Even voorstellen: Charger

Stel je zelf voor
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door HondArd »

Zelfs op dat soort langen rechte stukken heb ik zelf nog graag de regie in handen. Cruise control is voor dat soort stukken ideaal maar het zelf ingrijpen wanneer ik het de-activeer of een stoot extra gas geven doe ik nog het liefst zelf. Ik zou me er als (op de achtergrond stand by) chauffeur erg ongemakkelijk bij voelen als een auto ineens uit zichzelf dingen doet die ik niet 1-2-3 kan verklaren. Ik zou dan elke keer aan een technisch mankement denken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:Zelfs op dat soort langen rechte stukken heb ik zelf nog graag de regie in handen. Cruise control is voor dat soort stukken ideaal maar het zelf ingrijpen wanneer ik het de-activeer of een stoot extra gas geven doe ik nog het liefst zelf. Ik zou me er als (op de achtergrond stand by) chauffeur erg ongemakkelijk bij voelen als een auto ineens uit zichzelf dingen doet die ik niet 1-2-3 kan verklaren. Ik zou dan elke keer aan een technisch mankement denken.
Kwestie van wennen, merk jij het wanneer een vliegtuig in autopilot vliegt? sterker nog, ik vertrouw meer op elektronica dan op mensen.

Dit staat natuurlijk los van het feit dat ik af en toe graag zelf even wil rijden.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door WizardOfOss »

Punt is wel dat het absoluut goed moet werken. En dat is met een automatische cruise control vaak al niet helemaal het geval, die heeft toch nog iets te vaak een eigen wil. Of wat ik wel opmerkelijk vond: de duurtest-i3 van Autovisie bleek meermaals zonder duidelijke reden vol in de ankers te gaan, iets wat met een paar regeltjes als irritant werd afgedaan. Ik zou het potentieel levensgevaarlijk noemen...

Maar als alles feilloos werkt: graag, laat de elektronica maar alles overnemen. Aan suf snelweg rijden beleef ik echt geen plezier, laat de elektronica dat maar lekker doen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:Punt is wel dat het absoluut goed moet werken. En dat is met een automatische cruise control vaak al niet helemaal het geval, die heeft toch nog iets te vaak een eigen wil. Of wat ik wel opmerkelijk vond: de duurtest-i3 van Autovisie bleek meermaals zonder duidelijke reden vol in de ankers te gaan, iets wat met een paar regeltjes als irritant werd afgedaan. Ik zou het potentieel levensgevaarlijk noemen...Maar als alles feilloos werkt: graag, laat de elektronica maar alles overnemen. Aan suf snelweg rijden beleef ik echt geen plezier, laat de elektronica dat maar lekker doen.
Het klopt wel wat je zegt, het moet ook feilloos werken en het kan ook feilloos werken, maar nu nog niet en dat komt voornamelijk dat er o.a. geen standaard is en afspraken zijn over protocollen enz. Al die systemen die er nu zijn, zijn -om nu alvast ingevoerd te kunnen worden- "open-loop" en dus nogal dom.
Dat bijv. die i3 vol in de ankers gaat, is waarschijnlijk niet falen een component, maar zo geprogrammeerd.

Dus dat we er nog laaaaang niet zijn is wel duidelijk.

zoals ik het zie:
1e stap is -en die is er volgens mij nog niet- dat er een consortium gaat komen wat nodig is om autonoom te rijden.
2e stap een standaard communicatie protocol
3e stap en daar moet de overheid meewerken, iets van een dedicated rijbaan waar je met enkel auto's mag rijden rijden die voldoen aan stap 1 en 2 en kan "inloggen" zodra hij op die baan rijdt. Bijv. de A2 leent zich hier in eerste instantie uitstekend voor.
4e stap uitbreiden van bijv. het aantal rijstroken, ofzo.

Natuurlijk weet ik het ook niet precies, maar wat ik wel weet is dat er afspraken moeten komen om echt verder te gaan dat dit individueel geneuzel zoals het nu gaat.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:Kwestie van wennen, merk jij het wanneer een vliegtuig in autopilot vliegt? sterker nog, ik vertrouw meer op elektronica dan op mensen.
Dan ben ik passagier in een vervoersmiddel met nog veel meer passagiers. Dan stel ik me er op in dat ik niet in kan grijpen, net zoals in een bus, tram, metro, trein of (veer)boot. Electronica op zich vertrouw ik ook wel, maar qua verkeersveiligheid en doorstroming is het absoluut onzin om dan maar meteen maar alles op de autonome auto te zetten. Als een auto iets doet wat ik niet meteen kan verklaren denk ik terecht aan een technisch mankement, te vaak heb ik dat meegemaakt. Dan mogen er nog een hoop toeters en bellen gaan klinken en knipperen als teken "dat alles in orde is"... Als een auto technisch veel simpeler kan door gewoon als verantwoordelijke automobilist zelf de regie in handen te hebben, ja graag.
"The closest to reality car that money can buy"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Ik ben nu aan het kijken of ik het start stop systeem permanent kan laten uitzetten,het is erg irritant als je maar een paar seconden stilstaat de motor dan al afslaat,nu schakel ik het elke keer handmatig uit,start stop systeem had voor mij er niet op gehoeven.
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

De Kia inmiddels bijna 2 jaar in bezit en ruim 25.000 km meegereden,over de auto ben ik zeker te spreken,over de kwaliteit van de velgen minder:

Afbeelding

Afbeelding

Er begint nu al corrosie op te treden,er wordt aan een oplossing gewerkt,het kan zijn dat ik nieuwe velgen mag gaan uitzoeken.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door nvdw »

Hee Charger, ja dat is jammer, verder omdat je ze juist zo netjes lijkt te houden (geen bergen aangekoekte remstof). De toplaag lijkt wel erg kwetsbaar, zeker omdat het gros van de corrosie rond de wielmoeren zit.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Martin »

Heb je daar in de winter met pekel mee gereden? Er zijn maar weinig alu. velgen die dat goed doorstaan. Iets wat zo te zien met blanke lak is afgewerkt, valt daar al snel niet onder. De originele Ronal-velgen onder mijn Focus verdagen ook geen pekel.
Stap eens op de fiets
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Even voorstellen: Charger

Bericht door Charger »

Ik rij er in de winter inderdaad ook mee,maar met de velgen van mijn vorige auto's heb ik nergens last van gehad.
Ik moet er nog wel bij vermelden dat er meer Kia rijders last van dit probleem hebben,deze velg schijnt inmiddels ook niet meer leverbaar te zijn.
Plaats reactie