Het Duel
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
De huidige Baleno stond aan de start van een succesreeks voor Suzuki (65%, 13 uit 20, 39 ptn) die door het oude model wordt doorgezet met een 4-1-0 zege. Daewoo (14%, 1 uit 7, 1x gelijk, 4 ptn) houdt Hyundai (24%, 8 uit 34, 3x gelijk, 27 ptn) achter zich.
Ook de 6-serie Gran Coupé wint voor de tweede keer namens BMW (53%, 26 uit 49, 9x gelijk, 87 ptn): 3-2. Maserati (47%, 7 uit 15, 2x gelijk, 23 ptn) ziet nu ook de nieuwe Ghibli voor het eerst in drie duels verliezen na diens verre voorvader.
Duel 583: Mazda Premacy (1999-2004) vs. Toyota Picnic (1995-2001)
Duel 584: Jeep Compass vs. Kia Sportage vs. Subaru XV
Ook de 6-serie Gran Coupé wint voor de tweede keer namens BMW (53%, 26 uit 49, 9x gelijk, 87 ptn): 3-2. Maserati (47%, 7 uit 15, 2x gelijk, 23 ptn) ziet nu ook de nieuwe Ghibli voor het eerst in drie duels verliezen na diens verre voorvader.
Duel 583: Mazda Premacy (1999-2004) vs. Toyota Picnic (1995-2001)
Duel 584: Jeep Compass vs. Kia Sportage vs. Subaru XV
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
- Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: Het Duel
583: de Mazda, voor een busje best aardig.
584: de Jeep! Na die gekke Renegade en maffe Cherokee is de Compass weer een fraaie en stoere Jeep. Een Kia of die andere zullen vast kwalitatief beter zijn, maar dat zijn geen Jeeps! Zet maar voor de deur!
584: de Jeep! Na die gekke Renegade en maffe Cherokee is de Compass weer een fraaie en stoere Jeep. Een Kia of die andere zullen vast kwalitatief beter zijn, maar dat zijn geen Jeeps! Zet maar voor de deur!
Do epic shit, how hard can that be??
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
583: de Picnic juist omdat het ongegeneerd een busje is. Met veel meer ruimte en gebruiksmogelijkheden. En dat is toch waar het om draait bij een MPV. De Mazda mag iets minder apart ogen, maar of ik dat nu een voordeel moet vinden....
584: de XV. En dan zo in knaloranje. Het opgehoogde hatchback-gehalte is weliswaar tamelijk fors vergeleken met de andere twee, maar toch staat er zo een lekker eigenwijze bak. Die ook nog eens prima schijnt te rijden, niet alleen op de verharde weg maar ook verbazingwekkend goed in vrij serieus terrein. De Sportage ben ik inmiddels ook wel gaan waarderen maar dat is dan toch een pure softroader. En de Jeep? Tsja, op de een of andere manier doet dit model me totaal niks.
584: de XV. En dan zo in knaloranje. Het opgehoogde hatchback-gehalte is weliswaar tamelijk fors vergeleken met de andere twee, maar toch staat er zo een lekker eigenwijze bak. Die ook nog eens prima schijnt te rijden, niet alleen op de verharde weg maar ook verbazingwekkend goed in vrij serieus terrein. De Sportage ben ik inmiddels ook wel gaan waarderen maar dat is dan toch een pure softroader. En de Jeep? Tsja, op de een of andere manier doet dit model me totaal niks.
Re: Het Duel
Grappig, toen we een jaar of 8 geleden (wat vliegt de tijd) op zoek gingen naar een midi-MPV viel de Mazda(-5) af omdat deze zwaarder was dan de Toyota (Corolla Verso). Bij de oudere exemplaren zou het andersom zijn geweest. Dus van deze twee wordt het de Mazda
Bij het andere duel duidelijk de Subaru
Bij het andere duel duidelijk de Subaru
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
583: Mazda, lijkt me iets minder afstandelijk rijden.
