Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Martin »

Vanuit de kofferbak gezien bedoel je? De roest achter ontstaat gewoonlijk vanuit de wielkuip. Ook bijvoorbeeld bij die plaat voor het achterwiel waar de gordelbevestiging voor de achterbank in vast zit.
In mijn topic staan geloof ik wel foto's.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Joël D. »

Ik heb de achterbank er wel eens uitgehaald om de hoedenplank eruit te halen en daar zat 0% roest. Er zit wat roest achter het achterwiel, rechts. Links was het goed. En linksachter een klein gaatje in de bodem, maar dat kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Martin »

Ik zag dat je de velgen in de verkoop hebt. Ben eigenlijk wel benieuwd welke velgen je er nu onder hebt zitten. ;)
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door #3 Micha »

Dezelfde, maar dan nettere staat ;).
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Martin »

ah, dat heb ik ook gedaan. Een setje dat al gecoat was gekocht en gewisseld. Overigens komt de corrosie er al wel weer een beetje door.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Joël D. »

Zo... tijdje hier niet geweest zeg! Ik heb de 155 nog steeds in bezit. In de tussentijd niet heel veel veranderd eigenlijk. Vorig jaar weer wat aan laten lassen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen weer een nieuw setje velgen gekocht. Deze zijn echt nieuw, nog nooit gemonteerd geweest! En niet overgespoten, dus met de gepolijste rand.

Afbeelding

Ik heb ze nog niet gemonteerd. Ik wil er 4 nieuwe banden omheen leggen, maar ik ben bijna klaar met afstuderen (nog een week!) en wil even niet te veel uit geven. Moet hoogstwaarschijnlijk verhuizen, dus ik stel het even uit tot het voorjaar.

Verder is er een nieuwe versnellingsbak onder gekomen. Differentieel was kapot van de oude. Koppeling was nog origineel (25 jaar oud en 230k km) dus die moest toch vervangen worden.

Afbeelding

Tussendoor ook nog een Alfa Romeo 147 gehad, maar die stopte er na 1 maand mee. :(
Afbeelding

En ook nog een Alfa Romeo 75, maar daar zaten wat te veel kosten aan qua lassen.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door WizardOfOss »

Zo, die hebben we lang niet gezien! Welkom terug!

Mooi dat de 155 er nog steeds is, en dat setje velgen, heel gaaf! Jammer dat die andere twee geen succes zijn geworden, vooral zo'n 75 blijft toch wel geweldig. Maar mocht je nog eens een probleemloze Alfa voor erbij zoeken, na 3 jaar en ruim 110k volstrekt probleemloze kilometers kan ik een Mito van harte aanbevelen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Joël D. »

Leuk, zo'n MiTo! Mijn moeder rijdt in het neefje, een Abarth Grande Punto. Fijne autos inderdaad.

Moet zeggen dat ik nog niet weet wat ik ga kopen voor dagelijks gebruik. Een baan die ik op het oog heb zit een leaseauto uit het B-segment. Een Honda Civic (8e generatie, 2006-2012) spreekt mij wel aan. Met een 1.8 redelijk vlot, zuinig. En het ziet er nog leuk uit. Nog wel een beetje prijzig alleen.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door Martin »

Mooi dat je de 155 netjes houdt. Eerlijk gezegd staat die van mij er iets minder bij. :oops:
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Joël D. Alfa Romeo 155 1.7TS

Bericht door ViveLaFrance »

Mooie beelden :) Zonde van de 147. Wel een plaatje hoor!

Wat zou Alfa Romeo jou goed kunnen gebruiken als klant ;) Hoe kijk jij naar het huidige Alfa?
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie