Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Voor mij de 405, dat waren m.i. de hoogtijdagen voor Peugeot, wat een geweldig spul hadden ze toen. Perfecte balans van moderne techniek en klassiek uiterlijk.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Eind jaren ’80 was het mij al duidelijk dat de AvhJ verkiezing vooral een sterk staaltje benadrukken van de misplaatste superioriteit van de Europeese autoindustrie was.
In dit perspectief zou je kunnen stellen dat daar dan inmiddels juist minder sprake van is, want vanaf 1993 werden vier Aziatische auto's Europees Auto van het Jaar. Toch bijna één keer per vijf jaar :puh:
Vanaf 1994 wordt, naast de Japanse Auto van het Jaar, een aparte verkiezing voor importauto's gehouden in Japan. Mag jij raden hoeveel niet-Japanse auto's tussen 1980 en 1994 wonnen? ;)

Juist, 0. Alleen de Volkswagen Golf won beide Japanse awards in 2013-2014.

Los van dergelijke prijzen, we weten allemaal dat Japan nog niet zo lang geleden een erg gesloten automarkt had hetgeen natuurlijk ook geduid kan worden als misplaatste superioriteit en in elk geval protectionisme.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:
HondArd schreef:Eind jaren ’80 was het mij al duidelijk dat de AvhJ verkiezing vooral een sterk staaltje benadrukken van de misplaatste superioriteit van de Europeese autoindustrie was.
In dit perspectief zou je kunnen stellen dat daar dan inmiddels juist minder sprake van is, want vanaf 1993 werden vier Aziatische auto's Europees Auto van het Jaar.
Let dan ook op het woordje "vooral".
ViveLaFrance schreef:Los van dergelijke prijzen, we weten allemaal dat Japan nog niet zo lang geleden een erg gesloten automarkt had hetgeen natuurlijk ook geduid kan worden als misplaatste superioriteit en in elk geval protectionisme.
Wat ze in Japan doen juich ik ook niet toe maar daar heb ik hier niets aan, ik kijk naar wat in Europa geleverd wordt en dan zie ik dat bepaalde merken (en dat zijn niet alleen Japanse) in de Europeese AvhJ verkiezing onterecht ernstig tekort zijn gedaan. Volvo? BMW?
"The closest to reality car that money can buy"
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Het Duel

Bericht door AvdB »

Poeh, lastig. Beide spreken mij wel aan. Een oom van mij ui CH had een witte Galant HB, pratig ding vond ik dat. De Peu is een model wat in mijn jeugd veelvuldig rondreed, zeker als Break vind ik nog altijd erg geslaagd.

Toch kies ik voor de Galant.
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Het Duel

Bericht door Timo »

Ik begin de 405 de laatste jaren steeds meer te waarderen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:ik kijk naar wat in Europa geleverd wordt en dan zie ik dat bepaalde merken (en dat zijn niet alleen Japanse) in de Europeese AvhJ verkiezing onterecht ernstig tekort zijn gedaan. Volvo? BMW?
Je hoeft mij niet te overtuigen van de ongeloofwaardigheid van de Europese verkiezing ;) Ik zet mijn geld dit jaar op de Opel Astra, wat jij Ard? :clown:

Overigens denk ik dat de 405 zeer terecht de prijs won.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De Galant kan een eerdere zege op nul tegen de Hyundai Sonata geen positief vervolg geven. Peugeot (38%, 15 uit 39, 4x gelijk, 49 ptn) wint met 5-3 de tot nu toe enige confrontatie met Mitsubishi (44%, 8 uit 18, 3x gelijk, 27 ptn).

Duel 447: Alfa Romeo 8C Spider (2008-2010) vs. Ferrari F430 Spider (2005-2009)

http://i.imgur.com/Wfep4xS.jpghttp://i.imgur.com/4FrT0AU.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:
HondArd schreef:ik kijk naar wat in Europa geleverd wordt en dan zie ik dat bepaalde merken (en dat zijn niet alleen Japanse) in de Europeese AvhJ verkiezing onterecht ernstig tekort zijn gedaan. Volvo? BMW?
Je hoeft mij niet te overtuigen van de ongeloofwaardigheid van de Europese verkiezing ;) Ik zet mijn geld dit jaar op de Opel Astra, wat jij Ard? :clown:
BMW, Mazda, Honda en Tesla zijn aan de beurt om de titel te halen, of daarmee nou aan de criteria voldoen of niet. Opel biedt niets maar dan ook helemaal niets wat niet eerder in andere en dezelfde segmenten al eens eerder gedaan is. Het zal mij eerlijk gezegd niets verbazen als de Astra wel AvhJ wordt (waarbij voor de zoveelste keer de uitslag al op voorhand vastligt waarna de autojournalisten met het mes op de keel worden verplicht om er een geloofwaardig verhaal aan te hangen), maar dat maakt hem echt alles behalve een terechte AvhJ. Omdat het een (eveneens) Duits maar betaalbaarder alternatief is voor de gevestigde klasse? Kom op! Daar trapte ik in 2009 met de Insignia al niet in.
ViveLaFrance schreef:Overigens denk ik dat de 405 zeer terecht de prijs won.
Dat is ook mijn mening, maar dat neemt niet weg dat er in de uitverkiezing over al die jaren een patroon zat. Fiat Tipo in 1989, omdat het DE C-segmenter was die op kwaliteitsindruk een Golf benaderde :lol: Als er 1 auto in 1988 even goed zo niet beter was dan een Golf was het de R19 wel.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Het Duel

Bericht door Timo »

Hoe is dit een keuze. De 8C. Bloedmooi. Zou ik elke Ferrari voor laten staan. Oke misschien geen F40 of F50, maar je snapt m'n punt.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Met dak zeker de 8C. Zo mooi dat je hem al z'n foutjes (en schijnbaar zijn dat er toch wel veel) probleemloos vergeeft. Maar zonder dak ga ik toch voor de Ferrari. Ook al is het zeker niet mijn favoriete model, hij klopt wel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie