Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het Duel

Bericht door #3 Micha »

Doe mij ook maar de Thesis ;). Altijd al prachtig gevonden, terwijl ik de C6 aan het begin verschrikkelijk vond.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Hmmmm moeilijk. Ik denk dat de C6 de betere auto is, maar ik kies toch voor de Thesis. Karakter in overvloed en ik pas er fatsoenlijk in.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De Peugeot 607 kon een afstraffing niet voorkomen, maar landgenoot Citroën C6 houdt de Thesis op 4-4. Saillant detail, de controversiële opvolger van de Thesis, de nieuwe Thema, hield de C6 ook op 4-4. Lancia blijft het goed doen met 70% winst (7 uit 10, 2x gelijk, 23 ptn). Citroën staat op 53% (9 uit 17, 4x gelijk, 31 ptn) en heeft nu exact dezelfde statistieken als Renault.

Duel 226: Mazda6 vs. Peugeot 508

http://media.autoweek.nl/m/m1ny2tqba75d.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ayt6abblne_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Shit helemaal vergeten te stemmen, te lang getwijfeld. Maar eigenlijk kan ik ook wel prima leven met dit gelijkspel.

De nieuwe is wel een makkie: de 6. Mooier, betrouwbaarder en waarschijnlijk gewoon in alle opzichten beter.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:De nieuwe is wel een makkie: de 6. Mooier, betrouwbaarder en waarschijnlijk gewoon in alle opzichten beter.
Ook voor mij.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Duel

Bericht door Joël D. »

Hier ook!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Ik vind het een lastige keuze, want ik ben de 508 in de loop der tijd gaan waarderen. Buiten de dufheid* om is het een uitstekende auto met weinig minpunten. Alleen schakelen gaat niet best wat voor een kilometervreter onhandig is. De automaat is erg fautomaat. De Mazda6 heb ik helaas nog niet gereden, maar ik heb alle vertrouwen in diens kwaliteiten. Prachtige nieuwkomer, enorm groot en hij schijnt heerlijk te rijden :D



*Serieus, daar kan VAG nog iets van leren!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Ergens hoort zo'n grote Peugeot ook een duffe auto te zijn. De 407 was leuk maar totaal niet waar de eigen klantenkring op zat te wachten. Het is wat dat betreft toch de Franse Passat.

Dat Peugeot die 2Tronic in zo'n auto durft aan te bieden heb ik altijd een stomme beslissing gevonden. Het geeft helaas aan dat PSA enorm achterloopt met de automaat (al is de zestraps bak in de 1.6 THP weer wel fijn).

De Mazda 6 is de begeerlijkste van de twee dus die wordt het, al zijn Mazda's altijd een beetje rafelig wat rijden betreft, al heeft dat ook wel zijn charme.

EDET: achterlijke android autocorrect :x
Laatst gewijzigd door nvdw op 23 dec 2012, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Brokkenpiloot
.
.
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44

Re: Het Duel

Bericht door Brokkenpiloot »

Ik heb in beiden niet gereden, dus ik laat het puur van uiterlijk en uitstraling afhangen
De Mazda heeft iets te veel 'gezochte' lintjes maar wint hier toch met vlag, stok en wimpel

Peugeot is de 'klare lijn' helemaal kwijt sinds ze Pininfarina de deur hebben gewezen, hoewel de oude modellen misschien geen spektakelstukken qua design waren, hadden ze altijd wel een soort subtiele onderliggende schoonheid.
Bij de 508 ontbreekt dit compleet
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De 6 boekt, hoe toepasselijk, een 6-0 overwinning. Daarmee loopt de grote middenklasser 3 uit 4 en klimt Mazda naar 47% winst (7 uit 15, 5x gelijk, 26 ptn). Peugeot kreeg het eerste verlies op 0 om de oren en staat op 29% (6 uit 21, 3x gelijk, 21 ptn).

Duel 227: Bugatti Veyron vs. Pagani Huayra

http://media.autoweek.nl/m/m1fygjjb3cs3_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fyvx7b02l6_800.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie