Even voorstellen: Charger

Stel je zelf voor
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door ViveLaFrance »

Niet dat er veel mis is met een Kia Rio, maar dit is toch even andere koek 8-) De 3-deurs Mini is in de juiste uitvoering nog altijd zeer aantrekkelijk. Geweldige kleurencombinatie :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Vanmiddag even uit te toeren geweest, ook even mijn huidige auto naast mijn vorige auto neergezet:

Afbeelding

Afbeelding

2 totaal verschillende auto's. :)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door ViveLaFrance »

Leuk :) Enorm verschil in uitstraling inderdaad. Op basis van deze foto's zou je ook niet denken dat de Mini kleiner is dan de Rio.
Vive la France, Vive la Différence
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Inderdaad,en misschien klinkt het apart, maar ik zit lekkerder in de Mini, qua stoel, heb nu comfortstoelen, maar ik heb nu ook een armsteun waar ik wat aan heb.
Ik heb een gemiddelde lengte, 1.82 m,en ik had de stoel van de Kia in de normale stand staan, maar als ik de zonneklep naar beneden deed zag ik de weg niet meer, en de armsteun zat ook veel te laag, begin daarom nu het idee te krijgen dat de Kia meer voor aziatische mensen is ontwikkeld dan de gemiddelde europeaan.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door WizardOfOss »

Charger schreef: 05 jan 2021, 14:17.... begin daarom nu het idee te krijgen dat de Kia meer voor aziatische mensen is ontwikkeld dan de gemiddelde europeaan.
Wat ergens toch opmerkelijk zou zijn aangezien deze generatie door de Europese tak zou zijn ontwikkeld en nota bene niet eens op de thuismarkt wordt verkocht.

Met Japanse auto's heb ik ook zelden gemerkt dat ze niet op mensen van westers formaat waren berekend (met m'n Mito met z'n veel te lage binnenspiegel heb ik dat gevoel eerder), en je hoort juist vaak dat de Koreanen de Europese markt beter lijken te begrijpen dan de Japanners. Dus dan verbaasd dit me toch wel een tikje.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door ViveLaFrance »

Oh, mij totaal niet. Ik ervaar precies hetzelfde in alle Suzuki's Swift waarin ik heb gereden. Alles lijkt niet berekend te zijn op de ergonomische wensen van de gemiddelde westerse persoon. Ironisch genoeg hebben de modernere Swifts dan wel een A-stijl die ver van de bestuurder af lijkt te staan waardoor het voelt alsof je in een minibus rijdt, maar een beetje fatsoenlijk kunnen zitten, ho maar! In de kleinere Fiat 500 heb ik daar totaal geen last van.
Vive la France, Vive la Différence
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Suzuki Swift is ook een leuke auto, heb er ook wel aan te zitten de denken om een Swift Sport, te kopen, maar ik ben nu super tevreden met mijn keuze voor de Mini. 8-)
Wat ook erg snel wende was de automaat, ik heb tot vorig jaar oktober 20 jaar lang alleen maar in handgeschakelde auto's gereden, toen een proefrit in een Toyota Yaris hybride met CVT gemaakt, de Steptronic automaat in de Mini bevalt super, niks geen schokkerig gedoe en dergelijke, schakelt zo snel daar kan ik met een handbak niet tegen op. :)
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door nvdw »

Ja, dat went snel, een automaat. Genoeg bekeerlingen in mijn omgeving meegemaakt ;)

Mijn C5 is een handbak en ik kan hier gevoeglijk zeggen: na >10 jaar automaat in de dagelijkse voiture is weer zelf moeten schakelen gewoon kut. Niet omdat het zwaar is, of dat je nu ineens weer moet leren rijden of zulke onzin, nee, simpelweg omdat je weet dat je het een rijtaak is die je prima aan een apparaat kunt overlaten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Ik ben wel benieuwd of er in B-segment auto's echt leer wordt gebruikt, ik heb een proefrit gemaakt in een nieuw model Opel Corsa met leren bekleding, maar heb toch het gevoel dat daar kunstleer in zat.
In de Mini zit ook leren bekleding, ik ga er van uit dat daar echt leer in zit.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door nvdw »

Het kan best zijn dat het nog steeds 'beestenhuid' is, maar ook daar zijn grote verschillen in kwaliteit. Het hoeft niet altijd van een rund te komen, en waar de huid gezeten heeft (in een plooi of strak tegen de ribbenkast) maakt ook nog wat uit. Verder kun je in het looiproces vast nog wat centen besparen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie