Het Duel
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Na bijna zeven jaar boekt Rover (20%, 2 uit 10, 1x gelijk, 7 ptn) pas zijn tweede overwinning door Chrysler (36%, 5 uit 14, 15 ptn) te verslaan met 3-2.
De topscorer van Mazda (47%, 18 uit 38, 9x gelijk, 63 ptn) wint makkelijk van de topscorer van Honda (58%, 22 uit 38, 2x gelijk, 68 ptn): 4-1.
Duel 597: Suzuki Baleno vs. Volkswagen Polo
Duel 598: Kia Optima Sportswagon vs. Opel Insignia Sports Tourer vs. Renault Talisman Estate
De topscorer van Mazda (47%, 18 uit 38, 9x gelijk, 63 ptn) wint makkelijk van de topscorer van Honda (58%, 22 uit 38, 2x gelijk, 68 ptn): 4-1.
Duel 597: Suzuki Baleno vs. Volkswagen Polo
Duel 598: Kia Optima Sportswagon vs. Opel Insignia Sports Tourer vs. Renault Talisman Estate
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
597: interessant vergelijk, want op een bepaalde manier deed die nieuwe Polo me direct aan een wat meer strakgetrokken versie van die Baleno denken. Eentje waar dan elk beetje creativiteit (of in ieder geval nog de poging daartoe) rücksichtslos weggegumd is. Maar al met al zijn het geen van beiden auto's die ook maar enig enthousiasme in me opwekken. De Baleno is dan echter net even een fractie minder deprimerend.
598: op uiterlijk de Kia, gevolgd door de Open en tot slot de Renault. Geen wereld van verschil echter, en ik verwacht eigenlijk dat ze elkaar ook op andere vlakken maar weinig zullen toegeven.
598: op uiterlijk de Kia, gevolgd door de Open en tot slot de Renault. Geen wereld van verschil echter, en ik verwacht eigenlijk dat ze elkaar ook op andere vlakken maar weinig zullen toegeven.
-
- .
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
- Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: Het Duel
597, de VW. Hoewel ik die erg weinig aan vindt. Vind ik de Baleno echt he-le-maal niets. Dan maar een Polo, bij voorkeur met korte mouwen en in een leuk kleurtje.
598, drie inwisselbare stations. De Kia zou mijn keuze zijn. Qua uiterlijk het minst beroerd. De Opel vind ik wel ok, maar niet wauw. Die andere vind ik nog minder, die achterlijke DRL dingen aan de voor en achterkant.... tikkeltje kinderachtig. Dus de Kia met een geweer op m'n hoofd, anders iets anders.
598, drie inwisselbare stations. De Kia zou mijn keuze zijn. Qua uiterlijk het minst beroerd. De Opel vind ik wel ok, maar niet wauw. Die andere vind ik nog minder, die achterlijke DRL dingen aan de voor en achterkant.... tikkeltje kinderachtig. Dus de Kia met een geweer op m'n hoofd, anders iets anders.
Do epic shit, how hard can that be??
Re: Het Duel
Polo. Helaas niet meer te zien in het WRC. Daarnaast wil Ik de Opel een kans geven.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
597: de Baleno is de enige compacte Suzuki die ik kan waarderen. Een leuke, bruikbare auto. De Polo ziet er optisch dikker uit en VW probeert met standaard voetgangersherkenning net te doen alsof ze veel bieden, maar nog steeds dien je fiks meer te betalen als je een fatsoenlijke motor en airco wilt hebben.
598: zeker als stationwagen is de Optima een frisse verschijning. Toch stelt het aanbod teleur. De Talisman is een stuk kleiner dan de Insignia, maar niet minder ruim. Voor mij dan ook de Renault.
598: zeker als stationwagen is de Optima een frisse verschijning. Toch stelt het aanbod teleur. De Talisman is een stuk kleiner dan de Insignia, maar niet minder ruim. Voor mij dan ook de Renault.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Dankzij de derde zege van de ongeslagen Baleno wint Suzuki (67%, 14 uit 21, 42 ptn) niet alleen het eerste treffen met Volkswagen (20%, 9 uit 44, 8x gelijk, 35 ptn), maar ook het zesde duel op rij: 3-2.
