Jurjen: Peugeot 206 GTI P18: Porsche Boxster S 987

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Mijn leasert wordt trouwens toch geen Polo. Ik had toch opties en heb dus snel een Clio uitgekozen. Een stuk fijner dan die verschrikkelijke 3-cilinder bluemotion :oranje:
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Leeuw »

Beter ! en in een leuk kleurtje?
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Dat is nog onbekend. Volgende week donderdag komt de grote verassing voor de kleur. Ik reken in ieder geval niet op een spannend kleurtje.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door ViveLaFrance »

Rood zie je anders veel op Clio's en die zijn vast niet allemaal door particulieren gekocht. Leuk hoor een Clio, ze vervelen nog steeds niet :oranje: Hatch of Estate? Ach, maakt opzich niet uit, alles beter dan een Polo :sleepey:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Korte update hier. De clio bevalt prima!

Ik zit erover te denken om m'n lease auto in te leveren en te kiezen voor een ruime vergoeding. Dit zorgt ervoor dat ik m'n eigen brandstof en overige auto lasten moet betalen, maar geeft wel volledige vrijheid in wat te rijden.

Zijn er anderen hier die een vergelijkbare optie hadden? Ik rij +/- 35K per jaar, en er is nog steeds een lease Golf naast.

Ik denk aan een 120D automaat of een C30 automaat. Ideen?

Oja, de GTI draait nog tevreden zijn rondjes in de handen van mijn zus.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door nvdw »

35kkm is wel een fors kilometrage om zelf te bekostigen vanuit een kilometervergoeding. Dat doe je nu met een 14%-Clio dus je autokosten gaan behoorlijk de hoogte in, tenzij je misschien een Mitsubishi Carisma op lpg gaat rijden maar dat was dus niet de bedoeling.

35kkm is even ruw gerekend twee onderhoudsbeurten, een set banden en 1700 liter diesel in een jaar.

Uiteraard rijd je dan wel in een auto van je eigen keuze, alleen is het de vraag hoeveel jij dat waard vindt. Want een M3 rijd je straks nog steeds niet ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Het plan is wel om iets zuinigs te gaan rijden. Natuurlijk zijn de voordelen van een leasert eindeloos, maar aangezien de overgang 650e netto oplevert wil ik het toch eens uitzoeken ;). Het lijkt me toch dat je daar iets redelijks van moet kunnen rijden. Ook als je zelf moet tanken.

Ik ga de Excel sheet nog even bouwen, maar was alvast benieuwd of andere voor dezelfde keuze staan.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door HondArd »

Je hebt toch ervaring met brommer rijden? Mits jouw werk het uiteraard toelaat zou je ook voor een motor kunnen kiezen (mits je uiteraard je rijdbewijs hebt). En de momenten dat het te slecht weer is of als het dat even niet toelaat kan je terugvallen naar de auto. Maar dan zou je met en kilometervergoeding wel eens ver kunnen komen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door Jurjen »

Als ik in moet leveren blijf ik natuurlijk lekker in m'n comfortable betaalde leasert zitten ;)
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Jurjen: Peugeot 206 GTI

Bericht door nvdw »

RE: de autokeuze.

Wat voor budget kijken we naar? Verder nog eisen qua kilometerstand etc?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie