Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

Met die Prelude zo vanuit een ongelukkige hoek gefotografeerd, in een verkeerde kleur en met wieldoppen zou ik alsnog bijna gaan twijfelen (de Calibra komt hier welhaast optimaal tot z'n recht), maar toch absoluut de Honda. En al helemaal als ik ook even het interieur erbij bedenk. Niet dat er heel veel mis is met een Calibra, maar vanuit elke andere hoek oogt een Prelude zoveel stoerder en krachtiger.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Het Duel

Bericht door AvdB »

Voor mij ook de Prelude, persoonlijk vind ik het de mooiste Prelude. Lekker stoer en sportief, maar ook ingetogen en chique (mits nog in originele staat natuurlijk). Een docent van mij op de middelbare had er een in het zwart met cognac-kleurig leder interieur. Jammie!
de Calibra komt hier welhaast optimaal tot z'n recht


Als de foto 's nachts en zonder flitser was genomen, dan was het een perfect plaatje :yes: :clown:
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

:lol:

Maar zonder gekheid, de Calibra is wat mij betreft toch zeker een fraaie wagen. Maar waar de Prelude juist vanuit een driekwart-perspectief het best tot z'n recht komt verliest de Calibra dan aan kracht. De neus wordt dan wat al te gladjes, en de achterkant oogt een tikje te smal. Maar toch, als geheel een design dat de tand des tijds erg goed doorstaan heeft.

Alleen jammer van dat suffe Vectra-interieur. Dat van de Prelude oogt nu uiteraard ook wel behoorlijk gedateerd, maar was wel tamelijk uniek:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Het Duel

Bericht door AvdB »

WizardOfOss schreef::lol:

Maar zonder gekheid, de Calibra is wat mij betreft toch zeker een fraaie wagen. Maar waar de Prelude juist vanuit een driekwart-perspectief het best tot z'n recht komt verliest de Calibra dan aan kracht. De neus wordt dan wat al te gladjes, en de achterkant oogt een tikje te smal. Maar toch, als geheel een design dat de tand des tijds erg goed doorstaan heeft.
Zeker voor een Opel is de Calibra best fraai. Het interieur is inderdaad nogal duf, maar ja, it's a German!

Het is voornamelijk de smalle looks van de achterkant die het ontwerp om zeep helpen. De gladde neus kan prima, maar als de auto wat breder was geweest/had geoogd was het een geslaagder geheel. Overigens vind ik de facelift neus van de Calibra weer wat beter.
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

De keuze voor een Calibra valt vest te verdedigen, maar ik ga met de Prelude naar huis 8-) .
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Toen ik naar beneden scrolde was mijn eerste reactie :"leuk, een Prelude", tot ik zag dat hij naast een Calibra stond. Voor mij de Calibra.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

Deze Prelude is wel een coole bak, de Calibra doet niet wat een Corrado wel kan. De Corrado is nu best wel mooi, en de Calibra is het gewoon niet.

Dus de Prelude, en wat een gaaf dashboard heeft dat ding.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Beide niet mijn ding. De Calibra oogt erg kwetsbaar en de Prelude is raar. Ik vertrouw iets meer op het sportieve gehalte van de Honda.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De Prelude wint voor de tweede keer namens Honda (60%, 21 uit 35, 2x gelijk, 65 ptn): 5-1. Opel zakt naar 45% winst (18 uit 40, 3x gelijk, 57 ptn).

Het 554ste duel gaat tussen de best verkochte luxe compacte crossovers/SUV’s van vorig jaar in Europa en de VS.

Duel 553: Hyundai Trajet (2000-2008) vs. Pontiac Montana (1997-2005)

http://i.imgur.com/pPBSr1S.jpghttp://i.imgur.com/tdUrmNt.jpg

Duel 554: Audi Q3 vs. BMW X1 vs. Mercedes-Benz GLA-Klasse

http://i.imgur.com/Bdw833P.jpghttp://i.imgur.com/HInnpG0.jpg
http://i.imgur.com/87eCKEP.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

553: Trajet. Niet van harte, maar het enige positieve aan die Sintra Montana was volgens mij het absurde aantal bekerhouders.

554: absoluut de X1. Nog altijd geen auto waar ik wildenthousiast van word, maar wel heel veel aantrekkelijker dan z'n voorganger. Daar komt zo'n mismaakte Q3 of die A-klasse met identiteitscrisis nog niet eens bij in de buurt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie