Jurjen: Peugeot 206 GTI P18: Porsche Boxster S 987

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI *Lichtbeeld en APK?*

Bericht door Martin »

Op deze pagina is te zien hoe ik het ooit heb geleerd (lang geleden). Zo te zien is het nog actueel. Vanwege het ontbreken van een horizontale lijn, zou het ook aan het glas en/of de reflector kunnen liggen. Vooral als een halogeenlamp geen verbetering geeft. Of anders toch even de keurmeester vragen welk beeld hij wenst te zien.
Er bestaat wel polijstmiddel voor koplampglas zag ik laatst. Of dat in dit geval gaat helpen, kun je zelf beter inschatten door eens kritisch naar de lampen te kijken.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI *Lichtbeeld en APK?*

Bericht door Jurjen »

Bedankt voor je hulp Martin. De lampglazen zelf zien er goed uit, compleet helder. Er zitten wel dopjes op de lampen zelf, misschien dat daar de afstelling niet goed van is.

Ik heb het eerst bij de inbouwer van de lampen neergelegd, bedacht me net dat mijn vader er nieuwe in had laten zetten toen ik in de VS zat. Enig nadeel is dat deze toko in Drenthe zit, maar goed dan hebben we weer een mooi ritje.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI *Lichtbeeld en APK?*

Bericht door Jurjen »

Nou, mijn nieuwe Toyo T1-R's zitten op de auto. Helaas heb ik ze nog niet kunnen uitproberen, omdat een endlink van de stabilisatorstang de geest gaf.

Afbeelding

Vandaag 'm er onder weggesloopt en twee nieuwe besteld. Hopelijk kan ik dan eindelijk naar de herkeuring.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Toevoeging aan het wagenpark, een Golf VI 1.2 TSI. Lease auto van m'n vriendin (verloofde). Het is een pool auto dus helaas geen 7. Hij is zwart met navi en telefoon, en verder eigenlijk niets.

Nu komen er dus nog minder kilometers op de 206!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door ViveLaFrance »

De verloving vind ik meer een felicitatie waard dan een Golf :puh:

Leuk joh! ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Haha thanks.

Over de Peus, die heeft weer APK :pompom: :pompom: :pompom:

Met dubbele steekproef. De eerste keer afgekeurd omdat de xenon uitgaat wanneer je naar groot licht overgaat. Dat mag dus blijkbaar niet, wat uiteraard ontzettend belachelijk is. We hebben toen snel de xenon peertjes eruit gegooid voor halogeen en toen mocht het ineens wel!

Na een kwartiertje nogmaals afgemeld en ja hoor, weer een steekproef! Dit was vast niet toevallig, maar goed. De norse man kwam weer en keurde de halogeen conversie in 1 keer goed. Toen 'ie de deur uitliep hebben we direct de xenon er weer ingezet en ben ik weggereden. Bureaucratie!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door ViveLaFrance »

:lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door HondArd »

Gefeliciteerd mer de verloving Jurjen. En gefeliciteerd dat je er weer een tijdje tegen kan met de Peus.

Dat Xenon niet uit mag gaan bij groot licht... nooit geweten. Verklaart denk ik wel waarom bij de ATR (ideale trouw-auto trouwens ;) ) de xenon lampen altijd bleven branden als ik het groot licht aandeed. Misschien omdat bij elke keer aan en uitzetten van xenon er piekspanningen optreden?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door nvdw »

Typisch inderdaad. Dat is puur bureaucratisch voertuigeis-geneuzel, gebaseerd op 100.000 jaar auto's met peertjes in de koplampen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Ik heb geen idee waarom het niet mag. Slaat ook nergens op natuurlijk.

Maakt ook weinig uit, we kunnen weer door ;)
Plaats reactie