Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12616
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

716: ook als CC zal de Focus een stuk beter rijden, maar karakter wint het in dit duel. De Cabrio vond ik altijd de leukste PT Cruiser.

717: de New Yorker, want diens ontwerp bevalt me beter.

718: wederom de Chrysler. Bijzondere auto en leverbaar met V6.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12616
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De ongeslagen PT Cruiser verstevigt zijn positie als topscorer van Chrysler (41%, 7 uit 17, 21 ptn) na winst op de topscorer van Ford (31%, 18 uit 58, 8x gelijk, 62 ptn): 2-0.
Het tweede Amerikaanse onderonsje eindigt in een 1-1 gelijkspel tussen Buick (40%, 2 uit 5, 1x gelijk, 7 ptn) en Chrysler (39%, 7 uit 18, 1x gelijk, 22 ptn) hetgeen voor beide merken een primeur is.
Chrysler (42%, 8 uit 19, 1x gelijk, 25 ptn) sluit de drieluik uitermate positief af na de tweede zege op nul: 2-0. Mazda (47%, 21 uit 45, 9x gelijk, 72 ptn) verliest voor de vierde keer op rij.

Het paasweekend valt samen met het elfjarig jubileum van 'Het Duel'. Vrolijk Pasen! :D

Duel 719: Fiat 126 (1972-1980) vs. Suzuki Alto (1979-1984)

https://i.imgur.com/BxcalNi.pnghttps://i.imgur.com/mPH8fOI.png

Duel 720: Land Rover Freelander Softback (2002-2003) vs. SsangYong Korando Softtop (1999-2006)

https://i.imgur.com/gaBfaE1.pnghttps://i.imgur.com/ynCDU08.png

Duel 721: Citroën XM Break V6 (1991-2000) vs. Mitsubishi Sigma Station Wagon 3.0i V6 (1992-1996)

https://i.imgur.com/UD1NaK5.pnghttps://i.imgur.com/wVgsNqu.png

Duel 722: Peugeot e-208 vs. Renault Zoe

https://i.imgur.com/q7LXusv.pnghttps://i.imgur.com/ZA8NmyI.png

Duel 723: Jaguar XJ (XJ40, 1986-1994) vs. Lexus LS (1989-1994)

https://i.imgur.com/zoo829Q.pnghttps://i.imgur.com/eJ2F1uN.png

Duel 724: Alfa Romeo GTV6 2.5 (1980-1987) vs. Ford Capri 2.8 Injection (1981-1986)

https://i.imgur.com/WFmDGg5.pnghttps://i.imgur.com/9OrVI86.png

Duel 725: Aston Martin DBS Superleggera vs. Lamborghini Sián FKP 37

https://i.imgur.com/8Sr0tSQ.pnghttps://i.imgur.com/UZDNi6H.jpg

Duel 726: Opel Vectra (1995-2002) vs. Subaru Legacy (1998-2004) vs. Volkswagen Passat (1996-2005)

https://i.imgur.com/3YRkQUF.pnghttps://i.imgur.com/nxHT3AM.png
https://i.imgur.com/7nlwCzQ.png

Duel 727: Kia Venga (2009-2019) vs. Toyota Verso-S (2010-2017)

https://i.imgur.com/NaoHhVg.pnghttps://i.imgur.com/vYKXglF.png

Duel 728: Mazda 323 (1994-1998) vs. Nissan Almera (1995-2000) vs. Seat Toledo (1991-1999)

https://i.imgur.com/3a8KU7c.pnghttps://i.imgur.com/8R80viD.png
https://i.imgur.com/aPfPusR.png

Duel 729: Ferrari 360 Spider (2000-2004) vs. Porsche 911 Turbo Cabriolet (2004-2006)

https://i.imgur.com/n6eIYqh.pnghttps://i.imgur.com/0bddwEK.png
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11318
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

719: De Alto is uiteraard onmiskenbaar de modernere auto van de twee, zodanig zelfs dat het lastig is voor te stellen dat beiden gelijktijdig in de showroom hebben gestaan. En eigenlijk was dit best een stoer karretje, nog niet zo smal en hoog als de modellen die volgden. De Fiat is ook wel een aardig (maar hopeloos ouderwets) karakterbakkie, maar toch niet genoeg om dit te winnen.

720: Makkie, de Korando. Altijd al een leuke auto gevonden en op z'n capaciteiten valt niks af te dingen. De Freelander, tsja, die was het toch altijd net niet.

721: Niks mis met zo'n Sigma, heerlijke bak. Maar ja, zo'n XM is toch een klasse apart. Wel zou ik bij beiden de sedan/berline boven de station prefereren. Waarbij die versie van de Mits dan zo volgestopt zat met gadgets dat ik die dan wellicht zelfs de voorkeur zou hebben gegeven.

722: Lastig. De 208 is toch veruit de aantrekkelijker auto van de twee, maar Renault heeft de techniek toch duidelijk beter onder de knie. Een e-Clio zou de keuze een stuk makkelijker gemaakt hebben. Ik neig dan toch naar de Peus, nadrukkelijk een keuze van het hart over het verstand.

723: Wederom lastig. Zo'n Jaguar heeft toch die typische Britse klasse waar anderen niet aan kunnen tippen. En toch heeft dit model me nooit echt aangesproken, pas na de grondige vernieuwing kwam hij echt tot z'n recht. En zou hij het puur op uitstraling gewonnen hebben. Nu gaat mijn voorkeur toch uit naar de LS. Qua uitstraling legt ie het zonder meer af, maar dit was een technisch hoogstandje dat de gehele concurrentie terug naar de tekentafel stuurde.

724: Beiden lekker, maar toch een lichte voorkeur voor de GTV.

725: De DBS, gewoon helemaal een Aston Martin zoals een Aston Martin moet zijn. Ergens zou ik de Sián helemaal geweldig moeten vinden, maar nee, op de een of andere manier doet ie het toch niet voor mij.

726: Over de Vectra in deze gedaante kan ik kort zijn: vergeetbaar model. Deze Legacy balanceert een beetje teveel op het randje van karakter en gewoon lelijk, duidelijk de minste generatie uit de reeks. De Passat in deze gedaante daarentegen was, zeker als sedan, wat mij betreft een van de sterkste designs van VW ooit. Bijna minimalistisch simpel, maar een perfect samenspel van rondingen en hoeken.

727: Pffft....doen maar de Venga....

728: De Almera is de eerste afvaller, dit model heeft me nooit kunnen bekoren, en qua rijden wist ie evenmin te overtuigen. Dan de Toledo, een model waar ik oorspronkelijk toch wel een zwak voor had (mede omdat we destijds ook een Seat voor de deur hadden staan), maar waar de tand des tijds wel erg snel grip op kreeg. Dus dan toch maar de 323, weliswaar zeker niet het meest aansprekende model (zeker niet naast broertjes C en F) maar hij klopt gewoon.

729: Absoluut de Ferrari. De 996 was al bepaald niet het hoogtepunt uit de 911-historie, en de Cabrio leed daar nog wat meer onder dan de andere modellen. De 360 is daarnaast een eersteklas beauty, met of zonder dak.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12616
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

719: de Suzuki, voor de verandering is deze generatie Alto acceptabel. De 126 mist toch het bijzondere van de 500.

720: ik neig naar de SsangYong ondanks het hogere gewicht. Iets meer vertrouwen in diens kwaliteiten.

721: qua eigenzinnigheid wint Citroën met gemak, want de Sigma wil van voren graag een BMW zijn. Ik kies wel voor de Mitsubishi. Prima auto met een handzaam formaat. Hoe comfortabel en ruim ook, een XM hoort een berline te zijn :yes:

722: de Zoe houdt zich goed staande tegen nieuwkomers als de e-208, dus ik stap in de Renault. Ik ga het model steeds meer waarderen. Uiteindelijk is het de betere elektrische auto voor dagelijks gebruik. Complimenten ook voor Peugeot dat met de nieuwe 208 letterlijk en figuurlijk weer kleur geeft aan de wegen. Kopers schuwen het niet om blauw of geel te kiezen. Oké, geel is standaard, maar dan nog :puh:

723: duidelijk de XJ vanwege de ongeëvenaarde Britse stijl. De eerste LS is mij te klinisch en mist de uitstraling van een toplimousine.

724: eitje voor de Ford. Klassieke, sportieve Alfa’s die mij bevallen zijn zeldzaam.

725: zonder twijfel de Aston Martin! Helemaal goed zo’n DBS 8-) De Lamborghini is ook lekker, maar die motorkap hè...

726: de VW en niet eens met tegenzin. Deze Passat vond ik altijd minder doorsnee dan normaal, voor zover het kon natuurlijk.

727: een maatje en zijn gezin hebben een Venga. Hij heeft niks met auto’s en zocht naar een betrouwbare, praktische gezinswagen. Volgens mij zijn ze er tevreden mee. Ik had toch even verder gezocht naar een model met kloppende lijnen. Dan liever de Verso-S.

728: de Toledo mag dan ouder zijn, maar hij doet me nog altijd meer dan het geriatrisch duo uit Japan.

729: zeker de Ferrari! Tijdloze schoonheid :clap:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12616
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Suzuki (58%, 15 uit 26, 3x gelijk, 48 ptn) wint met 2-0 van Fiat (30%, 14 uit 46, 6x gelijk, 48 ptn) na een eerder gelijkspel tussen beide merken.
SsangYong (3 uit 6, 9 ptn) noteert dezelfde score en duwt zichzelf en Land Rover (7 uit 14, 3x gelijk, 24 ptn) in balans.
Citroën (51%, 25 uit 49, 12x gelijk, 87 ptn) en Mitsubishi (54%, 14 uit 26, 5x gelijk, 47 ptn) houden elkaar in evenwicht: 1-1.
Peugeot (42%, 24 uit 57, 6x gelijk, 78 ptn) en Renault (52%, 28 uit 54, 9x gelijk, 93 ptn) spelen voor de tweede keer gelijk na vijf ontmoetingen: 1-1.
Ook in hun tweede duel komen Jaguar (58%, 18 uit 31, 4x gelijk, 58 ptn) en Lexus (26%, 7 uit 27, 6x gelijk, 27 ptn) tot een remise: 1-1. Een primeur voor de XJ, maar de Britse limousine blijft net als de LS ongeslagen.
Alfa Romeo (57%, 21 uit 37, 2x gelijk, 65 ptn) en Ford (31%, 18 uit 59, 9x gelijk, 63 ptn) spelen eveneens gelijk met 1-1.
Aston Martin (44%, 8 uit 18, 2x gelijk, 26 ptn) verslaat Lamborghini (47%, 7 uit 15, 2x gelijk, 23 ptn) voor de tweede keer in vier duels: 2-0.
Volkswagen (21%, 11 uit 52, 9x gelijk, 42 ptn) boekt pas de tweede zege na negentien deelnames aan een driestrijd en doet dit zelfs voor het eerst op nul: 2-0-0. De Passat heeft genoeg aan de helft van het aantal duels van de Golf om diens positie als topscorer over te nemen. Voor Opel (45%, 23 uit 51, 5x gelijk, 74 ptn) en Subaru (57%, 13 uit 23, 2x gelijk, 41 ptn) resteert een oneervol punt. Daar mag vooral de Vectra blij mee zijn, want dit model won in de eerdere drie duels nog nooit een punt.
Kia (49%, 17 uit 35, 8x gelijk, 59 ptn) is nog altijd ongeslagen tegen Toyota (24%, 11 uit 45, 9x gelijk, 42 ptn) na hun tweede gelijkspel in vier duels: 1-1.
Mazda (46%, 21 uit 46, 10x gelijk, 73 ptn) en Seat (58%, 19 uit 33, 4x gelijk, 61 ptn) delen de punten: 1-1-0. Hierdoor blijven de 323 en Toledo ongeslagen, terwijl de Almera nog steeds puntloos is na drie duels namens Nissan (34%, 16 uit 47, 7x gelijk, 55 ptn).
De 360 Modena speelde eerder gelijk tegen de Maserati 3200 GT en nu zorgt de Spider voor de vierde nederlaag van de 911: 2-0. Ferrari (55%, 16 uit 29, 3x gelijk, 51 ptn) behoudt met drie overwinningen in vijf ontmoetingen het overwicht op Porsche (33%, 10 uit 30, 4x gelijk, 34 ptn).

Duel 730: Dacia Nova (1995-2000) vs. Ford Aspire (1993-1997)

https://i.imgur.com/xQa2ROw.pnghttps://i.imgur.com/3pA4mUW.png

Duel 731: Dacia Sandero Stepway vs. Opel Crossland vs. Suzuki Vitara

https://i.imgur.com/xZxSahC.pnghttps://i.imgur.com/mpBBetu.png
https://i.imgur.com/sXZAJhG.png

Duel 732: Dacia Spring vs. Seat Mii electric

https://i.imgur.com/hbGb165.pnghttps://i.imgur.com/BdfyRKw.png
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11318
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Duel 730: de Dacia, die Kia Ford oogt me veel te modern.

Duel 731: ik ben geneigd te zeggen dat ik in dit gezelschap de Duster een logischer kandidaat zou hebben gevonden, maar desondanks toch de Sandero.

Duel 732: hier toch de Seat. Op zichzelf vind ik die Spring een erg leuk ogend karretje, maar ze zijn een beetje té ver doorgeslagen in hun poging een goedkope EV te maken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2864
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Ik kom op hetzelfde rijtje uit als Wiz.
De Nova komt mij overigens onbekend voor. Misschien onbewust uit mijn geheugen gewist.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 12616
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

730: best grappig zo'n Aspire, maar ik kies de Nova vanwege de speciale betekenis voor het merk.

731: de Sandero, want de andere twee bieden te weinig voor hun meerprijs.

732: wederom de Dacia. Duidelijk budget, maar in verhouding meer geslaagd als EV voor in en rond de stad dan dat verplichte Spaanse nummer.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie