Pagina 4 van 8

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 19:04
door weer een forummer
De eerste Alfa Romeo's stammen uit 1910. Dit is één van de twee: De 24 HP.

Afbeelding

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 19:13
door Jurjen
Leuk topic dit! Veel van die auto's staan overigens in het Automuseum in Molsheim, wat zowieso erg gaaf is om eens te zien! (heb ik de foto's wel eens geplaatst?)

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 19:49
door Leeuw
Jurjen schreef:(heb ik de foto's wel eens geplaatst?)
nope, niet dat ik weet iig

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 19:53
door WizardOfOss
Jurjen schreef:Leuk topic dit! Veel van die auto's staan overigens in het Automuseum in Molsheim, wat zowieso erg gaaf is om eens te zien! (heb ik de foto's wel eens geplaatst?)
Zeker gaaf, je had hem dus toch nog in je grote roadtrip opgenomen?

OT:

Afbeelding
1911 Overland OctoAuto
Milton Reeves had a very hard head and, apparently, very poor eyesight. While the general conformation of the automobile was largely sorted out in the first decade of the 20th century — particularly that business about four wheels — Reeves thought perhaps eight or a minimum of six wheels might provide a smoother ride. Welding in some bits to a 1910 Overland and adding two more axles and four more guncart-style wheels, Reeves created the OctoAuto, proudly displaying it at the inaugural Indianapolis 500. Like its Marvel Comics-worthy name, the car was a bit of a monster, measuring over 20 ft. long. Talk about scaring the horses. Zero orders for the patently ugly and silly OctoAuto apparently didn't discourage Reeves, who tried again the next year with the Sextauto (six wheels, single front axle design). Reeves is remembered today as the inventor of the muffler, which is far from ignominy.
Bron

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 21:29
door Leeuw
wat een bizar ding.

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 21:35
door HondArd
Dit is dan weer een stuk normaler, een Renault CB coupé de Ville uit 1912.
Afbeelding

Ik had al en vaag vermoeden van "die auto ken ik van een beruchte scéne uit een vage film", en als je het verhaaltje leest dan klopt dat nog ook.

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 21:37
door Leeuw
HondArd schreef:Dit is dan weer een stuk normaler
Maar die dude die erin zit :emo:

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 16 mar 2010, 21:45
door weer een forummer
Uit 1913 komt deze Hotchkiss AD (alweer Frans)

Afbeelding

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 17 mar 2010, 11:20
door Scandinavian
Gräf und Stift uit Oostenrijk produceerden in 1914 deze staatsielimousine.
In zo'n auto werd de Oostenrijkse kroonprins Frans-Ferdinand in Sarajewo vermoord in augustus 1914: dat was het begin van de eerste wereldoorlog.

Re: Het jaar 0 N.A. (en verder)

Geplaatst: 17 mar 2010, 13:32
door HondArd
Een Dodge uit 1915.
Afbeelding

Volgens deze link de eerste auto met een 12V electrisch systeem.