Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Dit is een makkelijke moeilijke keuze. De Clio
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De Clio: dik zonder te overdrijven 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Je bedoelt "zonder overdrijven" in de zin dat hij z'n dikke uiterlijk ook volledig waar kan maken? Want heel veel dikker dan dit wordt een B-segmenter af-fabriek toch niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Juist. Show and go :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Beide modellen kwamen elkaar eerder tegen in minder sportieve trim (Cooper S Works vs. Clio RS Cup) toen het een gelijkspel werd, maar nu walst Renault (58%, 21 uit 36, 5x gelijk, 68 ptn) met 7-0 over Mini (38%, 5 uit 13, 2x gelijk, 17 ptn) heen.

Over anderhalve week wordt de definitieve lijst voor de verkiezing Auto van het Jaar 2016 bekendgemaakt. Reden genoeg voor twee duels met oude winnaars. Peugeot trapt af, het Franse merk pakte dankzij de 405 met overmacht de titel in 1988.

Duel 446: Mitsubishi Galant (1987-1993) vs. Peugeot 405 (1987-1997)

http://i.imgur.com/ZRJH2bT.jpghttp://i.imgur.com/PlRrwLs.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Ik kies voor de Galant. Vroeger reden buren in deze Mits en ik vond het een hoogwaardige auto, daarnaast heb ik vooral de hatchback van bovenstaande generatie altijd gewaardeerd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Kan beiden nog steeds wel waarderen, maar toch een lichte voorkeur voor de Galant. Uit de tijd dat Mitsubishi hun "gestaalde perfectie"-slogan ook nog echt uitstraalde.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

De 405. Ik heb ooit eens een duo fabrieksnieuwe exemplaren uit 1994 mogen rijden... in 2008. Dat reed ook toen simpelweg uit de kunst. En nee dat waren geen Mi16's of andere exquise uitvoeringen...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De 405. Die kwam op een moment dat Peugeot met een sterk programma bezig was, samen met de 106, de 205 en de 306.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Eind jaren ’80 was het mij al duidelijk dat de AvhJ verkiezing vooral een sterk staaltje benadrukken van de misplaatste superioriteit van de Europeese autoindustrie was. Als een groot Europees merk maar lang genoeg geen titel had gehaald kon je er vergif op innemen dat die ooit aan de beurt zou komen, ten koste van andere auto's die aantoonbaar beter en/of innovatiever waren. Dat zag je in 1982 bijvoorbeeld met de Renault R9, in 1985 met de Opel Kadett-E en in 1989 met de Fiat Tipo. In 1988 was het dus niet geheel verrassend dat Peugeot “aan de beurt” was. Maar als ik zo op specificaties deze Mits met deze Peus vergelijk dan kan ik niet anders concluderen dat de Peus toch net iets moderner is. In die tijd werd ook de (drieweg)kalalysator gemeengoed en daar bleek Peugeot toch wel iets moeite mee te hebben. Maar gelet op het feit dat ze zelfs nu nog in het straatbeeld te vinden zijn met veelal origineel Nederlandse kentekens, zegt mij dat ze destijds toch iets goeds op de weg hadden gezet. De Mitsubishi’s zijn langzaam aan verdwenen, misschien wel geëxporteerd naar Afrika en omstreken? Maar in die contreien zijn oude Peugeots in de regel ook wel in trek, dus het betrouwbaarheid op lange termijn argument spreekt in dit geval niet in het voordeel van de Galant. Ik blijf dan ook bij de 405 hangen.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie