Het Duel
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
621: ik was eerlijk gezegd alweer totaal vergeten dat er een nieuwe Volt was. Maar het lijkt me inderdaad het interessantere aanbod.
62: de Maybach. O wacht, het is een Lincoln....
62: de Maybach. O wacht, het is een Lincoln....
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Chevrolet (43%, 9 uit 21, 27 ptn) wint met minimaal verschil van Hyundai (24%, 9 uit 37, 3x gelijk, 30 ptn): 2-1.
Lincoln (75%, 3 uit 4, 9 ptn) verslaat Cadillac (21%, 4 uit 19, 3x gelijk, 15 ptn) voor de tweede keer: 3-0.
Aan het begin van de zomer van 2018 toch nog twee duels met Europese bestsellers van vorig jaar te weten de B-segmenters en crossovers/SUV's uit het D-segment.
Duel 623: Ford Fiesta vs. Renault Clio vs. Volkswagen Polo
Duel 624: Nissan X-Trail vs. Skoda Kodiaq vs. Toyota RAV4
Lincoln (75%, 3 uit 4, 9 ptn) verslaat Cadillac (21%, 4 uit 19, 3x gelijk, 15 ptn) voor de tweede keer: 3-0.
Aan het begin van de zomer van 2018 toch nog twee duels met Europese bestsellers van vorig jaar te weten de B-segmenters en crossovers/SUV's uit het D-segment.
Duel 623: Ford Fiesta vs. Renault Clio vs. Volkswagen Polo
Duel 624: Nissan X-Trail vs. Skoda Kodiaq vs. Toyota RAV4
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
623: Clio. Ook al is het de oudste van het stel en waarschijnlijk rationeel gezien de minste, het uiterlijk maakt alles goed. Ik voel me nog zeker 50 jaar te jong voor een Polo, en bij de Fiesta blijf ik keer op keer het gevoel houden dat deze ouder is dan z'n voorganger.
624: RAV4. De minst onaantrekkelijke van het stel.
624: RAV4. De minst onaantrekkelijke van het stel.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
623: duidelijk de Clio. Nog steeds een aantrekkelijk en veelzijdig model. Ford mag zich schamen voor deze Fiesta die alleen binnenin is opgewaardeerd. Zelfs Volkswagen heeft meer gewijzigd aan de Polo.
624: de X-Trail. Daar zou ik met plezier in rijden, ook naast het asfalt.
624: de X-Trail. Daar zou ik met plezier in rijden, ook naast het asfalt.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
Kwa styling de Clio, kwa techniek de Fiesta. Vooruit: de Clio.
Verder de X-trail maar.
Verder de X-trail maar.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Renault (55%, 27 uit 49, 7x gelijk, 88 ptn) blijft goed presteren met twee opponenten en kan hierbij rekenen op topscorer Clio (6 uit 9, 1x gelijk; 3 uit 5 in ‘trio-duels’): 4-0-0. Ford (30%, 15 uit 50, 7x gelijk, 52 ptn) en Volkswagen (19%, 9 uit 47, 9x gelijk, 36 ptn) komen niet verder dan een oneervol punt.
Nissan (35%, 15 uit 43, 6x gelijk, 51 ptn) en Toyota (28%, 11 uit 39, 6x gelijk, 39 ptn) zien de X-Trail en RAV4 een punt scoren hetgeen de Kodiaq eerder deed namens Skoda (25%, 6 uit 24, 4x gelijk, 22 ptn): 2-2-0.
Duel 625: Ferrari 365 GTS/4 (1971-1973) vs. Jaguar E-Type Roadster (Series 3, 1971-1975)
Duel 626: Mazda 626 (1991-1997) vs. Opel Vectra (1988-1995)
Nissan (35%, 15 uit 43, 6x gelijk, 51 ptn) en Toyota (28%, 11 uit 39, 6x gelijk, 39 ptn) zien de X-Trail en RAV4 een punt scoren hetgeen de Kodiaq eerder deed namens Skoda (25%, 6 uit 24, 4x gelijk, 22 ptn): 2-2-0.
Duel 625: Ferrari 365 GTS/4 (1971-1973) vs. Jaguar E-Type Roadster (Series 3, 1971-1975)
Duel 626: Mazda 626 (1991-1997) vs. Opel Vectra (1988-1995)
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
625: Ferrari. Eerlijk gezegd vind ik beide auto's wat overgewaardeerd, het zijn beiden mooie en iconische auto's, maar beide merken hebben nog zoveel mooiers gemaakt. De Ferrari vind ik dan vooral interessant als overgangsmodel met een klassieke opzet maar een design dat radicaal breekt met het verleden.
626: Mazda. In de juiste uitvoering heb ik dit model Vectra altijd wel kunnen waarderen, en zeker bij introductie in 1988 oogde hij toch ronduit modern. De Mazda was op zijn beurt weer echt een kind van zijn tijd, maar dan wel meteen in de meest extreme vorm, met misschien wel een paar rondingen teveel. Karakteristieker maar ook minder tijdloos. En beiden staan hier niet bepaald in hun meest florissante uitdossing op de foto. Ik baseer mijn keuze dan ook op de uitvoeringen die hier niet getoond worden: die met 5e deur. En dan verandert de bloedeloze 0-0 ineens in een klinkende zege voor de 626. Als geheel een beter geproportioneerde auto, en dan ook nog eens die unieke kont met één enorm achterlicht en uiteraard die geïntegreerde spoiler. Het zal vast wat liters van de kofferbak afgesnoept hebben, maar daar kreeg je een van de opmerkelijkste styling-gimmicks uit dit meestal zo conservatieve segment voor terug.
626: Mazda. In de juiste uitvoering heb ik dit model Vectra altijd wel kunnen waarderen, en zeker bij introductie in 1988 oogde hij toch ronduit modern. De Mazda was op zijn beurt weer echt een kind van zijn tijd, maar dan wel meteen in de meest extreme vorm, met misschien wel een paar rondingen teveel. Karakteristieker maar ook minder tijdloos. En beiden staan hier niet bepaald in hun meest florissante uitdossing op de foto. Ik baseer mijn keuze dan ook op de uitvoeringen die hier niet getoond worden: die met 5e deur. En dan verandert de bloedeloze 0-0 ineens in een klinkende zege voor de 626. Als geheel een beter geproportioneerde auto, en dan ook nog eens die unieke kont met één enorm achterlicht en uiteraard die geïntegreerde spoiler. Het zal vast wat liters van de kofferbak afgesnoept hebben, maar daar kreeg je een van de opmerkelijkste styling-gimmicks uit dit meestal zo conservatieve segment voor terug.