nvdw: een nieuwe Citroën, een nieuwe BMW

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door Leeuw »

Ik snap dat je bij hem blijft, het is een plaatje
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door AvdB »

Tuurlijk moet je 'em houden! It's suits you!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door Jurjen »

Wat een heerlijke auto!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door nvdw »

Mijn 340 is zopas door de 150.000 gegaan. Het is weer een echte woonwerkslet en dat doet hij prima. Ik vrees dat ik de zes jaar wel ga volmaken met dat rare ding...

De Daf staat inmiddels in een garage. Van het voorjaar maar weer een lijstje maken met lang uitgestelde klusjes ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door nvdw »

De Daf is weer wakkergeschud. Voor een deel noodzakelijk want de 340 is er weer mee genokt. De startmotor wil niet meer en ik heb nog geen tijd/zin gehad om er iets aan te doen. Grappig genoeg startte de Daf na maanden stilstand zonder problemen, alleen duurde het een week voor de stationairsproeier mee wilde doen zodat ik een soort stop-startsysteem had ;)

Helaas ziet het er wel naar uit dat ik werk van de koets moet gaan maken. De dorpels (vooral die aan de rechterkant) zijn heel slecht en aan de naarste kant begint ook de bodem (!) te verdwijnen. Ik zal de apk-man even om opheldering vragen want ik heb geen zin om komend najaar voor verrassingen te staan.

De motor neemt nu de dagelijkse woonwerkritten op zich. Gaat prima en is nog leuk ook :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door nvdw »

Dacht dat het er niet meer van ging komen en zo stond er ineens Nog Een Gemotoriseerd Voertuig.

Afbeelding

Dit is een BMW R 1100 GS uit 1994. Een heel ander beest dan de K75 die hij opvolgt maar het bevalt me prima. Moet alleen nog even het tuinhekje verwijderen want door die brede 'tetten' kan hij nu de voortuin niet in :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door Jurjen »

Mooie aanvulling op de collectie ;)
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door HondArd »

Oh wauw, die is gaaf. Waarom heb je de K75 ingeruild? Zo'n tweepits boxer is voor BMW hetzelfde als een 6 in lijn voor de auto's.
Zelf hadden we ook bijna een motor erbij gehad. De scooter van mijn vrouw (Burgman 400) stond al een hele tijd te koop, toen ze met het idee kwam om die in te ruilen op een andere motor voor mij zodat ik door kon rijden als de XJ650J niet beschikbaar was. Ik twijfelde tussen een Honda CX650 (onverwoestbaar) of CX500 Turbo (heel exclusief, niet geheel foutloos, ook qua weggedrag) en ook de Deauville kwam nog even langs. Sneller dan verwacht raakte ze hem alsnog kwijt zodat ik het nog moet doen met de XJ.... en dat is nog steeds geen straf 8-)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door nvdw »

Het was niet het plan om de K te vervangen maar deze kwam ineens beschikbaar, dus heb ik toegeslagen. Ik ben echt geen boxermaniak maar het totaalplaatje beviel me wel.

De K is ook niet ingeruild, die staat er nog (onder een zeiltje, net te zien op de foto). Ik hoef geen twee motors dus hij mag zeker weg, maar ik heb reeds een gegadigde.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: nvdw: Les aventures des voitures variomatiques

Bericht door HondArd »

Ik zou best een andere motor willen, maar die ik nu heb gaat (ondanks zijn ouderdom en de alles behalve showroomstatus waar hij nu in verkeert) absoluut niet weg. Ik heb hem al 13 jaar in bezit en al die tijd zelf onderhouden. En als ik zie hoe geïnteresseerd mijn oudste dochter er naar kijkt elke keer als ik er aan sleutel of hem tevoorschijn trek voor een ritje, dan denk ik dat zij hem later wel over wil nemen.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie