Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Een octavia II is in ieder geval niet krap, deze serie weet ik niet. De Accord vind/vond ik wel mooi en modern vormgegeven.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Het was een beetje flauw van me om het immer verliezende Hyundai te laten strijden tegen twee concurrenten. Ditmaal kregen de Koreanen niet eens een stem hetgeen wel lukte in de andere duels. De Octavia pakte nog één stem af van de Accord die glansrijk zegevierde met 6-0-1. Honda komt daarmee op 71% (5 uit 7, 1x gelijk), Skoda daalt naar 40% (2 uit 5) en Hyundai heeft het negatieve verliesrecord van 7 weer in eigen handen.

Een nieuw jaar is begonnen en het leek mij leuk om de 3 best verkochte auto's in 2011 uit een segment tegen elkaar te laten strijden. Heeft de Nederlandse consument verstand van zaken? Het A- tot en met het F-segment plus de midi-MPV's en -SUV's komen in de loop der tijd voorbij. Ik start met het D-segment. Overigens zijn jullie zoals altijd vrij om duels in te sturen ;)

Duel 153: Audi A4 vs. Peugeot 508 vs. Volkswagen Passat

http://www.knac.nl/wp-content/uploads/2011/12/1-1-570x480.jpghttp://img.auto.cz/news/img/galleries/2011-03/pe5829_4d36d1872be03.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/TLdVasI0bbI/AAAAAAADbEI/u2W3ckxi6s4/s1600/2011-VW-Passat-48.JPG
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Het Duel

Bericht door Jurjen »

Ik neem de 508!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Het Duel

Bericht door #3 Micha »

Voor mij ook de Peugeot, ik ben consequent tegen Audi, en de Volkswagen :sleepey:.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Mag ik ook de benenwagen kiezen?

Nou vooruit, omdat het moet, doe maar de A4. Hoewel het vast drie prima auto's zijn weten ze geen van drieën ook maar enig enthousiasme in me op te wekken. Daarom maar de auto met de hoogste inruilwaarde...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

#3 Micha schreef:Voor mij ook de Peugeot, ik ben consequent tegen Audi, en de Volkswagen :sleepey:.
Check ende idem

De 508 is niet zo'n mooi ontwerp als oudere peugeots, maar in dit rijtje lekker anders.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door weer een forummer »

Ook ik ga voor een 508! De auto ziet er in het echt beter uit dan op de foto's.
Gebruikersavatar
De Schaduw
.
.
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:33
Locatie: Provincie Utrecht / Limburg

Re: Het Duel

Bericht door De Schaduw »

Zonder enige twijfel is voor mij de Passat de eerste afvaller.
Daarna wordt het lastig. De Peus biedt veel waar voor z'n geld maar het ontbreken van een beetje fatsoenlijk sterke motor doet hem voor mij de das om. Toch maar de A4 dus. Niet overtuigend, maar toch.
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Het Duel

Bericht door Joël D. »

Ik ga ook voor de A4.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De facelift ontdeed de Passat van zijn karakter, maar hij kreeg wel een hoogwaardige Phaeton-uitstraling. Doet VW erg slim. Toch valt ie als eerste af, de 508 is duidelijk moderner. De A4 rijdt prima en is zijn meerprijs waard, maar Peugeot levert een goede allrounder die beter stuurt. Alleen jammer dat de Franse charme daaronder moest lijden.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie