Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12244
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance » 08 mei 2020, 17:21

Aston Martin (38%, 6 uit 16, 2x gelijk, 20 ptn) wint met 3-0 en is na vijf onderlinge duels weer de meerdere van Ferrari (54%, 14 uit 26, 3x gelijk, 45 ptn).
Honda (60%, 26 uit 43, 2x gelijk, 80 ptn) boekt de vierde zege op rij door Mini (35%, 6 uit 17, 3x gelijk, 21 ptn) te verslaan in hun eerste ontmoeting: 2-1.

Tien jaar 'Het Duel' mag niet onopgemerkt blijven. Gefeliciteerd iedereen! :oranje:

Duel 683: Seat Córdoba Vario (1998-2002) vs. Suzuki Baleno Wagon (1996-2002)

https://i.imgur.com/MAAtfLZ.jpghttps://i.imgur.com/iLrM827.jpg

Duel 684: Polestar 2 vs. Tesla Model Y

https://i.imgur.com/eMaiWw9.jpghttps://i.imgur.com/aQBCGon.jpg

Duel 685: Hyundai i10 (2007-2013) vs. Nissan Pixo (2009-2013)

https://i.imgur.com/wr3EEpo.jpghttps://i.imgur.com/twAZ3ia.jpg

Duel 686: Alfa Romeo Sprint (1983-1989) vs. Toyota Corolla GT Coupé (1983-1987)

https://i.imgur.com/nuR1MDu.jpghttps://i.imgur.com/2q62LQa.jpg

Duel 687: Audi 200 Avant (1984-1991) vs. Volvo 760 Estate (1985-1990)

https://i.imgur.com/5K9ePEv.jpghttps://i.imgur.com/Pa217P1.jpg

Duel 688: Cadillac DTS (2005-2011) vs. Volkswagen Phaeton (2002-2016)

https://i.imgur.com/Vx0Mhqa.jpghttps://i.imgur.com/oqMBbHK.jpg

Duel 689: Citroën Evasion (1994-2002) vs. Ford Windstar (1994-1998)

https://i.imgur.com/wiAQ1HF.jpghttps://i.imgur.com/SZsG727.jpg

Duel 690: BMW X6 M vs. Mercedes-AMG GLE 63 Coupé vs. Porsche Cayenne Turbo Coupé

https://i.imgur.com/DVQLkgk.jpghttps://i.imgur.com/wRinsyX.jpg
https://i.imgur.com/5NuQqPt.jpg

Duel 691: Ferrari Roma vs. Jaguar F-Type R vs. McLaren GT

https://i.imgur.com/79p7rFp.jpghttps://i.imgur.com/jqkclkl.jpg
https://i.imgur.com/l9AQreC.jpg

Duel 692: Peugeot 207 CC Sport (2007-2012) vs. Renault Wind Gordini (2010-2013)

https://i.imgur.com/JhsLpni.jpghttps://i.imgur.com/Dauebby.jpg
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11048
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss » 08 mei 2020, 23:49

ViveLaFrance schreef:
08 mei 2020, 17:21
Tien jaar 'Het Duel' mag niet onopgemerkt blijven. Gefeliciteerd iedereen! :oranje:
Mag ik jou als organisator dan een virtueel geschenk aanbieden:

Afbeelding

Maar goed, verder met duelleren:

Duel 683: lastige, want hoewel ik de Baleno Wagon van achteren gezien wel kon waarderen en de oorspronkelijke neus goed kon hebben (tikje saai, dat wel), die facelift was wel echt vreselijk. Technisch volgens mij wel zo bulletproof als maar kan, het verbaast me nog hoe (relatief) vaak je er nog eentje ziet rijden, zeker rekening houdend met het feit dat het nu niet bepaald een verkoopknaller was. Zo'n Córdoba heb ik echt al in geen tijden meer gezien. En hoewel ik het destijds altijd wel een aardig model vond doet de foto hem geen goed. Destijds vond ik de Polo Variant altijd een slap aftreksel hiervan (ook wezenlijk minder geslaagd dan de zeer geslaagde Polo HB van die generatie), maar nu heb ik toch eerder het gevoel dat dit een VW met andere logo's is. En toch krijgt ie nipt de voorkeur: de Seat dus.

Duel 684: toevallig net vandaag nog de eerste test in AV gelezen van de Polestar, ze lijken in ieder geval geen half werk te hebben geleverd. Qua pure prestaties wint de Tesla het makkelijk, praktijkactieradius is nog een vraagteken, maar qua rijgedrag lijkt hij de toch ook niet onverdienstelijke Tesla te overtreffen, en qua interieur is hij van een andere planeet. Rest alleen nog het uiterlijk, en dan blijf ik beide modellen eigenaardig en niet direct aantrekkelijk vinden. Nee, dan zou ik nu wel op de Polestar durven gokken.

Duel 685: twee keer niet zo aantrekkelijk, maar doe dan toch maar de Pixo. Geen idee of het qua rijden nog wat uitmaakt, maar de Nissan ooft nog een klein beetje dik terwijl deze i10 nog een smal hoog ding was. Dit was nog net een generatie te vroeg...

Duel 686: geen twijfel, absoluut de Toyota. Uiteraard is die Alfa ook zeker leuk, maar kom op, dit is geen vergelijk. Ik bedoel, zelfs Jaco Bijlsma van AV, iemand waarvan ik me meermaals heb afgevraagd of er ook maar een druppel benzine door zijn aderen vloeide, was lyrisch over de AE86 en bestempelde de rit daarmee zelfs tot zijn hoogtepunt van vorig jaar. Een legende op wielen. Als Alfa dit model nou als basis voor de Arna had gebruik....

Duel 687: over legendarisch gesproken, vierkante Volvo stations kunnen er ook wat van. De Audi daarentegen was destijds toch veel meer een buitenbeentje, in de jaren '80 was ie met die plat liggende achterruit met knik echt iets heel aparts. In retrospect lijkt het nu allemaal wat minder spectaculair, maar toch....ik ga voor deze Audi uit een tijd dat het nog een merk met lef was.

Duel 688: makkie, de Pheaton. Nog steeds een fraaie maar bij voorbaat tot mislukken gedoemde poging om een volkstopklasser te maken, terwijl die DTS me echt totaal niks doet.

Duel 689: twee keer niet zo boeiend, maar doe maar de Evasion. Dan wel graag met die driespaaks velgen die ze van Pontiac hadden afgekeken.

Duel 690: pffft, dit zijn wel drie van de minst aantrekkelijke manieren om heel veel geld op stuk te slaan. Als het echt moet: doe maar de Cayenne. Maar ook alleen als écht moet....

Duel 691: de Jaguar is de makkelijke eerste afvaller. Hoezeer ik het model an sich ook waardeer, die andere twee zijn toch wel van een ander kaliber. Een topuitvoering van wat in basis een relatief betaalbare sportwagen is (was?), versus twee ras-exoten. Daartussen kiezen is lastiger, mar ik neig dan toch naar de Ferrari. Bij de McLaren blijf ik toch het gevoel houden dat ik hun andere modellen aantrekkelijker vind.

Duel 692: easy, de Wind. De 207CC heb ik (zoals de meeste CC's) altijd een gedrocht gevonden, de Wind was een guitig eigenwijs ding die ik nog wel enige klassieker-voor-de-toekomst-status toedicht.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12244
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance » 09 mei 2020, 17:47

Droge, rode wijn heb je in elk geval wel goed ingeschat :D

(een wijndrinker zal ik nooit worden, vooral omdat ik privé zelden tot nooit alcohol drink, maar heel soms drink ik thuis een glas wijn mee)
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11048
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss » 09 mei 2020, 20:44

Goede wijn is nog altijd geen bier :beer:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2807
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin » 31 mei 2020, 21:12

Hartelijk dank een gefeliciteerd met het jubileum :pompom:
Eens kijken wat we hier van maken. Er zitten er een paar tussen waarvan ik denk: bestaat dat ook?

Duel 683: Seat Córdoba Vario (1998-2002) vs. Suzuki Baleno Wagon (1996-2002)
De SEAT vind ik strakker gelijnd en familie van de Ibiza. Die generatie Ibiza en Cordoba heb ik nog steeds een zwak voor.

Duel 684: Polestar 2 vs. Tesla Model Y

De Polestar komt wat verfijnder over.

Duel 685: Hyundai i10 (2007-2013) vs. Nissan Pixo (2009-2013)
Beetje willekeurig maar dat wordt de Pixo.

Duel 686: Alfa Romeo Sprint (1983-1989) vs. Toyota Corolla GT Coupé (1983-1987)
De Corolla heeft mooiere techniek onderhuids. De Alfa Sprint heb ik echter van wakker gelegen. Ik ga voor de Sprint.

Duel 687: Audi 200 Avant (1984-1991) vs. Volvo 760 Estate (1985-1990)

De achterkant van de 200 is nergens anders mee te verwarren, terwijl de Volvo uitwisselbaar is met vrijwel alle andere Volvo stations. Audi it is.

Duel 688: Cadillac DTS (2005-2011) vs. Volkswagen Phaeton (2002-2016)

Phaeton. Zijn Duitse afkomst alleen is al genoeg voor mij voor de VW.

Duel 689: Citroën Evasion (1994-2002)
De Evasion is gewoon mooi gelijnd. De Ford is de mindere van de MPV Fords die er zijn geweest.

Duel 690: BMW X6 M vs. Mercedes-AMG GLE 63 Coupé vs. Porsche Cayenne Turbo Coupé

De Porsche is voor mij de meest stijlvolle, als je daar van kunt spreken in dit formaat.
Duel 691: Ferrari Roma vs. Jaguar F-Type R vs. McLaren GT

De McLaren heet GT, is het echter te weinig naar mijn idee. Blijft over de Ferrari en de Jaguar. Lastige keuze. Bij de Jaguar krijg ik meer reis gevoel. Dat wordt hem.

Duel 692: Peugeot 207 CC Sport (2007-2012) vs. Renault Wind Gordini (2010-2013)

De Renault is een wat meer op zich staand model. Echter voor mij iets te veel speelgoed.
Plusje voor de Peu.
Stap eens op de fiets

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12244
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance » 06 jun 2020, 00:28

683: de Seat, een prettig ogend model ten opzichte van de belegen Baleno. Jammer dat compacte stationwagens bijna niet meer bestaan.

684: graag de Tesla! Ondanks zijn meer praktische formaat is hij lichter en sneller. De Polestar is best interessant, maar ik heb toch steeds het idee naar een Volvo te kijken.

685: volgens mij waren dit al redelijk volwassen kleintjes. De i10 voor mij, want in alle opzichten leuker en iets ruimer.

686: de Alfa, duidelijk een coupé.

687: de tijdloze en eigenzinnige 200, met vijfcilinder erin begeerlijker dan bijna elke moderne Audi en deze Volvo.

688: ik heb altijd waardering voor slagschepen die minder groot ogen dan ze zijn. De Cadillac dus! Zo’n lompe Phaeton vind ik emotieloos. Terecht geflopt.

689: de Citroën, ziet er nog steeds netjes uit.

690: tja, drie keer niks, maar ik hoef niet lang na te denken om voor de BMW te kiezen vanwege de link met de briljante eerste generatie. De aalgladde GLE Coupé is één van de meest afzichtelijke SUV’s en Porsche heeft het zich wederom erg makkelijk gemaakt.

691: ik stap graag in de fenomenale F-Type. Misschien qua prestaties minder indrukwekkend dan de Roma en GT, maar juist van die laatste twee verwacht ik meer dan een hoge mate van inwisselbaarheid. De F-Type R is authentieker en bruut genoeg. Je houdt ook nog veel geld over voor een leuke, tweede auto.

692: weer een duo waar helaas te weinig vraag naar was in autoland. Op basis van het cabriogehalte en mooier interieur kies ik voor de Peugeot.
Vive la France, Vive la Différence

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12244
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance » 08 jun 2020, 18:37

Seat (60%, 18 uit 30, 3x gelijk, 57 ptn) boekt een 3-0 zege en trekt de onderlinge stand met Suzuki (56%, 14 uit 25, 3x gelijk, 45 ptn) naar 2-1. De Baleno verliest voor het eerst in vier duels.
Debutant Polestar verslaat Tesla (40%, 2 uit 5, 6 ptn) met 2-1.
Nissan (35%, 16 uit 46, 7x gelijk, 55 ptn) wint ook het tweede duel tegen Hyundai (25%, 10 uit 40, 4x gelijk, 34 ptn): 2-1.
Alfa Romeo (58%, 21 uit 36, 1x gelijk, 64 ptn) doet hetzelfde tegen Toyota (26%, 11 uit 43, 7x gelijk, 40 ptn): 2-1.
Audi (24%, 12 uit 49, 4x gelijk, 40 ptn) heeft de eer om de 100ste overwinning op nul in de boeken te zetten waarvan de Duitsers er vier op naam hebben staan. Ditmaal werd Volvo (44%, 17 uit 39, 7x gelijk, 58 ptn) makkelijk aan de kant geschoven: 3-0.
De Phaeton wint voor de tweede keer namens Volkswagen (20%, 10 uit 50, 9x gelijk, 39 ptn): 2-1. Cadillac (19%, 4 uit 21, 3x gelijk, 15 ptn) verliest alweer drie duels op rij.
Citroën (53%, 25 uit 47, 10x gelijk, 85 ptn) duelleert graag tegen Ford (30%, 17 uit 56, 8x gelijk, 59 ptn). De 3-0 overwinning leidt tot een comfortabele voorsprong van 4-1 in onderlinge ontmoetingen.
Porsche (34%, 10 uit 29, 4x gelijk, 34 ptn) ziet de Cayenne na twee nederlagen, onder andere tegen de eerste generatie X6, wel winnen als Coupé: 2-1-0. BMW (51%, 28 uit 55, 10x gelijk, 94 ptn) houdt Mercedes-Benz (31%, 16 uit 52, 8x gelijk, 56 ptn) achter zich.
Jaguar (60%, 18 uit 30, 3x gelijk, 57 ptn) noteert dezelfde uitslag tegen nummer twee Ferrari (52%, 14 uit 27, 3x gelijk, 45 ptn) en het in balans geduwde McLaren (3 uit 6, 1x gelijk, 10 ptn). De Britten blijven ongeslagen na vier ‘trio-duels’, ook de F-Type is al drie duels heer en meester.
De 207 CC pakt met 2-1 de volle buit na verlies van de hatchback en SW en is daarmee verantwoordelijk voor de eerste zege van Peugeot (42%, 23 uit 55, 5x gelijk, 74 ptn) op Renault (53%, 28 uit 53, 8x gelijk, 92 ptn) in vier duels.

Duel 693: Skoda Superb Combi vs. Subaru Outback

https://i.imgur.com/2RdpOTw.jpghttps://i.imgur.com/7uquwGT.jpg

Duel 694: Mazda Luce Rotary Coupé (1969-1972) vs. Opel Commodore Coupé (1967-1971)

https://i.imgur.com/uYlQTws.jpghttps://i.imgur.com/D9jQX41.jpg
Vive la France, Vive la Différence

ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12244
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance » 02 jul 2020, 19:52

693: een typisch duel waarbij ik mezelf de vraag stel welke auto het meest zou bevallen voor dagelijks gebruik. Dan wordt het de Superb. De Outback is niet modern genoeg en ziet er tegenwoordig pompeus uit.

694: de Mazda oogt iets frisser met een aantal aparte details, maar vanwege de tegenvallende zuinigheid en betrouwbaarheid van de rotatiemotor stap ik toch een keertje in een klassieke Opel.
Vive la France, Vive la Différence

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11048
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss » 02 jul 2020, 20:36

693: De Subaru. Niet dat ik er nou zo heel enthousiast van wordt, maar de Superb doet me echt helemaal niks.

694: absoluut de Mazda. Best leuk die Opel, maar de Luce is wel oneindig fraaier, en technisch zoveel interessanter. Over verbruik ga ik niet zeuren (alsof je met die Opel ooit in de buurt van de 1:10 zal komen....), en als het nu na zo'n halve eeuw nog rijdt heb ik er wel vertrouwen in....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!

Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2807
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin » 04 jul 2020, 13:36

Die Sub.ziet er wel erg groot uit. Ik ga voor de Skoda.

Oude Opels en ik, ook als ik er langer over denk, kom ik bij de Opel uit.
Stap eens op de fiets

Plaats reactie