AvdB: '19 Megane & ‘15 Juke (vanaf pag 9)

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

@Ard, op het Zanvoortse trouwen was erg gaaf. Maakte de dag net wat meer bijzonder dan die al was. Ons 'ja'-moment was op het strand met de zee achter ons, heel speciaal.

Mbt auto's, tijdens de feestdag was overdacht en een shortlist gemaakt. Daar staan nu drie modellen op, allen hybride en uit de Toyotastal: een Auris, een CT en een Prius.

Vandaag een proefritje in een mooie parelmoer witte CT gemaakt, een businessline (dus helaas geen navi) met lage km stand, 16" lichtmetalo's, achteruitrijcanera (cool!!) etc etc en op een klein butsje na in zeer goede staat.
De inruilprijs voor de Fiesta vond ik ok, niet belachelijk royaal maar dat was de vraagprijs voor de Lexus ook niet. Samen een stukkie gereden, wat snelweg, wat stad en wat pokder. Reed erg lekker, zat uitstekend. Kortom, een verdomd fraaie automobiel. Zo een moest het maar worden. Thuis de offerte overdacht, en toen kwam het dillema, dit:

Afbeelding

Of dit:

Afbeelding

Conclusie de Ford blijft nog een jaartje en dit jaar gaan we een rondreis door Zuid-Afrika maken! De Ford heeft nog steeds geen mankementen en de ergste afschrijving hebben we achter de rug. Maar, zo'n Lexus is wel een verdomd fraaie en fijne auto. Dikke kans dat die er in '17 komt.
Do epic shit, how hard can that be??
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door ViveLaFrance »

Van:
AvdB schreef:...een heuse Prius (!!). Die laatste was een parelmoer witte...
Naar:
AvdB schreef:...een mooie parelmoer witte CT...
Hardleers :twisted:

Interessant trio en een leuk vooruitzicht ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door WizardOfOss »

Een CT (Mooie auto, mooie kleur! :thumbup: ) of of naar Zuid-Afrika? Dat klinkt als een dilemma waarbij je nooit verkeerd kan kiezen.

Had eigenlijk ook nog op pad gewild voor een CT (een donkergrijze, maar wel met navigatie), maar aangezien die wel op Autotrader maar niet op de eigen site van de garage stond toch maar even gebeld, hij was vorige week al verkocht. Helaas...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

Voordeel van nog even wachten is dat de CT's weer wat goedkoper kunnen worden. Het huidige model Auris vind ik ook wel kek, daarvan zullen in de loop van dit jaar ook meer beschikbaar worden.

Overigens, mijn favo CT is een felblauwe businessline pro met licht beige bekleding, maar die zijn behoorlijk spaarzaam.

Na ja, eerst maar eens concentreren op de trip naar ZA (geen jetlag!!).
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door HondArd »

Naar ZA lijkt mij ook erg leuk, wordt dit dan ook niet jouw eerste keer dat je naar de andere kant van de evenaar gaat?
Parelmoerwitte CT lijkt me erg mooi, maar blauw met beige bekleding is ook zeker niet te versmaden :loveit:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door WizardOfOss »

Blauw/beige klinkt inderdaad ook goed.

Maar ik moet zeggen dat het aanbod me, zeker als het gaat om de leukere uitvoeringen, tot nu toe wat tegenvalt, inmiddels zouden er toch genoeg leasecontracten afgelopen zijn, lijkt me.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef: Maar ik moet zeggen dat het aanbod me, zeker als het gaat om de leukere uitvoeringen, tot nu toe wat tegenvalt, inmiddels zouden er toch genoeg leasecontracten afgelopen zijn, lijkt me.
Is het niet zo dat er heel veel hybrid naar het buitenland gaat?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door WizardOfOss »

Dat zou wel een logische verklaring zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door ViveLaFrance »

AvdB schreef:Overigens, mijn favo CT is een felblauwe businessline pro met licht beige bekleding
Ah gelukkig ;)
AvdB schreef:Na ja, eerst maar eens concentreren op de trip naar ZA (geen jetlag!!).
Nog nooit geweest, maar lijkt me serieus de moeite waard. Qua vliegen inderdaad ideaal.
Vive la France, Vive la Différence
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB: '11 Ford Fiesta Trend

Bericht door AvdB »

@wizard, inderdaad gaan veel hybrides naar het buitenland. Begreep van diverse dealers dat dit vaker Prii en Aurissen zijn.

Een dergelijke auto werd natuurlijk voornamelijk vanwege de bijtelling gekozen, iets zegt mij dat er daarom ook minder 'leuke' uitvoeringen zijn besteld. Na de facelift zijn er wel wat nieuwe kleur en interieur mogelijkheden bij gekomen. Maar die zijn nog te duur.....

@Ard, jep wordt mijn eerste keer op met zuidelijk halfrond! Ben erg benieuwd naar ZA. We willen nog de mogelijkheid bekijken om nog even een weekje ergens daar in de buurt een strandvakantie te plannen als afsluiter.

Oh ja, ander reisnieuws. We willen in het voorjaar een weekje naar Scandinavië, waarschijnlijk Zweden of Noorwegen (hoewel die laatste wat ver is voor één weekje). And guess what? dat gaan we met de Fiësta doen! Wordt z'n eerste en laatste lange trip.
Do epic shit, how hard can that be??
Plaats reactie