AvdB: '19 Megane & ‘15 Juke (vanaf pag 9)

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

AvdB: '19 Megane & ‘15 Juke (vanaf pag 9)

Bericht door AvdB »

De originele OP was niet meer up-to-date, zie pag 9 voor de update.

Groeten,
Albert
Laatst gewijzigd door AvdB op 06 aug 2020, 17:06, 5 keer totaal gewijzigd.
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door HondArd »

Ha, hier is 'tie dan. Nette bak hoor :thumbup: ziet er erg goed uit en zit goed in de opties (al hadden er van mij niet zoveel plofzakken op hoeven zitten). Het ontbreken van een regensensor hoef je niet als een gemis te zien. Heb er ook een in mijn bolide zitten en die doet meestal net niet wat ik wil. Laat de wissers iets te vaak of te weinig langskomen in wat voor stand dan ook, en een tussenweg is er niet. Dan kan je beter twee vaste snelheden hebben en een interval die je kan instellen tussen eens in de 3 en 10 seconden. Cruise control is een optie die ik nooit meer zou willen missen.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk model :)
Met recht een Europese verkooptopper, want één van de normen in het B-segment.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Leeuw »

Leuke en volgens mij fijne auto, hoe zijn de stoelen in deze ford? en wat is jouw lengte> hoe zit ie dan?
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Martin »

In de zomer kreeg ik een zwarte Fiesta mee van de dealer als leenauto. Prima auto. Het enige waar ik ruzie mee had, was het deurontgrendelgreepje aan de binnenzijde van het portier. Die is van hardplastic en omdat ik een open hendeltje gewend ben, kreeg ik mijn vingers ook nog eens tussen het hendeltje en het portier. :blont:
Stap eens op de fiets
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

@HondArt, de regen- lichtsensor die ik in de Renault had werkte best goed. Hoewel soms de druppelintensiteit net te weinig was om de wissers te activeren.

@Leeuw, Ik vind de stoelen prima. Tuurlijk, het zijn geen Volvo-zetels. Maar ook op langere afstande (2 uur+) zijn ze prima. Ik ben zelf 1m95 en zit er goed in, een must is dan wel de in hoogte verstelbare stoel om ruzie met het stuurwiel te voorkomen. Enkele weken terug hebben we met 5 personen erin gezeten, ik heb toen zelfs een uurtje op de achterbank mogen zitten, zelfs dat ging prima! ruimte genoeg en alleen bij drempels wat ruzie met het dak.... :)
Do epic shit, how hard can that be??
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Pffffft, uche uche! Zo even het stof van dit topic blazen :)

De Fiesta rijdt z'n kilometers nog altijd trouw. Er staat inmiddels 46k op de teller en zonder problemen. Sinds begin december op wintersloffen wat begin december met de sneeuw wel nuttig was, de weken daarna voelde ik me toch erg voor l*l rijden op m'n zwarte stalen wielen.... Gelukkig vriest het nu weer!

Wel zijn de matten behoorlijk versleten, daar schijnen meerdere Fiesta's last van te hebben dus na de winter maar eens nieuwe scoren.

Verder geen gekke dingen, hopelijk blijft dat nog even zo!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Leeuw »

Veel plezier er verder mee, en hopelijk blijft hij bevallen.

Waarom doe je geen mooie wieldoppen op je velgen
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Stiekem vind ik die zwarte wielen best wel cool staan.... :)

Volgende winter is dat er ook wel weer af en doe ik er waarschijnlijk wel dopjes dop. Geloof dat de Fiesta econetic van die kekke plasticjes heeft, misschien wordt'ie dan ook nog zuiniger :yes: 8-)
Do epic shit, how hard can that be??
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Volgens vele is het Lente (als ik naar buiten kijk denk ik daar anders over, maar oke). Dus leek het mij wel aardig om de winterbanden richting opslag te sturen.

Omdat ik op weg naar huis vanaf de dealer een leuk kodakmomentje tegenkwam, hieronder een snelle kiek in onvervalste ei-foon-kwaliteit.

Afbeelding

Afbeelding

En om het feest (Fiësta) compleet te maken heb ik ook geïnvesteerd in nieuwe vloermatten. De standaard zwarte waren wat versleten (terwijl ik nooit stilettohakken draag) dus was vervanging wel gewenst. Ik wilde graag matten met blauwe festonering, en toevallig kon de Ford-dealer mij die leveren. Zie hier het resultaat, daarmee heeft de Fiësta een upgrade gekregen naar ' indivudual', hoe cool is dat!

Afbeelding
Do epic shit, how hard can that be??
Plaats reactie