Kia (52%, 13 uit 25, 5x gelijk, 44 ptn) en Opel (42%, 18 uit 43, 4x gelijk, 58 ptn) spelen gelijk hetgeen beide merken een punt oplevert na vier respectievelijk drie nederlagen: 2-2-1. Renault (53%, 25 uit 47, 7x gelijk, 82 ptn) ziet voor het eerst in vijf duels een stationwagen verliezen.
Duel 599 door HondArd: Ferrari Mondial (8/QV/3.2, 1980-1988) vs. Porsche 928 (S/S2, 1977-1986)
Duel 600: Datsun 280ZX (1978-1983) vs. Lotus Eclat (1975-1982)
Kia (52%, 13 uit 25, 5x gelijk, 44 ptn) en Opel (42%, 18 uit 43, 4x gelijk, 58 ptn) spelen gelijk hetgeen beide merken een punt oplevert na vier respectievelijk drie nederlagen: 2-2-1. Renault (53%, 25 uit 47, 7x gelijk, 82 ptn) ziet voor het eerst in vijf duels een stationwagen verliezen.
Duel 599 door HondArd: Ferrari Mondial (8/QV/3.2, 1980-1988) vs. Porsche 928 (S/S2, 1977-1986)
Duel 600: Datsun 280ZX (1978-1983) vs. Lotus Eclat (1975-1982)
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
599: Die is makkelijk. Een van de gaafste Porsches ooit tegen de minst boeiende Ferrari die ik me voor de geest kan halen. En alsof dat nog niet voldoende zou zijn, ik gok dat de Porsche op elk mogelijk rationeel punt superieur zal zijn. Flawless victory!
600: Da's een stuk lastiger. Deze ZX was achteraf gezien wel heel erg een overgangsmodel tussen de fantastische oer-Z, en de strakke 300ZX met z'n typische eighties-stijl. En daardoor een hoog vlees-noch-vis gehalte. Het gaat te ver om hem lelijk te noemen, uit de hele Z-reeks is dit toch met afstand de minste. Maar de Eclat doet me ook niet zoveel. Ik kan me eigenlijk ook niet eens herinneren of ik er ooit eentje gezien heb. En om nu te zeggen dat dat wel een echte schoonheid is, nee, bepaald niet. Daarom toch nipt de Datsun.
600: Da's een stuk lastiger. Deze ZX was achteraf gezien wel heel erg een overgangsmodel tussen de fantastische oer-Z, en de strakke 300ZX met z'n typische eighties-stijl. En daardoor een hoog vlees-noch-vis gehalte. Het gaat te ver om hem lelijk te noemen, uit de hele Z-reeks is dit toch met afstand de minste. Maar de Eclat doet me ook niet zoveel. Ik kan me eigenlijk ook niet eens herinneren of ik er ooit eentje gezien heb. En om nu te zeggen dat dat wel een echte schoonheid is, nee, bepaald niet. Daarom toch nipt de Datsun.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
599: de 928, één van de meest interessante Porsches.
600: een bijna anonieme Datsun tegen een bijzondere Lotus. Eclat it is!
600: een bijna anonieme Datsun tegen een bijzondere Lotus. Eclat it is!
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Bij het eerste duel ga ook ik voor de 928. Hoe meer die auto op mij inwerkt, hoe begeerlijker hij eigenlijk wordt. En die Mondial: op zijn manier ook best een interessante auto, maar vergeleken met de 928 vrij kansloos.
Bij het 2e duel neigde ik eerst naar de 280ZX, maar bij nadere beschouwing is het niets meer en niets minder dan een steeds vadsiger wordende opvolger van de legendarische 240Z, zoals de Golf III GTI ten opzichte van de I GTI. En er zal best wat op de Eclat zijn aan te merken, als het echt een bijzondere auto was had het vast wel in mijn onderbewustzijn genesteld zijn geweest, toen ik de specs vergeleek met die van de Datsun werd het wel de interessantere van de 2. De Lotus wint het voor mij dus.
Bij het 2e duel neigde ik eerst naar de 280ZX, maar bij nadere beschouwing is het niets meer en niets minder dan een steeds vadsiger wordende opvolger van de legendarische 240Z, zoals de Golf III GTI ten opzichte van de I GTI. En er zal best wat op de Eclat zijn aan te merken, als het echt een bijzondere auto was had het vast wel in mijn onderbewustzijn genesteld zijn geweest, toen ik de specs vergeleek met die van de Datsun werd het wel de interessantere van de 2. De Lotus wint het voor mij dus.
"The closest to reality car that money can buy"