Pagina 8 van 11

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 06 sep 2016, 21:45
door WizardOfOss
:lol:

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 07 sep 2016, 00:13
door Jurjen
Haha!

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 07 sep 2016, 16:58
door HondArd
:lol: Ach ja, het kan altijd erger. Ik was ooit op zoek naar het filterhuis waar het interieurfilter in zat, heel het dashboard er zowat uit gesloopt (was met de zwarte Verso) totdat ik (eigenlijk mijn vrouw) een ander helder idee kreeg....

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 28 feb 2017, 18:18
door nvdw
Vandaag de XM bij de garage opgehaald want omdat beurt en apk. Het goede nieuws: hij mag weer een jaar en onderhoud is weer gedaan, en het bedrag bleef onder de vier cijfers. Het minder goede nieuws: meer dan drie tientjes scheelde het niet :clown:

Ja, grote zware auto, meer kosten, had maar een ouwe 106 gereden, yaddayadda. Nou mooi niet. NON JE NE REGRETTE RIEN!

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 01 mar 2017, 15:03
door AvdB
Auw, dat is een fors bedrag. Maar ja, dat hoort erbij. En bij een 106 oud kan je ook gerust een garagerekening krijgen van 1000 of meer.

Nu weer lekker genieten van de XM!

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 02 mar 2017, 08:51
door Leeuw
Ai, da's wel balen, maar als ie het daarna weer een tijd goed loopt is het minder nasty.

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 03 mar 2017, 17:14
door HondArd
Als de kilometers er naar zijn moet een rekening van bijna 3 nullen voor de komma best in te calculeren zijn. Onlangs heeft de Klokkebaai zijn eerste beurt ook gehad en voor de verandering heb ik het maar een keertje laten doen. Nou, als ik had geweten welke valkuilen er allemaal aan zitten aan laten onderhouden dan had ik een paar dingen zelf al gedaan. Ruitensproeier vloeistof is erg prijzig als het op de rekening komt (dat kan ik simpel zelf maken en bijvullen, maar dat had ik al kunnen weten) en het interieurfilter was ook aan vervanging toe (gewoon elke 10.000km er een nieuwe in steken, makkelijk zat).

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 03 apr 2017, 17:31
door nvdw
Wagenparkupdate.

De XM heeft er inmiddels 191.000 opstaan na zijn tweede retour wintersport. Ik heb het al veel te vaak gezegd maar wat is het een zalige reisauto.

De DAF staat nu bij de garage, daar wil ik weer mee gaan rijden. Ik twijfelde er heel erg over wat ik er verder mee moest maar toen we hem weer aan de praat kregen (startkabels en verse benzine in de vlotterkamer) wist ik het zeker: deze auto moet blijven rijden, al moet ik droog brood eten.

De Volvo is door de sloper opgehaald, einde verhaal na tien jaar.

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 05 apr 2017, 06:32
door Martin
Zo'n Daf is te leuk om weg te doen. Helaas blijven auto's een dure hobby. Ik hoorde een tijdje terug dat mensen benzine halen bij de grasmaaier speciaalzaak. Die benzine ontmengt minder snel en daarmee zal een auto sneller starten na lange stilstand.

Re: nvdw: XM, GS, 66

Geplaatst: 06 apr 2017, 11:53
door nvdw
De truc om benzine in de vlotterkamer te gooien (kan relatief makkelijk bij een DAF 66) werkte op zich voldoende, alleen kwam er dus geen benzine op eigen kracht de carburateur in. Pomp kapot, kanaaltjes verstopt, geen idee.