Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Fiat (32%, 13 uit 41, 5x gelijk, 44 ptn) en Suzuki (61%, 14 uit 23, 2x gelijk, 44 ptn) spelen in hun eerste duel gelijk met 2-2 waardoor ze ook qua totaal aantal gewonnen punten op hetzelfde niveau blijven staan.
Jaguar (54%, 14 uit 26, 3x gelijk, 45 ptn) en Lexus (29%, 7 uit 24, 4x gelijk, 25 ptn) houden het eveneens op 2-2 tijdens hun openingsduel.

Nu twee duels met een Auto van het Jaar. In 1982 won de Renault 9 de Europese prijs. De compacte Fransman neemt het op tegen een bekende Japanse naam. Gisteren mocht Genesis de Noord-Amerikaanse prijs in ontvangst nemen voor de G70 die ook bij deze verkiezing zijn onderstaande tegenstander trof.

Duel 637: Renault 9 (1981-1989) vs. Toyota Corolla (1983-1987)

https://i.imgur.com/UQHrWAu.jpghttps://i.imgur.com/xBoDRLk.jpg

Duel 638: Genesis G70 vs. Volvo S60

https://i.imgur.com/gmetTi3.jpghttps://i.imgur.com/NXfvktd.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De Renault. Een onmiskenbare Franse auto tegenover een onmiskenbare Japanse auto. Dan gaat mijn voorkeur uit naar Frans.
Ook in nadere beschouwing: de Volvo. Ziet er toch fijn uit.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

637: De Toyota. De 11 was nog wel leuk met z'n onverwisselbare achterkant (en met James Bond achter het stuur ook zonder achterkant...), maar de 9 moet wel z'n beetje de meest nietszeggende Renault ooit zijn geweest. Niet dat de Corolla nu zo'n sprankelende verschijning is (ook hier is de hatchback veel leuker), maar hij oogt zowaar beter in balans. Maar belangrijker: modernere techniek die nu waarschijnlijk nog steeds feilloos werkt. Als alles er omheen nog niet is weggeroest tenminste, maar op dat vlak zal de 9 het vast niet veel beter doen.

638: de S60. Ik schat zo in dat ze rationeel gezien niet of nauwelijks voor elkaar onder zullen doen, maar de Volvo is toch wel een hele aangename verschijning, terwijl ik bij de Genesis elke vorm van een eigen karakter mis. Hij is zeker niet lelijk, maar hij wekt het idee dat ze een hoop concurrenten in een blender hebben gestopt en dit mengelmoesje eruit kwam.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

637: Toyota De 9 (en ook de 11) hadden best interessante elementen, maar motorisch waren ze destijds door de tand destijds ingehaald. Waar Japanse merken op mij toen al enorm indruk maakten (iets hogere specifieke vermogens, even betrouwbaar zo niet betrouwbaarder maar ook qua loopcultuur kwamen ze niets te kort) vond ik 80pk uit een 1721cc blok (de 11GTX van mijn ouders) maar erg magertjes. En de 11 was destijds de eerste Renault waar mijn ouders probleembjes mee hadden, ondanks dat ze altijd nieuw kochten. Voor de motor moest de ANWB er een keer bij komen en de toerenteller gaf er vlak na de garantieperiode de brui aan (en ik telkens maar denken dat papa extreem zuinig reed bij 500tpm).

638: Genesis
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

De prijswinnaars.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Renault (55%, 28 uit 51, 8x gelijk, 92 ptn) en Toyota (28%, 11 uit 40, 7x gelijk, 40 ptn) houden elkaar in het 100ste klassieke duel in evenwicht: 2-2.
Ook Genesis (33%, 1 uit 3, 1x gelijk, 4 ptn) en Volvo (44%, 16 uit 36%, 7x gelijk, 55 ptn) spelen met 2-2 gelijk.

Duel 639: Daihatsu Valéra (1994-2000) vs. Mazda 121 (1991-1996)

https://i.imgur.com/OICPjkG.jpghttps://i.imgur.com/NZM0HR1.jpg

Duel 640: Kia Ceed vs. Subaru Impreza

https://i.imgur.com/fkyZfIz.jpghttps://i.imgur.com/seP507s.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

639: uiteraard de 121. Ook al is het zo'n beetje de minst mannelijk ogende auto uit de gehele historie, het blijft gewoon een koddig ding. En dan uiteraard met foute berenvelgen erinder. Ook al is het misschien niet helemaal om de goede redenen, dit blijft toch een van de absolute designklassiekers van de jaren '90. En de Valéra? Hij zal vast wat praktischer en ruimer zijn, en van achteren gezien leek het wellicht nog iets, maar verder was dit net als de Charade van deze generatie pure droefenis op wielen.

640: tsja, afgaand op de tests heeft Kia met de Ceed uitstekend werk geleverd, hebben ze een auto gebouwd die zich op alle vlakken makkelijk kan meten met het beste wat dit segment te bieden heeft. Maar is het ook wel een behoorlijk brave grijze muis geworden. De Impreza is ook zeker geen spannende auto, maar heeft toch iets eigenwijs. Het verschil tussen een merk dat (met succes!) een directe aanval plaatst op de concurrentie, en een merk wat tamelijk wars van trends z'n eigen weg bewandeld. De Impreza spreekt me daarom meer aan, maar eerlijk is eerlijk, ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat na een proefrit de keus toch op allemansvriend Ceed zou vallen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

121 en Impreza
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

121 en......ja, ook de Subaru. Alleen al vanwege de mogelijke AWD.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

639: De Charade-met-kont lijkt me meer geschikt voor dagelijks gebruik.

640: duidelijk de Ceed, wel als Sportswagon. Een typische inwisselbare C-segmenter, maar het totaalpakket is voldoende overtuigend. De Impreza wordt met elke generatie minder relevant.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie