Jurjen: Peugeot 206 GTI P18: Porsche Boxster S 987

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door nvdw »

Zo oud is de 206 nu ook weer niet - als je de Plus niet meerekent is hij pas drie jaar geleden opgehouden te bestaan. Probeer maar eens accessoires voor een 205 te scoren, da's een uitdaging :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Nouja, er zit al een complete generatie (207) tussen de 206 en wat er nu verkocht wordt.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Leeuw »

Middenarmsteum is zo fijn. Is het er niet gewoon één van armster?
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Jurjen schreef:Ik vind het heerlijk om stukje bij beetje wat details in de auto te verbeteren, ook op plekken waar je het niet direct ziet.
Bij dezelfde (fijne) dealer nog even de accesoirelijst doorgenomen en het volgende besteld:

- Vervanging voor een stukje middenconsole. Is nu een asbak, maar wordt nu vervangen door een bekerhouder.
- '4e pedaal'. Een GTI heeft aluminium pedalen, en ik krijg er nu nog zo'n zelfde als 'dead pedaal'
- Bagagenet. Je kunt achterin niets kwijt, en aangezien ik altijd met olie/verbanddoos/bandreparatieset enzo rij slingert dat nu los in de auto. Er is een origineel bagagenet, dus dat ga ik gebruiken.

Erg fijn dat ze bij de dealer alles voor zo'n oude auto gewoon kunnen bestellen of hebben liggen.
Check, check check!

Afbeelding
Afbeelding

Bagagenet heb ik geen foto van, maarja dat is ook niet boeiend.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Leeuw »

Ziet er goed uit Jurjen!

Ik wil ook nog een bekerhouder, in een DS3 zit voorin geen bekerhouder, en degene tussen de voorstoelen is verdwenen door de armsteun. Maar prijzig voor een fruttig stukje plastic
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Die bekerhouder stelt overigens niets voor. Een blikje blijft er door op zijn plaats staan, maar elk flesje valt gewoon hopeloos om. Het was mij ook meer te doen om de extra ruimte, dat is me zeker wat waard.

Overigens is er nog onderweg een K&N inlegfilter. De oude is wel een beetje op (was niet echt nodig) maar is zo massief dat ik me niet kan voorstellen dat de lucht er makkelijk doorheen kan.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Leeuw »

Ik ben wel benieuwd naar zo'n K&N vervangings inleg luchtfilter
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Leeuw schreef:Ik ben wel benieuwd naar zo'n K&N vervangings inleg luchtfilter
Ik hou je wel op de hoogte. Heb 'm via Ebay in de UK gekocht dus het duurt denk ik nog wel even voordat 'ie hier is.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Martin »

Ik heb in de Alfa ook zo'n vervangingsfilter gehad. Nu zit er al genoeg geluid in de uitlaat dus of het aan het geluid wat bedraagt, durf ik niet te zeggen. Groot nadeel vind ik dat je hem een keer moet reinigen. Beetje knoeien met reinigingsvloeistof en daarna weer voldoende olie aanbrengen, anders filter die niet goed. Voor mij reden om hem er uit te gooien, d'r zit nu weer een gewone papieren filter in.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Daar ga ik me ook even goed in verdiepen, maar ik wil het gewoon zelf eens geprobeerd hebben.
Plaats reactie