584: de Compass. Bij gebrek aan beter. De Sportage heeft me nog nooit kunnen boeien en heb ik liever als Hyundai Tucson. De XV was bij introductie in zijn geheel al gedateerd.
584: de Compass. Bij gebrek aan beter. De Sportage heeft me nog nooit kunnen boeien en heb ik liever als Hyundai Tucson. De XV was bij introductie in zijn geheel al gedateerd.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Mazda en de Subaru.
De XV vind ik eigenlijk nogal quirky en ook wel gaaf.
De XV vind ik eigenlijk nogal quirky en ook wel gaaf.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Na een uitglijder tegen Subaru gaat Mazda (46%, 17 uit 37, 9x gelijk, 60 ptn) door met het domineren van landgenoten. Toyota (27%, 10 uit 37, 5x gelijk, 35 ptn) komt in de eerste ontmoeting niet verder dan 4-1.
Subaru (65%, 11 uit 17, 1x gelijk, 34 ptn) wint voor de zesde keer op rij: 3-2-0. Jeep (33%, 3 uit 9, 1x gelijk, 10 ptn) ziet de Compass wederom verliezen. De Sportage won eerder van de Hyundai ix35 en Volkswagen Tiguan, maar eindigt nu als derde namens Kia (57%, 13 uit 23, 4x gelijk, 43 ptn).
Duel 585: Citroën Saxo 1.6i VTS (1996-2003) vs. Volkswagen Lupo GTI (2000-2005)
Duel 586: Jaguar XF Sportbrake vs. Volvo V90
Subaru (65%, 11 uit 17, 1x gelijk, 34 ptn) wint voor de zesde keer op rij: 3-2-0. Jeep (33%, 3 uit 9, 1x gelijk, 10 ptn) ziet de Compass wederom verliezen. De Sportage won eerder van de Hyundai ix35 en Volkswagen Tiguan, maar eindigt nu als derde namens Kia (57%, 13 uit 23, 4x gelijk, 43 ptn).
Duel 585: Citroën Saxo 1.6i VTS (1996-2003) vs. Volkswagen Lupo GTI (2000-2005)
Duel 586: Jaguar XF Sportbrake vs. Volvo V90
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
585: met de Saxo zal je geheid ook een hoop lol kunnen hebben (en destijds ook voor heel veel minder geld), maar ik heb toch wel een zwak voor de Lupo.
586: allebei mooi, en vast ook allebei goed. Doe maar de Jaguar.
586: allebei mooi, en vast ook allebei goed. Doe maar de Jaguar.
Re: Het Duel
De Saxo is wel leuk, zeker als drie deurs. Maar ik vind eigenlijk de Lupo GTI wel erg cool, dus die toch maar.
De 2e is een stuk makkelijker voor mij, de Volvo by far.
De 2e is een stuk makkelijker voor mij, de Volvo by far.
Re: Het Duel
De Saxo, zonder twijfel. Gooide ooit (hele) hoge ogen tijdens de AV supertest en liet vele duurdere en zwaardere auto's achter zich. De Lupo zit een segment lager maar is aan alle kanten (behalve in brandstofverbruik) duurder. Als 1 van deze twee auto's de geestelijke opvolger van de Golf I GTI moest zijn, dan is het eerder Saxo VTS en niet de Lupo GTI.
Dan valt de keus op de Jaguar. Op de één of andere manier is Volvo de laatste jaren bij mij zo uit de gratie gezakt dat zelfs rationele argumenten niet genoeg zijn om mij over de streep te trekken. Daarnaast is mijn jongste dochter fan van Jaguar, dus dat maakt het iets beter te verdedigen
Dan valt de keus op de Jaguar. Op de één of andere manier is Volvo de laatste jaren bij mij zo uit de gratie gezakt dat zelfs rationele argumenten niet genoeg zijn om mij over de streep te trekken. Daarnaast is mijn jongste dochter fan van Jaguar, dus dat maakt het iets beter te verdedigen
"The closest to reality car that money can buy"