Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Het is dus de E65, mijn inhersenpandige Typenkunde was abuis
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Hyundai en Mercedes.
*edit: normaal is het uiterlijk wel het laatste waar ik een auto op beoordeel, maar deze 7-serie is het rijdende equivalent van Halloween.
Laatst gewijzigd door HondArd op 02 nov 2017, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

Ik sluit mij aan bij Chris.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

De 1e is makkelijk, de i30
De 2e is een stuk lastiger, beide het slechte wat de auto industrie heeft voortgebracht qua design. Doe de BMW maar, valt net iets minder op.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Hyundai (26%, 9 uit 35, 3x gelijk, 30 ptn) verslaat Fiat (32%, 12 uit 38, 4x gelijk, 40 ptn) met 4-2. Topscorer i30 boekt zege nummer twee, terwijl de Tipo alweer de derde nederlaag incasseert.
BMW (54%, 27 uit 50, 9x gelijk, 90 ptn) breidt de onderlinge stand met Mercedes-Benz (33%, 15 uit 46, 8x gelijk, 53 ptn) uit naar 3-1 na de eerste overwinning van de 7-serie: 5-1.

Duel 593: Kia Joice (1999-2003) vs. Nissan Prairie (1998-2004)

https://i.imgur.com/ysxAnSq.jpghttps://i.imgur.com/Ya9HL6k.jpg

Duel 594: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

https://i.imgur.com/BIQM81t.jpghttps://i.imgur.com/6Bo76tJ.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

593: voor mij nogal onbekende MPV's. De Joice ken ik alleen van de tijd waarin Kia met wekelijkse folders bekendheid probeerde te genereren door te benadrukken hoe goedkoop de modellen waren. Ondanks de schuifdeuren kies ik dan ook voor de Prairie.

594: geen designhoogstandjes en ik zou genoeg hebben aan hun compacte familieleden (3008 resp. Karoq), maar in het echt komen ze goed over. De Kodiaq is met afstand de beste koop binnen VAG. Kijkend naar het interieur en het motoraanbod is de 5008 echter een stuk moderner.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het Duel

Bericht door Leeuw »

och de Kia Joice, we kent haar nog :emo:
Nee, de Prairie voor mij. (dit model is vlgs mij nooit in EU geleverd.)

En zowel de 5008 als de Kodiaq vind ik nogal lomp, maar doe de 5008 maar een stuk gezelliger en bovendien geen levertijd van minimaal een jaar (!)
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door nvdw »

Tsja... De Joice maar doen? De Prairie is hier niet leverbaar dus het heeft ook geen zin om die hier voor de onderdelen weer te verkopen.

En op twee de Kodiaq. Zou het tussen de 'kleintjes' gaan dan ging ik wel voor de 3008.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

593: ook al mist deze Prairie het eigenwijze van de eerdere modellen, ik verwacht toch dat het een betere auto zal zijn dan die tamelijk ongelukkig omgemeubelde Space Wagon.

594: beiden zijn in kortere gedaante inderdaad aantrekkelijker, nu is het een beetje lood om oud ijzer. Doe maar de 5008, geen idee of hij beter is maar die straalt tenminste nog enige levensvreugde uit.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Bij de Joice denk ik meteen aan de AutroRAI waar ik hem goed bestudeerd had en bij terugkomst tegen mijn toenmalige vriendin zei dat ik "in Joice had gezeten en dat die enorm stonk"... ze kon er niet mee lachen, haar zus heet namelijk Joyce. En mijn huidige vrouw heet Joyce, dus vandaar overduidelijk de Prairie.

Corrigeer me als ik er naast zit, maar bij dit soort auto's verwacht ik het beschikbaar zijn van een 4x4 versie en bij de 5008 kom ik die niet tegen. Dus onder voorbehoud de Škoda.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie