AvdB: '19 Megane & ‘15 Juke (vanaf pag 9)

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Leeuw »

Blijft een leuke frisse auto, mooie wielen ook.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door nvdw »

Staat goed!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door ViveLaFrance »

Leuke auto :)
Welke motor heb je trouwens? Ik reed ooit een Fiesta 1.25 60 pk. Niet vooruit te branden! Nota bene tijdens een proefrit, hoezo je maakt indruk? :sleepey:
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 29 mar 2013, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Martin »

Leuke foto's. Het sneeuwt hier weer volop, dus de winterbanden blijven er nog even onder. :sick:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:Leuke auto :)
Welke motor heb je er trouwens? Ik reed ooit een Fiesta 1.25 60 pk. Niet vooruit te branden! Nota bene tijdens een proefrit, hoezo je maakt indruk? :sleepey:
Ik heb die motor in een Mazda 121 gereden en dat was idd echt een draak van een motor, totaal geen koppel en vermogen leek nog minder dan 60pk.
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

De Fiesta heeft inderdaad 60 pk (het is eigenlijk een 82 pk met beperkingen). In het dagelijks gebruik kom je weinig tekort.
Aangezien ik helemaal geen scheurneus ben en een groot deel van de tijd doorbreng bumper aan bumper in de file stoort het me niet echt.

Verder bolt hij prima voort, de teller staat op 50k en met de lichtmetalo's smoelt het ook weer wat beter. Voorgaande jaren had ik 15' staal met nogal duffe wieldeksels, ik kon voor een zacht prijsje dit setje op de kop tikken.

Wellicht zitten er nog wat kleine aanpassingen in het verschiet....
Do epic shit, how hard can that be??
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Het is inmiddels saai, maar de Fiesta bolt nog steeds prima en heeft inmiddels de kaap van 60.000 kilometer gehaald. Binnenkort weer een beurtje. Verwacht weinig schokkends.

Sinds een tijdje heb ik wel een raar gevoel in me, zo'n gevoel wat lijkt op honger naar wat anders. Ik denk dat enkele van jullie dat wel herkennen. De Ford hebben we nu iets meer dan 2 jaar en kan nog makkelijk jaren mee, daarnaast ontbeer ik de liquide middelen om weer eens los te gaan. Toch begin ik stiekem aan een opvolger te denken. En in die gedachtegangen neemt de ratio een steeds kleinere plaats in.

Een paar maanden terug was ik eens vrijblijvend aan het rondkijken in de showroom van de plaatselijke Ford-dealer. Door de verkoper werd ik geënthousiasmeerd voor een Focus EcoBoost (daar was de man immers verkoper voor), of ik een stukje wilde sturen? ja hoor! en nog geen uur later kwam ik terug van een ritje in een Titanium Focus met EcoBoost in het vooronder. De verkoper verwelkomde mij met de mededeling dat hij alvast een 'mooie' offerte had gemaakt. Ik kon een Focus EcoBoost gaan rijden na achterlating van mijn Fietsa en de lieve somma van Eur 9.000,- . Ik nam afscheid van de verkoper met de mededeling dat ik er een nachtje over zou slapen, dan heb ik uiteindelijk gedaan. geen Focus voor mij.

Het heeft mij wel aan het denken gezet. Mijn volgende auto moet mijn autohart sneller doen kloppen, geen doorsnee-auto of zogenaamde ' verstandige' keuze, nee, gewoon een auto waar ik echt warm voor loop. Niet dat Fiesta zo verschrikkelijk is, in tegendeel, maar hij is met iets te veel verstand gekocht.

Toen we van het weekend een dagje gingen winkelen in zag ik een tafereel gelijk aan dit:
Afbeelding
(niet exact deze, ik fotografeer niet in de auto)

Hoewel de foto niet echt flatteert, heb ik wel een sterk gevoel hoe de volgende auto eruit zou kunnen zien. Want ineens kreeg ik het gevoel van 'ja, zet maar voor de deur'. En dat gevoel heb ik bij vrij weinig auto's.

Afbeelding

Toegegeven, het is geen flitsende bolide. Maar man, wat wordt ik hier blij van! :thumbup:
Tot die tijd rijd ik nog tevreden rond in de Fiesta...
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door HondArd »

Dit als vervanger voor een Fiesta is een nogal een behoorlijke stap. Maar als je het kan, waarom niet? Maar wat altijd wel het gevaar is bij een (veel) grotere auto, de kosten worden ook navenant.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door ViveLaFrance »

Fiesta ----> C-Klasse Estate, da's nog eens een overgang :o
Geen verkeerde auto natuurlijk mocht je hem kiezen, maar als je een dergelijke auto kunt veroorloven zou ik ook alternatieven (bv. 3-serie, A4, V50/V60) overwegen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Leeuw »

uhhh, dat is een aardige stap. Maar je mist de liquide middelen....
Maar wordt je enthousiast van de MB C, de station in het algemeen of MB estate?
Plaats reactie