Het Duel

Alle raad en doorgeef spellen
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Fiat (33%, 13 uit 40, 4x gelijk, 43 ptn) trekt de onderlinge stand met Ford (29%, 15 uit 51, 7x gelijk, 52 ptn) gelijk na vier duels: 4-0.
Renault (56%, 28 uit 50, 7x gelijk, 91 ptn) ziet de ongeslagen Espace voor de vierde keer winnen: 3-1. De Fransen nemen daardoor de koppositie in het puntenklassement over van BMW dat de leiding had sinds het begin van de telling ruim zes jaar geleden. Na winst op de Toyota Previa kan de Voyager ditmaal geen punten scoren namens Chrysler (33%, 5 uit 15, 15 ptn).

Duel 629: Daihatsu Applause (1989-2000) vs. Seat Málaga (1985-1991)

https://i.imgur.com/dcA95Ee.jpghttps://i.imgur.com/SEULZ1P.jpg

Duel 630: Hyundai i30 Fastback vs. Kia Forte

https://i.imgur.com/batTL2M.jpghttps://i.imgur.com/OtJVlmR.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

629: de Malaga. Omdat die gelukkig inmiddels toch allemaal weggeroest zijn. De Applause is nauwelijks minder onaantrekkelijk, maar die krengen zijn praktisch onverwoestbaar.

630: de Forte. Ziet er domweg beter uit dan de wat vreemd geproportioneerde i30 FB.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

629: De Applause. Vond het toen al enorm leuke auto's en als ze als youngtimer al praktisch onverwoestbaar zijn dan gaan die als oldtimer helemaal een mooie toekomst tegemoet. Je kan ze gewoon tot in lengte van jaren blijven gebruiken waar ze voor gemaakt zijn.

630: De i30
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De SEAT vanwege de Italiaanse lijnen en de Hyundai vanwege de schuine achterkant .
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

629: de Málaga, daar zit geen bejaardengeur aan. Niet dat het uitmaakt, want beide modellen zijn volledig uit het straatbeeld verdwenen.

630: de leukste i30 verslaat de minste Forte met gemak.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

Seat (57%, 16 uit 28, 3x gelijk, 51 ptn) wint met 3-1 en brengt Daihatsu (6 uit 12, 18 ptn) in balans.
Hyundai (26%, 10 uit 38, 3x gelijk, 33 ptn) noteert dezelfde cijfers en verslaat Kia (52%, 14 uit 27, 5x gelijk, 47 ptn) voor het eerst in drie duels.

Duel 631: Alfa Romeo 159 (2004-2011) vs. Peugeot 407 (2004-2010)

https://i.imgur.com/UTz2MHW.jpghttps://i.imgur.com/AAXjiph.jpg

Duel 632: Audi RS 4 Avant vs. Mercedes-AMG C 63 Estate

https://i.imgur.com/jvxIYYt.jpghttps://i.imgur.com/FN34E6q.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het Duel

Bericht door Martin »

De Alfa. Toen die uit kwam, waren alfisti niet enthousiast. Ondertussen is "159" het standaard antwoord op Autoblog.
Verder de Audi. Dat ziet er toch strak uit.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Het Duel

Bericht door WizardOfOss »

631: nipt de 159. Vanwege de onomstreden rijeigenschappen, maar vooral omdat hij als sedan meer geslaagd is, terwijl de 407 in die vorm nogal beroerd geproportioneerd oogt. Als SW vind ik hem dan wel weer erg geslaagd. Beide auto's hebben echter hetzelfde probleem: ze waren opvolgers van buitengewoon geslaagde modellen. De 406 was misschien wel de meest perfecte uitvoering van de typische Peugeot-stijl zoals die in de jaren '80 ontstaan was, en de 156 is wat mij betreft nog steeds het sterkste ontwerp van de afgelopen paar decennia. De 407 en 159 zullen beiden moderner en daardoor beter zijn geweest, maar ze wisten nooit uit de schaduw van hun voorgangers te komen.

632: absoluut de AMG. Uiterlijk blijft wat dubieus, ik blijf het idee houden dat ze een denkbeeldige D-klasse getekend hebben en daar een te smal ogende C-klasse en te breed ogende E-klasse van hebben afgeleid. De RS4 doet me uiterlijk weinig, maar stoort me ook niet. Het verschil zit hem echter in het karakter. Een tijdje geleden werd dat in een vergelijk in de AV tijdens een mooie lange rit weer mooi duidelijk: de Audi is de betere reiswagen, onder alle omstandigheden akelig snel en capabel, maar ook (zoals altijd) volstrekt steriel. De enige sensatie de die auto biedt is dat hij je flink in je stoel weet te drukken als je het gas diep intrapt. De AMG daarentegen was (zoals altijd) een op-en-top feestbeest. Onder goede omstandigheden minstens zo capabel als de Audi, in slechte omstandigheden een hele handvol. Maar bovenal een auto die je elke meter laat voelen met iets bijzonders op pad te zijn. En daar koop je zo'n auto toch voor?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het Duel

Bericht door ViveLaFrance »

631: twee leuke D-segmenters die nog steeds fris ogen :) De Peugeot wint het vanwege de combinatie van design, rijgedrag en comfort.

632: de Audi. De C oogt als AMG niet lekker.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het Duel

Bericht door HondArd »

Als eerste de Alfa, de Peugeot geeft het idee dat je na elke drempel of iets te steile uitrit een nieuw bumper nodig hebt (en ik heb er inderdaad ooit eentje zijn bumper zien schrapen).
Als tweede de Audi.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie