ben er op zich nog steeds happy mee. Desondanks wel degelijk overwogen hem te vervangen, dankzij corona (en geholpen door een werkgever die eerst regelt dat het oude kantoor verkocht gesloopt wordt en dan pas een nieuw kantoor gaat regelen....) heb ik in de afgelopen twee amper 6k gereden. En dan is een diesel die maandelijks €93 aan wegenbelasting kost wellicht niet de meest verstandige keuze meer. Maar ja, een andere auto kopen is ook weer een forse investering, en hé, ik heb nu een op-en-top betrouwbare Alfa, zie er daar maar eens een tweede van te vinden! :clown:
(daarnaast: tussen het autoaanbod van de afgelopen paar zit eigenlijk niet zoveel waar ik enthousiast van wordt....m'n vader overweegt een nieuwe Sandero ter vervanging van de veel te grote Scenic, en ergens vond ik dat ook zelf niet eens een gek idee....)

Maar ja, vandaag weer APK en een beurtje....en voor het eerst toonde hij zich nu een echte Alfa. Oké, remblokken en schijven achter is slijtage, dat hoort erbij. Maar ik rook ook al een tijdje een vreemde lucht in de auto, alsof er uitlaatgassen of zo via de airco binnenkwamen. Nou, oorzaak gevonden: lekkende verstuivers. Wat blijkbaar een flinke verbrande koek daaromheen heeft opgeleverd, en dat was hetgeen je dus rook. En ik gok dat dat ook verklaart waarom m'n verbruik de laatste tijd ook bij langere ritten aan de hoge kant was. Hoeveel het gaat kosten zal er vanaf hangen hoe makkelijk ze alles los en weer schoon krijgen, maar het zal hoe dan ook een prijzig grapje worden....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door Martin »

Ik heb het idee dat Mito's uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn. Of vallen ze mij minder op? Laatst viel mij er eentje juist op, dus dat laatste verwacht ik dan weer niet.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Ik zie ze nog geregeld, maar maar ik zit te weinig op de weg om echt een beeld te hebben. Wat ik wel zo kan voorstellen is dat de dieseltjes in een redelijk rap tempo verdwijnen, terwijl die zeker in de vroege jaren toch een flink aandeel van de verkopen uitgemaakt zullen hebben. Als ik ook even kijk op Gaspedaal: 298 benzine om slechts 74 diesels.

Overigens is de gedachte hem in te wisselen voor een laat benzine-exemplaar ook wel in me opgekomen. Maar dan zal ik al snel fors meer moeten bijlappen dan deze me destijds gekost heeft. En of zo'n TwinAir dan een vooruitgang is t.o.v. m'n dieseltje....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie