Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

36 liter motorolie voor 41 euro is anders wel weer knap goedkoop :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Zo, zojuist m'n auto door de ton heen gereden. Niet voor het eerst, alleen met de Bravo ben ik zover niet gekomen. Maar nog nooit zo snel: 14.000 km in zo'n 5 maanden. Daar deed ik voorheen al snel zo'n twee jaar over :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door AvdB »

WizardOfOss schreef:Zo, zojuist m'n auto door de ton heen gereden.
Ai, flinke schade? is de ton nog heel? :clown:

Maare, dat zijn serieuze kilometrages zeg. Met de Fiesta heb ik ook zo'n jaar gehad, stond ik in het voor- en najaar bij de dealer voor een beurt.....

Hopelijke blijft de Alfa goed bevallen!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Je hebt echter altijd baas boven baas: een collega heeft ook bijna een ton gereden, in zijn geval betreft dat echter bijna een ton in net 10 maanden(!) tijd. Niet gek voor iemand met een kantoorbaan. In een afgetrapte S40 die bij aankoop al 3 ton op de teller had, maar na al wat eerdere problemen nu definitief einde oefening lijkt. En helemaal bijzonder: geen diesel, geen LPG, maar gewoon op benzine. En ondertussen klagen dat ie geen geld heeft voor een betrouwbare auto. Goh, hoe zou dat toch komen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Ik zou het bijna vergeten, maar ik heb de Alfa inmiddels alweer ruim een jaar. Drie weken geleden was het dan ook tijd voor een APK en grote beurt. Geen bijzonderheden, het bekende filter- en vloeistoffenwerk. Oftewel, op eerder al een set vers rubber na geen bijzondere onkosten gehad. In dat jaar dik 31k gereden, met een gemiddeld verbruik van 1:20,68, daar hoor je mij zeker niet over klagen. Inmiddels uiteraard alweer de nodige kilometers verder, morgenochtend gaat ie alweer door de 120k heen.....

Kortom, het advies aan iedereen die een betrouwbare en zuinige auto zoekt om flink kilometers mee te vreten: koop een Alfa! :clown:

Voor de rest bevalt hij me nog prima. Oké, praktisch is ie zeker niet, al is het m'n vader nog wel gelukt een keer een kinderstoeltje te plaatsen:

Afbeelding

En uiteraard zijn er ook wel wat kleine irritaties, vooral het entertainment/navigatiesysteem wat verre van logisch in elkaar zit, en met name de telefoon die je dan weer grotendeels via het kleine display tussen de tellers moet bedienen lijkt echt een achteraf ingehackte toevoeging. De boordcomputer waarvan de actieradius wel extreem fluctueert. De besturing die bij zijwind tamelijk nerveus is. De ruitenwissers met maar twee intervalstanden: snel en heel snel. De achteruitrijlichtjes die nauwelijks licht geven, en sowieso koplampen die je goed schoon moet houden omdat de lichtopbrengst anders opvallend hard terugloopt. Het kleine ruitensproeiervloeistofreservoir met navenant kleine vulopening.

Maar goed, als ik me aan dergelijke dingetjes zou ergeren had ik wel een VW gekocht...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door HondArd »

Heb je die MiTo al een jaar? Maar wel leuk om te lezen dat die (voor jou althans) nog heel goed bevalt. Geen last overigens van de stijlloze portierramen?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Nee hoor, die werken nog steeds feilloos. Ik vraag me alleen wel af hoe het zit als de accu dood zou zijn, en ze dus ook niet dat centimetertje zakken: zou je dan de deur nog open krijgen of moet je de ruit dan dwars door de rubbers heentrekken?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Recent een MiTo bekeken als mogelijke tweede auto, maar de ruimte voorin was voor ons genoeg om een streep door deze Alfa te trekken. Wij rijden behoorlijke afstanden en dan is dit onprettig.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door WizardOfOss »

Was dat er een met een glazen dak wellicht? Daar had ik in eerste instantie ook naar gekeken, maar dat was ook voor mij echt geen optie...

Zonder glazen dak zit ik met mijn 1,85 echter prima, in alle richtingen ruimte in overvloed. Hooguit een wat korte zitting, maar wel genoeg steun voor de benen. Zijdelingse steun zou daarentegen beter mogen, zeker met het gladde leer.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Wizard is nu een Alfa-mannetje...

Bericht door ViveLaFrance »

Inderdaad met een glazen dak, in diverse auto's zeer hinderlijk voor mensen met een relatief lang bovenlichaam :| Stoelen waren we ook niet over te spreken, nogal oncomfortabel.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie