Het Duel
Re: Het Duel
Panda, leuk ding. Kom je alleen nooit tegen.
Maserati, één van de weinige nieuwe auto's die mijn aandacht trekt.
McLaren, iets meer in verhouding kwa uiterlijk.
Audi. Gewoon leuk ding. Helaas laat Audi dit helemaal lopen.
Lucid Air., Mercedes iets te veel naar Lightyear gekeken.
Lancia, eigenzinnige Italiaan. Dan is voorwielaandrijving geen minpunt
Puma, geslaagd autootje.
Agila, een lokale garage is echt specialist geworden in Agila's. Zoveel vraag is er naar van senioren. Helaas geen echte opvolger gekregen.
Jaguar XJ6, net dat Britse maakt hem speciaal. Volvo echter ook een mooie bak.
Gumpert, wat meer icoon denk ik.
C5 X,
F50, niet de mooiste Ferrari. Ik heb laatst een model kit van de F50 gebouwd. Die heb ik zwart gespoten. In mijn ogen komt hij dan mooier uit dan in rood. Ferrari heeft een klein aantal in zwart gebouwd.
Stap eens op de fiets
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Fiat (33%, 16 uit 48, 6x gelijk, 54 ptn) wint dankzij topscorer Panda ook de tweede ontmoeting met Subaru (52%, 13 uit 25, 3x gelijk, 42 ptn): 3-0.
Maserati (45%, 9 uit 20, 2x gelijk, 29 ptn) noteert niet alleen de eerste overwinning op nul, maar zorgt er ook voor dat de Corvette na vijf duels niet meer ongeslagen is namens Chevrolet (40%, 10 uit 25, 30 ptn): 3-0.
McLaren (57%, 4 uit 7, 1x gelijk, 13 ptn) verslaat Lamborghini (44%, 7 uit 16, 2x gelijk, 23 ptn) met 2-0. De Italianen hebben na drie duels nog steeds niks aan de Aventador waar de Centenario op is gebaseerd.
Audi (26%, 14 uit 53, 4x gelijk, 46 ptn) zegeviert in het eerste treffen met Honda (58%, 26 uit 45, 3x gelijk, 81 ptn): 3-0. De A1 scoort eindelijk punten na vier duels.
Lucid debuteert met glans door Mercedes-Benz (30%, 16 uit 54, 9x gelijk, 57 ptn) eenvoudig aan de kant te schuiven: 3-0.
BMW (51%, 31 uit 61, 11x gelijk, 104 ptn) duwt Lancia (14 uit 28, 4x gelijk, 46 ptn) in balans na het winnen van hun openingsduel: 2-1.
De Puma wint ook als SUV voor Ford (31%, 19 uit 62, 9x gelijk, 66 ptn): 2-1-0. Nissan (35%, 17 uit 49, 7x gelijk, 58 ptn) houdt Hyundai (23%, 10 uit 44, 6x gelijk, 36 ptn) achter zich.
Opel (43%, 23 uit 54, 8x gelijk, 77 ptn), Renault (51%, 28 uit 55, 10x gelijk, 94 ptn) en Toyota (23%, 11 uit 48, 12x gelijk, 45 ptn) spelen met 1-1-1 gelijk.
Na een eerdere remise pakt Jaguar (61%, 20 uit 33, 4x gelijk, 64 ptn) nu de volle buit tegen Volvo (41%, 17 uit 41, 7x gelijk, 58 ptn): 3-0.
Gumpert boekt een overtuigende zege op mede-debutant Mosler: 3-0.
Na een gelijkspel en een verliespartij haalt Citroën (52%, 27 uit 52, 13x gelijk, 94 ptn) ditmaal wel de overwinning binnen tegen Volkswagen (20%, 11 uit 54, 10x gelijk, 43 ptn): 3-0.
Ferrari (57%, 17 uit 30, 3x gelijk, 54 ptn) verslaat Porsche (32%, 10 uit 31, 4x gelijk, 34 ptn) voor de vierde keer in zes duels: 3-0.
Duel 761: DS 3 Crossback vs. Mazda CX-3
Duel 762: Audi A3 vs. DS 4
Duel 763: DS 9 vs. Genesis G80
Maserati (45%, 9 uit 20, 2x gelijk, 29 ptn) noteert niet alleen de eerste overwinning op nul, maar zorgt er ook voor dat de Corvette na vijf duels niet meer ongeslagen is namens Chevrolet (40%, 10 uit 25, 30 ptn): 3-0.
McLaren (57%, 4 uit 7, 1x gelijk, 13 ptn) verslaat Lamborghini (44%, 7 uit 16, 2x gelijk, 23 ptn) met 2-0. De Italianen hebben na drie duels nog steeds niks aan de Aventador waar de Centenario op is gebaseerd.
Audi (26%, 14 uit 53, 4x gelijk, 46 ptn) zegeviert in het eerste treffen met Honda (58%, 26 uit 45, 3x gelijk, 81 ptn): 3-0. De A1 scoort eindelijk punten na vier duels.
Lucid debuteert met glans door Mercedes-Benz (30%, 16 uit 54, 9x gelijk, 57 ptn) eenvoudig aan de kant te schuiven: 3-0.
BMW (51%, 31 uit 61, 11x gelijk, 104 ptn) duwt Lancia (14 uit 28, 4x gelijk, 46 ptn) in balans na het winnen van hun openingsduel: 2-1.
De Puma wint ook als SUV voor Ford (31%, 19 uit 62, 9x gelijk, 66 ptn): 2-1-0. Nissan (35%, 17 uit 49, 7x gelijk, 58 ptn) houdt Hyundai (23%, 10 uit 44, 6x gelijk, 36 ptn) achter zich.
Opel (43%, 23 uit 54, 8x gelijk, 77 ptn), Renault (51%, 28 uit 55, 10x gelijk, 94 ptn) en Toyota (23%, 11 uit 48, 12x gelijk, 45 ptn) spelen met 1-1-1 gelijk.
Na een eerdere remise pakt Jaguar (61%, 20 uit 33, 4x gelijk, 64 ptn) nu de volle buit tegen Volvo (41%, 17 uit 41, 7x gelijk, 58 ptn): 3-0.
Gumpert boekt een overtuigende zege op mede-debutant Mosler: 3-0.
Na een gelijkspel en een verliespartij haalt Citroën (52%, 27 uit 52, 13x gelijk, 94 ptn) ditmaal wel de overwinning binnen tegen Volkswagen (20%, 11 uit 54, 10x gelijk, 43 ptn): 3-0.
Ferrari (57%, 17 uit 30, 3x gelijk, 54 ptn) verslaat Porsche (32%, 10 uit 31, 4x gelijk, 34 ptn) voor de vierde keer in zes duels: 3-0.
Duel 761: DS 3 Crossback vs. Mazda CX-3
Duel 762: Audi A3 vs. DS 4
Duel 763: DS 9 vs. Genesis G80
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Duel 761: de Mazda, makkelijk. Het zal ook vast geen toeval zijn dat ik de DS 3 zelden zie. geen uiterlijk waar ik warm van wordt, en wat is ie prijzig. De CX-3 op zijn beurt ziet er zeker voor SUV-begrippen uitgesproken lekker uit, en lijkt ook in rationeel opzicht de betere keuze. Vooruit, de DS heeft als voordeel nog de elektrieke versie, maar daar heeft Mazda dan weer de MX-30 tegenover staan.
Duel 762: hier wel de DS. Het oog wil ook wat.
Duel 763: de Genesis. Uit alle tests krijg ik toch te sterk de indruk dat de DS 9 teveel een opgerekte 508 is. Niet slecht, niet lelijk, maar dit segment vraagt meer. En de Genesis lijkt daar dan toch beter in te slagen.
Duel 762: hier wel de DS. Het oog wil ook wat.
Duel 763: de Genesis. Uit alle tests krijg ik toch te sterk de indruk dat de DS 9 teveel een opgerekte 508 is. Niet slecht, niet lelijk, maar dit segment vraagt meer. En de Genesis lijkt daar dan toch beter in te slagen.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
761: leuk duel, want twee karaktervolle SUV's. De CX-3 is qua design nog altijd zeer geslaagd en mist gelukkig het saaie en voorspelbare van andere CX-en. Iets ruimer dan de DS, maar de aandrijflijnen zijn minder modern. Mits in de juiste kleur is de 3 Crossback bijna een kunstwerk op wielen. Het is vooral het eigenzinnige interieur dat mij enorm aanspreekt, want veel auto's zien er tegenwoordig ook vanbinnen hetzelfde uit. Mede vanwege het prima rijgedrag kies ik voor de DS.
762: gek genoeg vind ik de A3 als sedan het meest aantrekkelijk. De keuze is echter makkelijk: DS 4. Eén van de leukste nieuwkomers op de markt.
763: nog een inkoppertje: Genesis! Zeker nu Jaguar het vizier richt op Bentley en Lexus blijft ploeteren in Europa juich ik de komst van het Zuid-Koreaanse luxemerk van harte toe. Prima wagens. De DS 9 komt op zich goed uit de test, maar is duidelijk een verplicht nummer voor China. Ik vind de Peugeot 508 een betere auto.
762: gek genoeg vind ik de A3 als sedan het meest aantrekkelijk. De keuze is echter makkelijk: DS 4. Eén van de leukste nieuwkomers op de markt.
763: nog een inkoppertje: Genesis! Zeker nu Jaguar het vizier richt op Bentley en Lexus blijft ploeteren in Europa juich ik de komst van het Zuid-Koreaanse luxemerk van harte toe. Prima wagens. De DS 9 komt op zich goed uit de test, maar is duidelijk een verplicht nummer voor China. Ik vind de Peugeot 508 een betere auto.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
DS (2 uit 4, 1x gelijk, 7 ptn) staat in balans na het gelijkspel tegen Mazda (45%, 21 uit 47, 11x gelijk, 74 ptn): 1-1.
DS (60%, 3 uit 5, 1x gelijk, 10 ptn) vervolgt de drieluik met een 2-0 zege op Audi (26%, 14 uit 54, 4x gelijk, 46 ptn). De 4 revancheert zich na de kansloze nederlaag tegen de Infiniti Q30, terwijl de A3 voor de vijfde keer verliest in zes duels.
Genesis (2 uit 4, 1x gelijk, 7 ptn) duwt zichzelf en DS (3 uit 6, 1x gelijk, 10 ptn) weer in balans na de tweede overwinning van de G80: 2-0.
Duel 764: Acura CL (1996-1999) vs. Rover 800 Coupé (1992-1998)
Duel 765: Acura ZDX (2009-2013) vs. Infiniti FX (2008-2013)
Duel 766: Acura TLX vs. Mercedes-Benz CLS
DS (60%, 3 uit 5, 1x gelijk, 10 ptn) vervolgt de drieluik met een 2-0 zege op Audi (26%, 14 uit 54, 4x gelijk, 46 ptn). De 4 revancheert zich na de kansloze nederlaag tegen de Infiniti Q30, terwijl de A3 voor de vijfde keer verliest in zes duels.
Genesis (2 uit 4, 1x gelijk, 7 ptn) duwt zichzelf en DS (3 uit 6, 1x gelijk, 10 ptn) weer in balans na de tweede overwinning van de G80: 2-0.
Duel 764: Acura CL (1996-1999) vs. Rover 800 Coupé (1992-1998)
Duel 765: Acura ZDX (2009-2013) vs. Infiniti FX (2008-2013)
Duel 766: Acura TLX vs. Mercedes-Benz CLS
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Tsja, Acura blijft wat mij betreft toch veruit het minst overtuigende luxemerk, en dat blijkt hier weer eens...
764: nog de lastigste van de drie, maar toch de Rover, gewoon een stijlvolle, chique coupé. De foto van de Acura helpt ook niet echt, want waar de neus tamelijk anoniem is oogt de achterkant al een stuk beter. Maar als geheel mist hij toch de uitstraling van z'n voorganger, de Honda Legend Coupé, waar ook die Rover op gebaseerd is. En die Honda zou ik dan wél weer boven de Rover verkiezen...
765: absoluut de Infiniti. Zij lieten in die tijd toch maar mooi zien dat SUV's er oprecht lekker uit konden zien.
766: niet dat ik zo wild ben van deze generatie CLS, maar dit wint ie toch wel. De TLX, tsja, lekker kleurtje maar verder doet ie me echt totaal niks.
764: nog de lastigste van de drie, maar toch de Rover, gewoon een stijlvolle, chique coupé. De foto van de Acura helpt ook niet echt, want waar de neus tamelijk anoniem is oogt de achterkant al een stuk beter. Maar als geheel mist hij toch de uitstraling van z'n voorganger, de Honda Legend Coupé, waar ook die Rover op gebaseerd is. En die Honda zou ik dan wél weer boven de Rover verkiezen...
765: absoluut de Infiniti. Zij lieten in die tijd toch maar mooi zien dat SUV's er oprecht lekker uit konden zien.
766: niet dat ik zo wild ben van deze generatie CLS, maar dit wint ie toch wel. De TLX, tsja, lekker kleurtje maar verder doet ie me echt totaal niks.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
764: de Acura, want die lijkt sportiever en was er ook met een lekkere V6.
765: zonder twijfel de Infiniti! Nog altijd één van de meest geslaagde SUV's ooit. Toch wil ik een lans breken voor de ZDX. Acura bewees dat een zogenaamde 'SUV-coupé' er best leuk uit kon zien. Helaas weinig verkocht.
766: interessant duel, beide hebben een bepaalde aantrekkingskracht. De CLS ziet er weer stijlvol uit na de vadsige voorganger. Misschien wel de enige Benz die ik zou willen bezitten. Heerlijke wagen! Ik stap echter in de Acura vanwege diens sportieve karakter en mooier interieur.
765: zonder twijfel de Infiniti! Nog altijd één van de meest geslaagde SUV's ooit. Toch wil ik een lans breken voor de ZDX. Acura bewees dat een zogenaamde 'SUV-coupé' er best leuk uit kon zien. Helaas weinig verkocht.
766: interessant duel, beide hebben een bepaalde aantrekkingskracht. De CLS ziet er weer stijlvol uit na de vadsige voorganger. Misschien wel de enige Benz die ik zou willen bezitten. Heerlijke wagen! Ik stap echter in de Acura vanwege diens sportieve karakter en mooier interieur.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Acura pakt een tweede punt na zes duels door gelijk te spelen tegen Rover (17%, 2 uit 12, 2x gelijk, 8 ptn) 1-1.
Infiniti (67%, 10 uit 15, 4x gelijk, 34 ptn) wint ook de tweede ontmoeting met Acura dat al zeven duels droogstaat: 2-0.
Acura scoort tijdens de drieluik een derde punt in acht duels na de 1-1 tegen Mercedes-Benz (29%, 16 uit 55, 10x gelijk, 58 ptn).
Duel 767: Opel Astra vs. Peugeot 308
Duel 768: Hyundai Ioniq 5 vs. Nissan Ariya vs. Volkswagen ID.4
Duel 769: Aston Martin DBX vs. Maserati Levante Trofeo
Duel 770: Lotus Emira vs. Porsche 718 Cayman GT4
Infiniti (67%, 10 uit 15, 4x gelijk, 34 ptn) wint ook de tweede ontmoeting met Acura dat al zeven duels droogstaat: 2-0.
Acura scoort tijdens de drieluik een derde punt in acht duels na de 1-1 tegen Mercedes-Benz (29%, 16 uit 55, 10x gelijk, 58 ptn).
Duel 767: Opel Astra vs. Peugeot 308
Duel 768: Hyundai Ioniq 5 vs. Nissan Ariya vs. Volkswagen ID.4
Duel 769: Aston Martin DBX vs. Maserati Levante Trofeo
Duel 770: Lotus Emira vs. Porsche 718 Cayman GT4
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Duel 767: de Astra, dezelfde auto in een natuurlijker passend jasje.
