Hallo

Stel je zelf voor
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Hallo

Bericht door Martin »

De RS2 is natuurlijk een icoon. Toen die in productie was, heb ik nog eens buiten bij de Porsche-fabriek gelopen. Daar zag je de RS2's ook rijden. Geweldig met die cup-velgen.

Niet verkeerd hoor, zo'n Leon ST.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door WizardOfOss »

WizardOfOss schreef:Ik hoop dat ik ongelijk krijg...
Ik trek bij deze direct mijn achterdochtige verdenkingen in :thumbup:

Maar leuk om wat meer van je te lezen. Wellicht kan een beetje VAG-tegengas hier ook helemaal geen kwaad, lijkt me een aardige uitdaging om ons te bekeren :clown:

Maar zo'n RS2 als droomauto kan ik wel begrijpen, wat een briljant ding was dat. Sowieso was Audi wat mij betreft in die tijd erg goed bezig, naast het behoudende BMW en Mercedes toen juist bij uitstek het merk met lef. En met toen ook twee van de mooiste concept cars ooit: de Avus Quattro en Quattro Spyder. Toch wel even andere koek dan de R8 nu, maar helaas nooit uit het conceptstadium gekomen. Van de huidige modellen geloof ik graag dat het erg fijne auto's zijn, maar ik vind het zo jammer dat het nu allemaal zo conservatief en emotieloos moeten zijn. Als ik er zo over nadenk vind ik zo'n Leon Cupra eigenlijk misschien nog wel het leukste model van de vier "gewone" VAG-merken, zeker nu de oude A5 ook het veld heeft moeten ruimen.

Zelf heb ik niet echt een favoriet merk, maar uiteraard wel zo m'n voorkeuren. Er zit een dosis Citrofilie in, de Italiaanse merken hebben altijd al wel op mijn aandacht kunnen rekenen, en ik heb een lichtelijke Japan-obsessie wat ook zeker doorsijpelt naar de auto's. Maar zo'n beetje elk merk heeft wel modellen gemaakt die ik kan waarderen, en net zo goed modellen waar ik echt niks van moet hebben. Als het maar een beetje eigenwijs is, dat helpt altijd.

M'n eigen autogeschiedenis sluit daar weliswaar qua merken ook wel een beetje daarop aan, maar ik ben gewoon te krenterig om mezelf eens op een écht leuke auto te trakteren. Daarvoor is het voor mij teveel toch gewoon een vervoermiddel dat me betrouwbaar, betaalbaar en een beetje aangenaam van A naar B moet brengen. Al wekt mijn eigen draadje (en de jarenlange zoektocht naar een nieuwe auto daarin) wellicht toch de indruk dat ik ontzettend kieskeurig ben...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Hallo

Bericht door AvdB »

Ha, leuk dat je reageert!

de RS2 heb ik altijd een beetje gek ding gevonden. Een Lancia met Ferrari-motor vond ik op een of andere manier logischer dan een Audi met Porsche optuiging. Nu, jaren later kan ik juist een (originele) RS2 meer waarderen dan een Thema 8.32. Het kan verkeren.....

overigen leuk hier een VAG-liefhebber te treffen. Zelf ben ik dat allang niet meer. Ooit eens een Golf, Audi en Vento gereden. Vooral die eerste 2 waren mijn favoriet. Mijn Golfje was wel een beetje mijn oogappeltje, vaak wassen, mooie wielen en andere OEM aankleding etc etc. Tegenwoordig is een auto voor mij veel meer een vervoersblik dan voorheen. Ben zelfs aan het shoppen voor een Hybride uit de Toyota-stal.....

Wat reed je zoal hiervoor? en hoe bevalt je Leon?
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hallo

Bericht door Leeuw »

Tja, ik ben geen VAG hater, zover wil ik net niet gaan.

Audi: vroeger was ik een groot fan van de 80, de 90, de coupe enz. wat een tof merk was dat ! zo modern design, mooie techniek enz. ze liepen jaren voor. Helaas zijn ze in dat design blijven hangen en wordt elk model met het jaar saaier en suffer.

Ook VW kon ik waarderen, ik heb een Golf 1 gehad, de 2 was erg leuk, daarna ging het snel achteruit.

Seat vind ik een leuk merk, voor VAG doen bijzonder gedurfd vormgegeven, maar wat het een gaaf merk kunnen zijn als het echt het "Alfa" van VAG zou zijn, het had zo mooi kunnen zijn.

Bugatti vind ik echt helemaal niks, maar kan de engineering wel heel erg waarderen.

Porsche is voor mij geen Porsche meer, natuurlijk kan je verdedigen dat het merk niet meer kan bestaan zonder Panamera en Cayenne, maar dat is onzin. Ferrari, Pagani en nog wat merken kunnen het wel met veeeeel lagere productie. Zelfs een 911 is een melkkoe geworden met 20 special editions per jaar. De enige Porsche die ik gaaf vind is de Cayman.

Zoals je merkt kan ik wel wat VAG tegengas gebruiken. :D
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:natuurlijk kan je verdedigen dat het merk niet meer kan bestaan zonder Panamera en Cayenne, maar dat is onzin. Ferrari, Pagani en nog wat merken kunnen het wel met veeeeel lagere productie.
Goh, daar zouden we eens een leuke discussie over kunnen voerne. Wellicht heeft Chris ook nog een mening hierover? :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hallo

Bericht door ViveLaFrance »

Cupra360 schreef:er is voor onder de 50K niet iets vergelijkbaars te koop dat zo goed rijd.
330i Touring? Focus Wagon ST?
Cupra360 schreef:maar welk merk leeft bij jullie?
Zoals je aan mijn naam en onderschrift kunt zien ben ik de enige met smaak op dit forum :shiny: Zeker nu Bert (weer een forummer) al een tijd niet meer actief is. Ik houd van Franse auto's: Citroën, DS, Peugeot en Renault waardeer ik zeer, maar ben wel kieskeurig. Zo doen bv. de Citroën C5, Renault Koleos I en Peugeot 3008 I me niks. Over het algemeen houd ik van merken die durven af te wijken en zich niet laten leiden door waar de massa in rijdt. Alfa Romeo, Jaguar, Infiniti, Lancia, Mazda en Saab volg(de) ik met bovengemiddelde interesse.
Leeuw schreef:Porsche is voor mij geen Porsche meer, natuurlijk kan je verdedigen dat het merk niet meer kan bestaan zonder Panamera en Cayenne, maar dat is onzin. Ferrari, Pagani en nog wat merken kunnen het wel met veeeeel lagere productie. Zelfs een 911 is een melkkoe geworden met 20 special editions per jaar. De enige Porsche die ik gaaf vind is de Cayman.
Tom, held! :thumbup: :worshippy:

VAG doet me helemaal niets. Ik vind het saai, saaier, saaist verdeeld onder tig merken. VW heeft weinig leuks te bieden, een CC en Beetle komen ermee weg, maar het is louter middelmaat. Zorgenkindje Seat is nooit geworden wat het had kunnen zijn. Skoda is ook volstrekt inwisselbaar en inmiddels eigenlijk het ware Volkswagen. Bij Audi vond ik de A5 een juweel, maar zelfs daar kan een streep door :( Mijn mening over Porsche mag duidelijk zijn gezien bovenstaande reactie. En ja, Dieselgate heeft voor mij nogmaals bevestigd dat het bedrijf tot op het bot corrupt is. De werknemers en (Europese) klanten boeit ze niet, het gaat om volume en de centjes. Daarnaast vind ik het trendvolgende karakter van VAG jammer. Ze kijken altijd wat anderen doen en komen dan met een doorsnee product waar de massa uiteraard voor kiest (lees: welke door leasemaatschappijen door de strot van werknemers wordt gedrukt), want oh oh oh je zou maar eens opvallen.

Je leest het, ik ben niet bepaald fan :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hallo

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:
Leeuw schreef:natuurlijk kan je verdedigen dat het merk niet meer kan bestaan zonder Panamera en Cayenne, maar dat is onzin. Ferrari, Pagani en nog wat merken kunnen het wel met veeeeel lagere productie.
Goh, daar zouden we eens een leuke discussie over kunnen voerne. Wellicht heeft Chris ook nog een mening hierover? :clown:
Ja, ik geloof idd dat jullie daar al eens over gediscussieerd over hebben, maar ik ben vrij snel afgehaakt met het volgen ;)
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hallo

Bericht door ViveLaFrance »

Als Porsche maar aantekeningen heeft gemaakt :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Als Porsche maar aantekeningen heeft gemaakt :twisted:
De vraag is eerder of degene die notities heeft gemaakt die aan de directie zou durven tonen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Cupra360
.
.
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 aug 2016, 11:36

Re: Hallo

Bericht door Cupra360 »

AvdB schreef: Ben zelfs aan het shoppen voor een Hybride uit de Toyota-stal.....

Wat reed je zoal hiervoor? en hoe bevalt je Leon?
....
Laatst gewijzigd door Cupra360 op 19 aug 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie