Het Duel
Re: Het Duel
702: vanwege de zeldzaamheid.
703: de Z1. Wat gedateerd, maar een icoon. De MG zie ik liever in de oorspronkelijke uitvoering (smaller)
704: Tsja, niet mijn segment. Ik ga mee met de Kia.
703: de Z1. Wat gedateerd, maar een icoon. De MG zie ik liever in de oorspronkelijke uitvoering (smaller)
704: Tsja, niet mijn segment. Ik ga mee met de Kia.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Ervan uitgaande dat Martin de ZS ook zeldzamer vindt dan de A3 ziet MG (30%, 3 uit 10, 1x gelijk, 10 ptn) kans om voor het eerst een wedstrijd op nul te winnen tegen Audi (24%, 12 uit 50, 4x gelijk, 40 ptn): 3-0.
BMW (51%, 29 uit 57, 10x gelijk, 97 ptn) zet MG (27%, 3 uit 11, 1x gelijk, 10 ptn) wel aan de kant met 2-1. De Z1 volgt daarmee het goede voorbeeld van de Z3, Z4 en Z8.
Na nederlagen tegen de Nissan Cube en Suzuki SX4 boekt de Soul een eerste zege namens Kia (52%, 17 uit 33, 6x gelijk, 57 ptn): 2-1-0. Mazda (48%, 21 uit 44, 9x gelijk, 72 ptn) houdt MG (25%, 3 uit 12, 1x gelijk, 10 ptn) achter zich.
Duel 705: Peugeot 106 GTi (1996-2003) vs. Seat Arosa 1.4 16V Sport (1999-2004)
Duel 706: Artega GT (2009-2012) vs. Lotus Europa S (2006-2010)
BMW (51%, 29 uit 57, 10x gelijk, 97 ptn) zet MG (27%, 3 uit 11, 1x gelijk, 10 ptn) wel aan de kant met 2-1. De Z1 volgt daarmee het goede voorbeeld van de Z3, Z4 en Z8.
Na nederlagen tegen de Nissan Cube en Suzuki SX4 boekt de Soul een eerste zege namens Kia (52%, 17 uit 33, 6x gelijk, 57 ptn): 2-1-0. Mazda (48%, 21 uit 44, 9x gelijk, 72 ptn) houdt MG (25%, 3 uit 12, 1x gelijk, 10 ptn) achter zich.
Duel 705: Peugeot 106 GTi (1996-2003) vs. Seat Arosa 1.4 16V Sport (1999-2004)
Duel 706: Artega GT (2009-2012) vs. Lotus Europa S (2006-2010)
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
705: in reguliere uitvoering zou ik wel voor de Arosa zijn gegaan, maar tegen de 106 GTi is ie volstrekt kansloos. Machtig scheurijzertje!
706: Ik heb de Europa altijd al een wat eigenaardig ding gevonden, en met de jaren is ie er ook niet mooier op geworden. Zal desondanks vast heerlijk rijden, maar dat doet de Artega ook. Die wint dit dan ook op z'n sloffen.
706: Ik heb de Europa altijd al een wat eigenaardig ding gevonden, en met de jaren is ie er ook niet mooier op geworden. Zal desondanks vast heerlijk rijden, maar dat doet de Artega ook. Die wint dit dan ook op z'n sloffen.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
705: leuk duo! De 106 geniet de voorkeur.
706: zonder twijfel de Lotus vanwege diens puurheid. Zo'n Artega lijkt vooral een bouwpakket van VAG te zijn en dan heb ik toch liever een echte Cayman.
706: zonder twijfel de Lotus vanwege diens puurheid. Zo'n Artega lijkt vooral een bouwpakket van VAG te zijn en dan heb ik toch liever een echte Cayman.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Ook de Peu. voor mij. Van het VW concern vind ik overigens de Lupo leuker dan de Arosa.
Daarnaast: oei, gewoonlijk ben ik wel een Lotus fan. Vaak genoeg bij de importeur staan kijken toen die nog in de regio zat. Nu soms nog in Houten op weg naar Expo. En toch; de Artega een keer in het wild gezien op de parkeerplaats bij de Nürburgring. Leuk ding hoor.
Voor mij de Artega.
Daarnaast: oei, gewoonlijk ben ik wel een Lotus fan. Vaak genoeg bij de importeur staan kijken toen die nog in de regio zat. Nu soms nog in Houten op weg naar Expo. En toch; de Artega een keer in het wild gezien op de parkeerplaats bij de Nürburgring. Leuk ding hoor.
Voor mij de Artega.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Peugeot (43%, 24 uit 56, 5x gelijk, 77 ptn) trekt de stand met Seat (59%, 19 uit 32, 3x gelijk, 60 ptn) gelijk na twee duels door de zevende overwinning op nul te noteren: 3-0. De Fransen hebben daarmee het record alleen in handen.
Debutant Artega wint met 2-1 en duwt Lotus (43%, 3 uit 7, 9 ptn) uit balans.
Duel 707: Daihatsu Cuore (2002-2006) vs. Hyundai Atos (1999-2008)
Duel 708: Audi 80 (1979-1986) vs. Saab 90 (1984-1987)
Debutant Artega wint met 2-1 en duwt Lotus (43%, 3 uit 7, 9 ptn) uit balans.
Duel 707: Daihatsu Cuore (2002-2006) vs. Hyundai Atos (1999-2008)
Duel 708: Audi 80 (1979-1986) vs. Saab 90 (1984-1987)
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
707: doe maar de Cuore. Is uiteraard nog een typische A-segmenter van de oude stempel, maar je weet dat het nooit kapot zal gaan. Die ATOS is er nog een uit de tijd dat de Koreanen nog wel wat te leren hadden, en anders dan landgenoot Matiz ontbreekt ook enige vorm van charme om dat te compenseren.
708: 90 > 80. Zo simpel kan het zijn. Zonder gekheid, die oude Saabs blijven uiteraard geweldig, terwijl deze generatie 80 me werkelijk helemaal niks doet. Een generatie later had me wellicht anders doen oordelen, en zeker met 5-pitter aan boord had die er toch minimaal een gelijkspel van kunnen maken.
708: 90 > 80. Zo simpel kan het zijn. Zonder gekheid, die oude Saabs blijven uiteraard geweldig, terwijl deze generatie 80 me werkelijk helemaal niks doet. Een generatie later had me wellicht anders doen oordelen, en zeker met 5-pitter aan boord had die er toch minimaal een gelijkspel van kunnen maken.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
707: ik vind de Atos best sympathiek, maar deze Cuore was in die tijd de betere koop.
708: de Saab, want voor mij een bekende en karaktervolle klassieker.
708: de Saab, want voor mij een bekende en karaktervolle klassieker.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
707: de Cuore. Het is net als de Atos een koekblik maar er zit wat mij betreft net wat meer slimmigheid in (de 'packaging' van zo'n Cuore is, net als bij de opvolger, gewoon heel goed gedaan).
708: toch lastig. Deze generatie 80 is zeker niet de interessantste, maar de 90 is op zijn beurt weer de minst interessante Saab (kop van een 99 en kont van een 900, en dan nog de tweedeurs sedan ook). Qua oddity value wint-ie dan weer dik van de Audi dus voor mij ook een vinkje bij de Saab.
708: toch lastig. Deze generatie 80 is zeker niet de interessantste, maar de 90 is op zijn beurt weer de minst interessante Saab (kop van een 99 en kont van een 900, en dan nog de tweedeurs sedan ook). Qua oddity value wint-ie dan weer dik van de Audi dus voor mij ook een vinkje bij de Saab.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Het Duel
Hier ook de cuore en de Audi. De strakke lijnen van de Audi kan ik waarderen, terwijl de Saab één van de minder aansprekende Saab's is.
Stap eens op de fiets