Duel 768: de Koreanen hebben in dit segment toch wel even een slag geslagen, de Ioniq (en ook z'n Kia-broer) is op technisch vlak niet te kloppen. En ziet er ook nog eens prima uit. De Ariya oogt misschien nog wel beter, maar lijkt me als totaalplaatje geen beter aanbod. En de ID4? Lelijk hok en komt technisch voor dit segment inmiddels tekort.
Duel 769: als het dan toch moet, dan maar de DBX. Geeft nog het meest het idee iets speciaals te zijn.
Duel 770: ik heb eigenlijk nog geen flauw idee hoe goed de Emira al dan niet is. Maar de Cayman in deze gedaante is toch wel het lekkerste wat Porsche momenteel te bieden heeft, dus wil ik hem wel het voordeel van de twijfel gunnen.
Duel 768: de Koreanen hebben in dit segment toch wel even een slag geslagen, de Ioniq (en ook z'n Kia-broer) is op technisch vlak niet te kloppen. En ziet er ook nog eens prima uit. De Ariya oogt misschien nog wel beter, maar lijkt me als totaalplaatje geen beter aanbod. En de ID4? Lelijk hok en komt technisch voor dit segment inmiddels tekort.
Duel 769: als het dan toch moet, dan maar de DBX. Geeft nog het meest het idee iets speciaals te zijn.
Duel 770: ik heb eigenlijk nog geen flauw idee hoe goed de Emira al dan niet is. Maar de Cayman in deze gedaante is toch wel het lekkerste wat Porsche momenteel te bieden heeft, dus wil ik hem wel het voordeel van de twijfel gunnen.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
767: de 308! Eindelijk klopt het model en het interieur spreekt me meer aan ten opzichte van de eveneens leuke Astra.
768: zonder twijfel de Nissan. Zeker de versie met 87 kWh accu is een sterk aanbod. Dat de goedkopere en lichtere Hyundai iets beter met stroom omgaat en sneller oplaadt, geloof ik wel, maar ik wens niet in zo'n foeilelijke auto te rijden. Al een paar keer live gezien en ik snap meteen waarom de Kia EV6 beter verkoopt, want die zou ik ook nemen. Voor de storingsgevoelige ID.4 geldt ongeveer hetzelfde, ik zou de verwante Skoda kiezen, maar het ontwerp van de VW stoort me niet.
769: Als één van de weinige prestigemerken is Aston Martin erin geslaagd om een SUV te presenteren die past bij het merk. De Levante zal geen straf zijn, toch zie ik vooral een Alfa Romeo Stelvio.
770: met plezier stap ik in de 718 Cayman GT4 Het komt namelijk niet vaak voor dat ik met overtuiging voor een Porsche kies. De Emira is ook leuk, maar vergt enige gewenning.
768: zonder twijfel de Nissan. Zeker de versie met 87 kWh accu is een sterk aanbod. Dat de goedkopere en lichtere Hyundai iets beter met stroom omgaat en sneller oplaadt, geloof ik wel, maar ik wens niet in zo'n foeilelijke auto te rijden. Al een paar keer live gezien en ik snap meteen waarom de Kia EV6 beter verkoopt, want die zou ik ook nemen. Voor de storingsgevoelige ID.4 geldt ongeveer hetzelfde, ik zou de verwante Skoda kiezen, maar het ontwerp van de VW stoort me niet.
769: Als één van de weinige prestigemerken is Aston Martin erin geslaagd om een SUV te presenteren die past bij het merk. De Levante zal geen straf zijn, toch zie ik vooral een Alfa Romeo Stelvio.
770: met plezier stap ik in de 718 Cayman GT4 Het komt namelijk niet vaak voor dat ik met overtuiging voor een Porsche kies. De Emira is ook leuk, maar vergt enige gewenning.
Vive la France, Vive la Différence