nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Bericht door WizardOfOss »

Wel goed om je Frans te oefenen :lol:

Veel dingetjes meer op irritatie-niveau, alleen dat olieverbruik is natuurlijk wel een dingetje. Dat had m'n Almera de laatste jaren ook, en eerst viel het nog mee maar op den duur werd dat toch steeds erger. Oké, ik heb er nooit dikkere olie in gegooid, en ik gooide er ook pas wat bij als het oliedruklampje ging branden (dan zat het peil al riant onder het minimum....), dat zal ook zeker niet geholpen hebben. Japanse auto, maar onderhoud met de Franse slag :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk Niels! :D
WizardOfOss schreef: 21 apr 2021, 20:02Japanse auto, maar onderhoud met de Franse slag :clown:
Al aangemeld voor AW's Klokje Rond? Je zou niet de eerste (voormalige) eigenaar zijn van een Japanse auto die onderhoud niet serieus neemt, want ze rijden toch Japans???? Erg interessante rubriek die aantoont dat, ongeacht land van herkomst, kwaliteit staat of valt met gedegen onderhoud.

Al is je Alfa misschien wel te goed voor deze rubriek :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Bericht door WizardOfOss »

Ik vraag me geregeld af wat eigenaren van auto's bezielt om zich daarvoor aan te melden, er komen soms ook barrels voorbij.....en vaak is het inderdaad gewoon een kwestie van gebrekkig/geen onderhoud, en vraag je je af hoe ze toch steeds door de APK zijn gekomen. En durf ik dan wel aan dat mijn Almera nog heilig was vergeleken met sommige gevallen. En de dingen die er mis mee waren, daar was ik me ook terdege van bewust. Maar ja, ik was uiteraard pas een jaar of vier op zoek naar een andere auto, en in die tijd heeft ie ook niet veel meer dan een APK en wellicht nog een keer een kleine beurt gehad, met alleen de noodzakelijke dingetjes. Ik bedoel, ik wist ook wel dat het ding afgeschreven was dus dan ga ik er ook niet meer aan spenderen dan strikt noodzakelijk. Maar wat moet dat moet. Ik was toch niet zo suïcidaal dat ik zonder remmen of met 10 jaar oude uitgedroogde banden waar geen rubber meer op zat ging rondrijden....

De Alfa is inderdaad te goed, al zal ie mede dankzij corona ook niet in aanmerking komen. Het idee van nog een tonnetje erbij en dan wellicht eens over iets anders gaan denken kan denk ik wel overboord. Pas ook weer APK gehad, met de grootste reparatie tot nu toe: de deurvanger zat los wat irritante "kloenk"-geluiden gaf, daar moest toch even een nieuw boutje doorheen. En dat met een 9 jaar oude Alfa met dik 2 ton op de teller.....waar gaat het toch heen met deze wereld?

Maar hé, zullen we Niels z'n draadje maar niet kapen voor mijn barrels? :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Bericht door nvdw »

Nou, haat no. 1 kan van de lijst af, want de klok loopt weer goed. Binnen dat menu moest ik blijkbaar met de forward/reverse-knop van de audio aan de gang en toen kon ik selecteren wat ik wilde. Ja zeg dat dan Citroën! De functie om via GPS te synchroniseren werkte overigens niet, of hier zit weer een ondoorgrondelijke gedachte achter, dat kan ook. Het enige dat verandert is dat je de klok nu alleen per kwartier in plaats van per minuut kan verzetten. En vanzelfsprekend niet op een kwartier dat overeenkomt met de daadwerkelijke tijd, dat spreekt voor zich. Haat 1 kan dus tot op zekere hoogte overeind blijven ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, Fransozen en logica, geen beste combinatie....

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie