Het jaar 0 N.A. (en verder)

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door HondArd »

Alle groene moraalridders ten spijt is de uitvinding van de auto is één van de grootste uitvindingen die de mens ooit gedaan heeft. Zelfs de uitvinding van de motorfiets heeft de ontwikkeling van de auto als insteek. De auto met interne verbrandingsmotor was zelfs in het stadse leefmilieu een verademing voor het leefklimaat, daar paarden (al dan niet met wagens) een nog grotere aanslag op het leefmilieu pleegden, om over de veiligheid van die constructies ten opzichte van de auto maar te zwijgen.
Vandaar dat ik voor dit topic de uitvinding van de auto als jaar 0 beschouw (Na de Auto), en met elk opvolgende post is het de bedoeling dat er een auto wordt geplaatst die een jaar later (commerciëel) verkrijgbaar was, al dan niet in kleine serie. Je mag maar één auto per keer plaatsen, en geen twee berichtjes achter elkaar. Bedoeling is dat je een plaatje plaatst en een toelichting waaruit blijkt dat het jaartal klopt.

We beginnen uiteraard met het jaar 0 (oftewel het jaar 1885 volgens de westerse jaartelling) met de Benz patent Motorwagen.

Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door Leeuw »

Leuk spel Ard, weer eens wat anders. De eerste jaren zullen wel wat stroef gaan met weinig sexy auto's

edit: jah, eerste vlaggetje
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door HondArd »

Lijkt me een mooie test voor de echte autliefhebbers, maar ik vraag me wel af of de eerste jaren ook daadwerkelijk ingevuld kunnen worden :problem:

En ook ik heb mijn eerste vlaggetje te pakken :D
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door WizardOfOss »

Spammers!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door HondArd »

Niet veel beweging in dit topic, en eigenlijk had ik dat ook wel verwacht. In de eerste jaren van de automobiel ben ik zelf nog geen andere seriegeproduceerde exemplaren tegengekomen, het is hooguit bij wat eenmalige producten gebleven. Het jaar 1 N.A. staat vooral in het teken van de Daimler Motorized Carriage.
http://gtm-media.discoveryeducation.com/videos/imagelibrary/printImages/EF6DA757-CA57-C874-D0B32F111F631EBB.jpg
"The closest to reality car that money can buy"
Brokkenpiloot
.
.
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:44

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door Brokkenpiloot »

De eerste jaren zullen inderdaad taai zijn maar ik heb iets uit het jaar 2 N.A. gevonden.

In het jaar 2 N.A.(1887) bouwde Ramson Eli Olds zijn eerste (stoom)auto
Pas 10 jaar later werd Oldsmobile opgericht.
Het plaatje toont een replica (zie http://www.remarkablecars.com/for-sale/ ... 1/cat/4257)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door Leeuw »

En weer een jaartje later 1888 bouwde Bromovsky & Schulz de z.g. “Second Marcus Car” Naar de vader van de internal combustion engine Dhr.Siegfried Marcus De eerste marcus auto met soort van cilindermotor op vloeistof brandstofkomt uit 1870 !

*toch wel een leerzaam topic*

Afbeelding
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door HondArd »

Kijk, nu gaat het lopen. Het jaar 1889 (oftewel 4 N.A.) liet dit exemplaar zien, de Daimler Wire Wheel Car
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door weer een forummer »

Ik heb me helemaal suf gezocht naar iets uit 1887 maar kon niets vinden. Gelukkig wel iets uit 1890, namelijk de eerste auto van Panhard die het toen nog samen deed met Lavissor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Bericht door HondArd »

1891, de Peugeot Type 3
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie