AvdB

Stel je zelf voor
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

AvdB

Bericht door AvdB »

Hallo Allemaal,

Bij toeval kwam ik op dit forum, en toen ik zag dat mijn goede vrind Niels hier ook rondhangt...... Toen wist ik dat het niet anders dan goed kan zijn!

Mijn naam is Albert ben alweer 27 jaar, ben werkzaam in de P&O-sector (daarvoor assurantien...) en heb een voorkeur voor youngtimers en de wat obscure auto's. In de 7 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, ook al 8 auto's versleten...... (een twijfelachtige eer)

Het begon in oktober 2004 met een heuse Citroen AX, een 10 RE die uit het Antwerpse kwam. Hij was van bouwjaar '92 en daarmee de enige van dat jaar met een handchoke.

Na 4 maanden had ik het wel gezien met het stokbrood en kwam er een VW Golf III, ook uit '92, een rete-fijne auto. gekocht met 221.000 op de teller en weggedaan met bijna 3 ton op de klok. Toen een foutje gemaakt (een Alfa 146), wat slecht 3 weken geduurd heeft. Toen een Audi 80 (een witte uit de 'Olymische' serie). Daarna een half jaar een VW Vento atlanta uit '96 (saai maar reed prima), die toen weer ingeruild op een Opel Astra G (de meest doorsneeste versie, een grijze vijfdeurs 1.6 Club).

Dat hok was niet echt fris, en toen besloten mijn vriendin en ik dat het maar afgelopen moest zijn met die ouwe meuk. We bestelden een nieuwe Renault Twingo Dynamique, we schrijven juli 2010 als die auto wordt afgeleverd. Een prima karretje, reed lekker, zat prima, zuinig en geen gezeik wat we met die oude auto's wel hadden. De oplettende lezer zal opmerken dat dit ook in de verleden tijd is geschreven, inderdaad de Twingo is niet meer in ons bezit. Nadat ' ie 10 maanden oud was heeft mijn vriendin er een flinke aanrijding mee gehad: totaal los. Gelukkig had zij zelf niets, maar de auto des te meer.

Afgelopen mei hebben we onze huidige scheurmonster gekocht. Omdat Renault niet snel genoeg een auto kon leveren, hebben we ook bij andere merken gekeken. De wens was om na een jaar of 3 in de Twingo een stapje groter te gaan. Daarom toen maar besloten gelijk dat stapje te maken. en sinds die tijd rijden we in een Visionblauwe Ford Fiesta Trend met 5 deuren, een uitstekend karretje! hopelijk blijft deze langer!
Do epic shit, how hard can that be??
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: AvdB

Bericht door ViveLaFrance »

Dag Albert :) Leuk dat je ons forum komt versterken!

Interessante, gevarieerde autogeschiedenis :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AvdB

Bericht door HondArd »

Hoi Albert :wave:

Er zijn dus ook mensen die hun auto al beu zijn (of op een andere manier kwijtraken) op een moment dat ik hem nog aan het inrijden ben. Maar dan kan je wel veel exemplaren op je CV zetten. Die huidige bolide van jou vraagt wel om foto's.
"The closest to reality car that money can buy"
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB

Bericht door AvdB »

Thnx!

Tsja, als het aan mij had gelegen reed ik nog in de Golf, dat was een bere-fijne auto. Had gewoon nooit die alfa moeten kopen, daar begon de ellende mee. Maar ja, elke autoliefhebber zou ooit een Alfa gehad moeten hebben (zeggen ze), dus dat kan ik alvast afstrepen!

Foto's van de fiesta heb ik een 'mijn/jouw auto'-topic gezet!
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: AvdB

Bericht door Leeuw »

He Albert, leuk dat je hier komt babbelen over auto's

Dat met die Alfa ken ik, ik heb dan een GTV gehad, een heerlijke auto om mee te sturen, maar wat gevoelig was die auto, altijd maar storingenkjes. Ik had het geluk dat ik hem erg goed kon verkopen,
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: AvdB

Bericht door HondArd »

AvdB schreef:Maar ja, elke autoliefhebber zou ooit een Alfa gehad moeten hebben (zeggen ze), dus dat kan ik alvast afstrepen!
En dat is echt de grootste auto-KUL die ik ooit gehoord heb*. Ik zou eerder willen zeggen dat iedere autoliefhebber ooit een keer een auto gehad moet hebben die vooral een keuze van het hart was, en daar voldoe ik ruimschoots aan.

*of ik moet ooit iemand vinden die voor een dag een Arna op mijn naam wil laten zetten, ben ik ook van dit gezeur af ;)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: AvdB

Bericht door Martin »

Welkom Albert. Gelijk al een leuk stukje tekst en dito onderschrift :thumbup:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: AvdB

Bericht door nvdw »

Hoi Albert,

Oe-welkom! Zelfs online kunnen we elkaar niet ontlopen :clown:

Niels
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: AvdB

Bericht door #3 Micha »

Hey hoi, welkom.
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: AvdB

Bericht door AvdB »

Dank voor het welkom!

mbt die Alfa die je als autoliefhebber ooit eens gehad moet hebben, natuurlijk is dat kul van de bovenste plank. Ik vind ook dat je als autoliefhebber iets moet rijden/hebben waar je blij van wordt, of dat nou een nieuwe Picanto of een ouwe Volvo is.
Ikzelf heb een zwak voor leuke youngtimers. Mijn oude Audi 80 was een briljante auto, had ik nooit weg moeten doen, maar zo'n 340 zoals Niels heeft, vind ik ook steeds leuker! het geijkte W123/124-plaatje vind ik al een stuk minder interessant worden. Dus wie weet komt er naast de Fietstas wel een leuk blikje voor de hobby.
Do epic shit, how hard can that be??
Plaats reactie